Op mijn bucketlist staat de hoogste achtbaan van europa en deze staat in port aventura. Nu zie ik dat dit dichtbij Salou ligt, maar deze stad staat nogal bekend als de uitgaansbestemming en wij zijn helemaal niet van het feesten. Daarnaast heb ik is gekeken om met de auto te gaan, maar je betaald bijna iets van 200 euro tol heen een ook weer terug door Frankrijk als ik het goed had gelezen? Voor dat geld zou ik veel liever relax gaan vliegen, maar waar vlieg je dan op? Aan de andere kant met de auto kun je gaan waar je wilt, maar ik heb ook geen anwb buitenland service en ik heb net een andere vakantie gemerkt dat het rijden wel behoorlijk pittig kan zijn tijdens een vakantie. En wat zijn eventueel rustige kustplaatsjes die niet te ver van port aventura afliggen? En wat vinden jullie van het park?
Wij zijn er inmiddels twee keer geweest, en beide keren met het vliegtuig. De eerste keer vanaf vliegveld Barcelona met de bus rechtstreeks naar Port Aventura. We verblijven in een hotel op het park zelf en hebben ook niets anders gedaan dan het pretpark bezoeken. De tweede keer vanaf het vliegveld met een huur auto gegaan omdat onze boot toen tijdelijk in een haven in Spanje lag en we eerst daar een paar nachten zijn verbleven. Toen vanaf daar weer met de huur auto naar het pretpark en ook weer in een hotel op het park geslapen. Het hangt er dus net vanaf wat je precies wilt doen, ben je van plan om de omgeving te gaan bezoeken dan kun je kiezen voor vliegen en huur auto maar als je alleen voor het park gaat kun je ook vliegen en dan met een shuttlebus.
Dit is echt wel een heel erg leuk pretpark. Ik zou wel aanraden om voor een fast pass te kiezen, ik wil echt nooit meer zonder. Dat kost € 60 per dag maar als je in een hotel op het park verblijft dan kost het € 60 voor de duur van je verblijf. Dus blijf je drie dagen Dan kost het even goed € 60. En dat is meer dan de moeite waard, want het is echt gelijk doorlopen. Het langste wachten is 1 ritje geweest en daarna instappen. In principe kun je met een vast pas dus ook korter gaan, want bij wijze van spreken heb je op 1middag al de tijd om alle grote attracties tenminste 1 keer te doen.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 11:57
Dat vind ik ook wel een idee gewoon bijvoorbeeld 4 dagen hotel waarbij je dus 1 dag aankomt en 1 dag vertrekt en 2 dagen park hebt. Kun je me nog tips geven via waar je boekt?