Citytrip Budapest; Wat kunnen we niet missen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Citytrip Budapest; Wat kunnen we niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 19:28

Aangezien het bijna zeker is dat wij eind Augustus 4 of 5 dagen naar Budapest vliegen, ben ik op zoek naar ervaringen :D
Wat is er allemaal te doen en wat kunnen we zeker niet missen? Waar moeten we absoluut wel of niet gaan eten? Waar zitten de leukste winkeltjes? Waar moet je heen om de cultuur echt goed te zien?

Ik ben al druk aan het googlen geweest, maar hoe meer informatie hoe fijner :D

En is het als Nederlander een beetje te doen qua communiceren met de mensen daar? :)

Edit; We zitten waarschijnlijk in Hotel Belvedere, iemand die hier ooit is geweest? Is het een beetje vlakbij het centrum? Of kunnen we beter ergens anders boeken?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Citytrip Budapest; Wat kunnen we niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:48

Ik ben er voornamelijk voor het Sziget festival geweest. Als je kan zou ik zeker een dagje daar naar toe gaan. Uhm je hebt de tombe van dracula en een kasteel wat er vlakbij ligt. Het parlement is zeer mooi. Je moet ook zeker een badhuis bezoeken! Ruthdas zou ik aanraden. Kwa stappen is het een leuke stad. Der zijn meerdere grote clubs. Ik heb de sferen daar heel positief opgepakt. Moet even terug zoeken waar ik ben geweest.

Goed eten kun je bijna overal. Ik zou even TripAdvisor nakijken wat jou het meeste bevalt kwa eten.

Aankomend jaar is al het derde jaar dat ik terug ga.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:03

Ik ben vorig jaar naar Boedapest geweest. Het is een hele leuke stad. Wat suf klinkt is een boottocht over de Donau, maar ik kan het je wel aanraden. De stad is echt prachtig vanaf het water en je hebt boottochten van 1 uur. De straat waaraan de opera ligt is een sjieke winkelstraat. In de straten erom heen heb je veel restaurants en cafe's. Hier was het 's avonds ook heel druk. In die buurt lag mijn hostel.

Ik zou ook zeker de citadella en het Vissersbastion bekijken, dat is een mooi oud stukje.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:03

Ik ben er wat jaartjes terug een paar weken bij een vriend en vriendin geweest, echt een prachtige stad. Naast de Citadella is ook Buda Castle aan te raden, prachtig uitzicht over de stad en Donau. :) Ook de markthal is de moeite waard, en als je in de buurt van Margit-sziget (het eiland naast het eiland waar het festival plaats vindt) en de kettingbrug bent, moet je daar eigenlijk ook even een kijkje nemen. :)

Over eten kan ik weinig zeggen, wij aten meestal bij de moeder van één van m'n vrienden :+

speedfiets_2 schreef:
Ik ben er voornamelijk voor het Sziget festival geweest. Als je kan zou ik zeker een dagje daar naar toe gaan. Uhm je hebt de tombe van dracula en een kasteel wat er vlakbij ligt. Het parlement is zeer mooi. Je moet ook zeker een badhuis bezoeken! Ruthdas zou ik aanraden. Kwa stappen is het een leuke stad. Der zijn meerdere grote clubs. Ik heb de sferen daar heel positief opgepakt. Moet even terug zoeken waar ik ben geweest.

Goed eten kun je bijna overal. Ik zou even TripAdvisor nakijken wat jou het meeste bevalt kwa eten.

Aankomend jaar is al het derde jaar dat ik terug ga.

Sziget gaan ze niet redden als ze eind augustus pas gaan, dat valt in de eerste helft van augustus. Wat badhuizen betreft is het Széchenyibad ook aan te raden. Bijkomend voordeel daarvan is dat het midden in het stadspark ligt, wat ook niet verkeerd is om te zien. Ook daar ligt overigens een kasteel, en er vlak naast ligt het heldenplein. :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:17

Wij gaan elk jaar een week naar budapest, aanrader is i.d.d. Széchenyibad,

Eten bij La Bodeguita del Medio is wel een aanrader, Cubaanse keuken. Cafe Vian is ook lekker eten, leuke inrichting en goede bediening. En als je echt heel lekker chique wil eten is Fausto's osteria een aanrader.

De joodse wijk is erg mooi qua huizen en gebouwen.

De grote Markthal is mooi en leuk met veel hongaarse produkten en etenswaren.

Heel indrukwekkend vond ik house of Terror, over het communistische regime en het fascisme. Ik kan me voorstellen dat je daar misschien niet zo op zit te wachten op een gezellig city-tripje, maar de tentoonstelling was erg mooi opgebouwd.

Ik zou gewoon een hop-on-hop-of bus nemen, dan rij je door de hele stad langs alle bezienswaardigheden en er zit ook een boottochtje over de donau bij/

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 21:03

Ik ga alles opschrijven en bekijken :D Is het OV goed te doen overal heen? :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:09

360° bar, de tandradbaan en de Childrens train!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:40

prugelpiet schreef:
Ik ga alles opschrijven en bekijken :D Is het OV goed te doen overal heen? :)

Het OV is perfect, gewoon een abonnement kopen voor een paar dagen en dan kan je het hele centrum door met Bus, Tram en Metro. Als je een taxi neemt, wel een officiele taxi nemen!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:46

Wij zaten in hetzelfde hotel, afgelopen mei. Is prima bevallen, mooi schoon, goede bedden, nieuwe badkamer en op de bovenste verdieping een fijne wellness (zwembad + sauna). Ontbijt was niet heel bijzonder. Hotel zit aan de 'verkeerde' kant van de rivier, maar wel in een gezellige wijk en met een grote tram/busstop voor de deur, supermarkt om de hoek en genoeg restaurantjes :) Is ons prima bevallen.

Ga voor een taartje naar Ruszwurm - Szentháromság utca 7. Zit op een toeristische plek, maar is een ontzettend leuk oud theehuisje, verkoopt prijswinnende taarten en de huisgemaakte limonade is heerlijk.
Aan de Andrassy Utca (en de straatjes erom heen) zitten veel leuke restaurantjes die veelal goedkope lunchmenu's aanbieden (+- 10 euro voor 3 gangen met een drankje). Dineren moet je wat mij betreft echt minstens één avond doen bij Zeller Bistro, reserveer wel want het zit stampensvol. Er wordt enkel gekookt met streekproducten van de boerderij van de eigenaars vader, de wijnen komen van een vriend daarvan <3 Ik copy paste hieronder nog even de must visit lijst die ik had gemaakt.

Bezienswaardigheden
Vissersbastion - Tarnok utca 28
Matthiaskerk - Szentháromság tér 2
Sint Stephanusbasiliek - Szent István tér 33
Heldenplein - Hősök tere
Parlementsgebouw - Kossuth Lajos ter
Kettingbrug - Széchenyi lánchíd
Terrorhaza museum - Andrássy útca 60 (10-18 open)