Ik wil ontzettend graag op wereldreis, in m'n eentje. Wellicht een aantal landen met reisgenoten/vrienden doen voor een deel, maar voornamelijk wil ik in m'n eentje.
En ik heb inmiddels besloten dat ik het ook ga doen. Niet volgend jaar, niet over 2 jaar maar in 2021. Dat klinkt héél ver weg, maar eigenlijk, zeker financieel, is het best dichtbij! Ook wil ik eerst m'n Master hebben afgerond. Dus tot die tijd kan ik me lekker voorbereiden!
Het idee nu is om een jaar tot 1,5 jaar te gaan. Ik wil in elk geval Zuid-Amerika voor een groot gedeelte doen, dan richting Hawaii, Nieuw-Zeeland, Australië (eventueel werkend) en via Azië terug. Eventueel - mocht mijn budget dat toelaten tegen die tijd - een stukje Midden-Oosten of Afrika erbij.
Na veel erover te hebben gelezen verwacht ik een bedrag van ongeveer 20.000 euro nodig te hebben om rond te komen in deze tijd. Dat wordt dus sparen!

Daarnaast lees ik me in over hoe het zit met inentingen, zorgverzekeringen, alles opzeggen in NL (huis, werk, inschrijving in gemeente, etc.). Dit jaar begonnen met een cursus Engels voor gevorderden en begin in volgend jaar aan een cursus Spaans, zodat ik me in de meeste landen goed kan redden!
Zijn er meer mensen die een wereldreis aan het plannen/sparen of voorbereiden zijn? Het lijkt me onwijs leuk om ervaringen en tips te delen!