Bustrip Toronto Canada - Lexington USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Bustrip Toronto Canada - Lexington USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 10:06

Oke, het duurt nog HEEL lang, maar ik ben deze week helemaal hyper omdat ik stages in Canada en Amerika heb kunnen regelen in super grote paardenklinieken. *\%/*

Ik ga eerst twee weken naar Toronto (in de buurt van... ) en daarna 2 weken naar Lexington in Amerika en misschien daar op volgend nog twee weken in een andere kliniek in Lexington.

Nu kan ik natuurlijk gewoon simpel met het vliegtuig van Toronto naar Lexington vliegen MAAR ik dacht.. waarom doe ik dit niet per bus :)*
Ik heb al wat proberen op te zoeken en ik heb sowieso gevonden dat je met de bus (bijv. met Greyhound) die tour wel kan maken.

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die al eerder een tour hebben gemaakt met de Greyhound bus en of er mogelijkheid is om bijvoorbeeld in een stad die de bus aandoet wat langer te blijven of dat je echt in 1 keer door moet naar eindbestemming?

Of heeft iemand andere ideeen om deze trip awesome te maken en dingen te kunnen bekijken onderweg van Toronto naar Lexington. De Niagara watervallen staat sowieso hoog op het lijstje om dingen te doen. Overigens heb ik een week om van Toronto naar Lexington te reizen :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:27

'Lexington' is Lexington, Massachusetts, neem ik aan? Als in Paul Revere's Ride en 'The Redcoats are coming!' en zo?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:45

Of Kentucky? Of South Carolina? Of north Carolina? :D

Edit: kijk ook even bij MegaBus en Amtrak (trein)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:46

Hilary schreef:
Of Kentucky? Of South Carolina? Of north Carolina? :D

Edit: kijk ook even bij MegaBus en Amtrak (trein)

Er zijn 18 Lexingtons in de VS..... :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:10

oooh haha sorry ik zal het beginbericht even aanpassen.

Het gaat om Lexington Kentucky!

Edit: Aanpassen gaat niet meer :(

Hilary

Re: Bustrip Toronto Canada - Lexington USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:56

Ach, zo gaat het ook. Op deze kaart (https://www.greyhound.com/~/media/greyh ... mappdf.pdf) kun je zien op welke routes Greyhound rijdt; bij MegaBus kun je via deze routemap (http://us.megabus.com/routemap.aspx) invullen vanaf welke plaats je wil reizen, de map geeft dan bij 'destinations' aan naar welke stations een rechtstreekse verbinding is.

Wat ik zou doen is bepalen welke steden je graag naartoe zou willen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn met de verschillende vervoersmiddelen. Dan zou je bijv. van Niagara Falls met Amtrak of Greyhound naar Buffalo kunnen, dan met MegaBus of Greyhound verder naar Cleveland, Ohio. Dat stuk is per trein niet handig: die rijdt namelijk midden in de nacht en dan zie je nog niks.
In Cleveland stap je uit en bezoek je de stad, vervolgens zorg je dat je een kaartje hebt naar de volgende stad en zo verder.

Je kunt natuurlijk ook kijken welke steden je tegenkomt op je busreis van Niagara Falls (want daar wil je sowieso heen) naar Lexington, en vervolgens kijken of je daar ook een dagje zou willen verblijven, of dat je toch gelijk doorreist naar een volgende stad. Hoe het zit met uitstappen en dan op hetzelfde kaartje een dag later verder weet ik niet, heb zo'n vermoeden dat dat niet kan en je dus twee losse kaartjes moet kopen.

Nog een tip voor Niagara Falls: bekijk die vanaf de Canadese kant, daar is het spectaculairder :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:01

Hilary schreef:
Ach, zo gaat het ook. Op deze kaart (https://www.greyhound.com/~/media/greyh ... mappdf.pdf) kun je zien op welke routes Greyhound rijdt; bij MegaBus kun je via deze routemap (http://us.megabus.com/routemap.aspx) invullen vanaf welke plaats je wil reizen, de map geeft dan bij 'destinations' aan naar welke stations een rechtstreekse verbinding is.

Wat ik zou doen is bepalen welke steden je graag naartoe zou willen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn met de verschillende vervoersmiddelen. Dan zou je bijv. van Niagara Falls met Amtrak of Greyhound naar Buffalo kunnen, dan met MegaBus of Greyhound verder naar Cleveland, Ohio. Dat stuk is per trein niet handig: die rijdt namelijk midden in de nacht en dan zie je nog niks.
In Cleveland stap je uit en bezoek je de stad, vervolgens zorg je dat je een kaartje hebt naar de volgende stad en zo verder.

Je kunt natuurlijk ook kijken welke steden je tegenkomt op je busreis van Niagara Falls (want daar wil je sowieso heen) naar Lexington, en vervolgens kijken of je daar ook een dagje zou willen verblijven, of dat je toch gelijk doorreist naar een volgende stad. Hoe het zit met uitstappen en dan op hetzelfde kaartje een dag later verder weet ik niet, heb zo'n vermoeden dat dat niet kan en je dus twee losse kaartjes moet kopen.

Nog een tip voor Niagara Falls: bekijk die vanaf de Canadese kant, daar is het spectaculairder :)

Super bedankt voor de tips! Ik had inderdaad ook al gelezen dat het van de Canadese kant mooier is :)! En dat je wel ook naar de Amerikaanse kant kan wandelen dus ik trek daar in ieder geval voldoende tijd voor uit :)