Ik ben er wat jaartjes terug een paar weken bij een vriend en vriendin geweest, echt een prachtige stad. Naast de Citadella is ook Buda Castle aan te raden, prachtig uitzicht over de stad en Donau.
Ook de markthal is de moeite waard, en als je in de buurt van Margit-sziget (het eiland naast het eiland waar het festival plaats vindt) en de kettingbrug bent, moet je daar eigenlijk ook even een kijkje nemen. 
Over eten kan ik weinig zeggen, wij aten meestal bij de moeder van één van m'n vrienden 
speedfiets_2 schreef:Ik ben er voornamelijk voor het Sziget festival geweest. Als je kan zou ik zeker een dagje daar naar toe gaan. Uhm je hebt de tombe van dracula en een kasteel wat er vlakbij ligt. Het parlement is zeer mooi. Je moet ook zeker een badhuis bezoeken! Ruthdas zou ik aanraden. Kwa stappen is het een leuke stad. Der zijn meerdere grote clubs. Ik heb de sferen daar heel positief opgepakt. Moet even terug zoeken waar ik ben geweest.
Goed eten kun je bijna overal. Ik zou even TripAdvisor nakijken wat jou het meeste bevalt kwa eten.
Aankomend jaar is al het derde jaar dat ik terug ga.
Sziget gaan ze niet redden als ze eind augustus pas gaan, dat valt in de eerste helft van augustus. Wat badhuizen betreft is het Széchenyibad ook aan te raden. Bijkomend voordeel daarvan is dat het midden in het stadspark ligt, wat ook niet verkeerd is om te zien. Ook daar ligt overigens een kasteel, en er vlak naast ligt het heldenplein.