"Rondreis" Italië/Toscane met een camper/busje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

"Rondreis" Italië/Toscane met een camper/busje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:17

:wave:

Mijn vriend (23) en ik (21) gaan in September een aantal dagen naar Rome, gevolgd door een road trip van een week, in een busje, door Toscane of een ander deel van Italië, niet te ver van Rome af. M'n vriend is nog nooit in Italië geweest en wil Florence graag zien, vandaar dat de voorkeur hoogstwaarschijnlijk bij Toscane ligt. We gaan heel basic, hebben al een busje geboekt met een klein "keukentje" en een bed achterin maar verder niets.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de do's en don'ts? Waar moeten we echt heen? Omdat we geen douche of toilet in het busje hebben, willen we hoofdzakelijk op campings overnachten, maar liever niet de grote campings met 5 zwembaden en gillende, rondrennende kinderen :+ We willen ons niet teveel vastleggen dus als het even kan, willen we de campings niet van tevoren boeken. Is dit haalbaar?

Alvast ontzettend bedankt, alle tips zijn welkom! :)

Goof

Re: "Rondreis" Italië/Toscane met een camper/busje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:47

Jaaa! Doe! Toscane = <3 <3

Ik heb er eerder wat rondgereisd met de auto en een tentje en afgelopen zomer met een camper. Het is echt heel prima te doen. Wij doen ook niet aan grote, massale familie-campings, maar die kun je prima vermijden. Je hoeft niets te boeken, je kunt altijd wel een plek vinden. Dus op je gemak rondtouren en eind van de middag een camping opzoeken kan goed daar.

Voor wat betreft Toscane zelf; in een ander topic schreef ik een tijdje terug dit:
Toscane <3 <3
Het is daar zo waanzinnig mooi, echt genieten.
Ik zou niet in de zomervakantie gaan, te druk, overal Nederlanders, file-lopen in de bekende steden.
Er zijn al wat mooie plaatsen genoemd. Ik vind Firenze echt fantastisch.
Siena en Lucca zijn zeker de moeite waard, evenals Arezzo.
Vergeet vooral ook de kleine eeuwenoude plaatsjes niet; Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra.
DE tip om Toscane te ontdekken is echt; ga touren met de auto, en neem vooral overal de kleinst mogelijke weggetjes. Dan kom je op waanzinnige plekken, miniscule dorpjes, verlaten gebouwen en boerderijen, ruïnes, wijnboerderijen/-proeverijen etc.
Ik heb trouwens een geweldige mooie rit op ijslanders gemaakt door de heuvels en wijnvelden in de omgeving van Sienna. Ook een aanrader!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 01:21

Ik was er aanvankelijk niet helemaal zeker van, omdat ik inderdaad het idee had dat het er zou barsten van de Nederlanders, maar in September zal dat hopelijk wel meevallen en het is er inderdaad prachtig :D

Bedankt voor je tips! We willen nu misschien de eerste dag langs de kust richting het noorden rijden, misschien een nachtje of 2 in de buurt van Cinque Terre verblijven en dan door Toscane terug naar Rome rijden en overnachten waar het bevalt :j

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:34

Wat leuk! Mijn vriend en ik hebben besloten om in augustus (ik ben helaas afhankelijk van de schoolvakanties) ook een roadtrip te maken door Italië! We wilde eerst door heel Italie trekken, maar we hebben maar 2/3 weken dus we willen nu: Milaan, Cinque Terre, Toscane, rome en Napels en omgeving doen en vanuit Napels terug rijden naar Nederland.
We doen alles met eigen auto en willen alleen gebruik maken van Airbnb! Super spannend, maar lijkt me erg gaaf! Ik vind zelf Toscane een droombestemming, maar weet niet precies waar ik wil (moet) overnachten om het echte Toscane echt te ervaren. Daar zou ik dus ook graag tips over lezen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:39

Birgit__ schreef:
We doen alles met eigen auto en willen alleen gebruik maken van Airbnb! Super spannend, maar lijkt me erg gaaf! Ik vind zelf Toscane een droombestemming, maar weet niet precies waar ik wil (moet) overnachten om het echte Toscane echt te ervaren. Daar zou ik dus ook graag tips over lezen :)

Zoals ik eerder al zei; ga gewoon rondrijden en stop waar je wil. Er zat zijn campings, pensionnetjes en vooral fattoria's waar je kunt overnachten.
Ik heb overnacht bij een hele fijne fattoria die enkele kamers had. De eerste keer dat ik er langs reed viel me een waanzinnig terrasje op op een heuvel vanwaar je uitkeek over de andere heuvels. Ik heb daar toen koffie zitten drinken. de sfeer was er zo prettig dat ik er de laatste nacht naar terug gereden ben en er heb overnacht. Ik kan eens opzoeken voor je waar het was.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:59

Toscane moet je zeker doen. Echt een prachtig deel van Italië <3
Ik vind de oude steden die Goof benoemt het allermooiste. Ook Sienna is zeker het bezoeken waard. Als je daar bent is het prachtig om in een winkeltje van een echte local te vragen naar de Palio. Ze zullen er met volle passie over vertellen, daar heb je geen dure gids voor nodig.
Pak de kaart en neem de leuke smalle, kronkelende wegen door de wijnvelden en de oude dorpen en je bent verkocht.

Cinque Terre is ook erg mooi als tussenstop. Helaas wel veel toeristen, maar daar kijk je dan maar een beetje omheen. Cinque Terre is gewoon te mooi, om het te mijden vanwege de toeristen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:05

Mijn vriend bouwt VW busjes om naar California of gewone campertjes. Nu heeft hij er een die hij zelf houd, echt een leuke, verhoogde witte VW t4. Wij hebben vorig jaar gereisd in Italië rond het Gardameer. Echt een aanrader! Wij wouden een camperboek gebruiken om campings te vinden, alleen was dit niet echt een aanrader. We snapten er vrij weinig van en zijn ook beiden niet erg goed in kaartlezen. Mijn grootste aanrader is dan ook de app van ANWB te kopen met kaarten, navigatie en campings. Hier hebben wij de hele vakantie op geleefd, en dit werkte goed. Leuke met een camper is dat je ook een stukje van het toeristische af kan zitten(+- 10km), scheelt toch weer erg in de prijs.

Wij vonden het iig zo leuk, dan ook dit jaar het lieve, stoere campertje weer van de plek af mag om Italië te ontdekken!

Edit: slechte zinsopbouw..