We kozen voor Mexico met de organisatie Fox en deze reis doet me nog steeds duizelen, zo leuk en mooi en goed en divers was het!
2016 was voor mij sowieso een echt reisjaar. Ik ben nooit zoveel weggeweest: verschillende keren München, Europapark in Rust, Horse Event met slapen in Harderwijk(en goddelijk eten bij 't Nonnetje), 2 keer een weekendje in de streek van Bouillon, een zeer zat weekendje ergens in Duitsland

Maw: de reismicrobe zit er goed in! Dit jaar wil ik absoluut weer een weekje lekker roadtrippen in Frankrijk (2 jaar geleden hadden we echt een SUPER reis in de Auvergne met als thema 'oude spa-steden': aanrader). Maar daarnaast ben ik ook rustig op zoek naar een GROTE reis. En daarvoor zoek ik weer tips

Ten eerste: wat zoeken wij ABSOLUUT NIET:
* Braad en bakvakanties (ok na Mexico is dit puntje iets aangepast: als we +2000km rijden op 14 dagen op pittige wegen, willen we wel graag de reis afronden met 2-3 dagen relaxen)
* Mocht bovenstaande niet duidelijk zijn: geen ALL-IN resorts
* Westers (dus geen VS, Canada, Europa)
* toeristisch
Wat zoeken wij WEL?
* rondreizen: max 3-4 dagen op 1 plek (en dat is al lang)
* liefst met huurauto op eigen tijden rijden
* mix tussen cultuur en natuur
* mag absoluut avontuurlijk zijn
* lekker eten (ik eet inmiddels vega(n), maar ik ben makkelijk)
* warm
* cultuurshock
Ik wil zo'n 14-20 dagen weg, budget rekbaar maar bvb Australië of Nieuw Zeeland vallen wel af.
Liefst hebben wij een half georganiseerde reis: hotels al geboekt en reisweg idem, met een plan van route en mogelijke bezoeken.
Mijn reizen naar Mexico en China waren met Fox en deze zijn super bevallen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar boeken met een organisatie, maar wel met voldoende vrijheid.
Ik heb zelf al wat zitten googlen en heb nu enkele bestemmingen gevonden die leuk lijken:
* Argentinië
* Equador met verblijf in de jungle vooraf
* Cambodja
* Nepal
* Cuba (al schijnt het nu wel 'druk' te zijn)
* Mexico, maar dan eens ander gebied
Nu ben ik zoek naar ervaringen, suggesties, zowel qua bestemmingen als organisaties, rekening houdende met onze voorkeuren. De vorige keer kwamen er erg veel suggesties dus ik weet dat bokt zeker kan helpen.
Dus: SHOOT