Trektocht Pyreneeën met Equisud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

Trektocht Pyreneeën met Equisud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 23:53

In september 2016 heb ik met een vriendin een trektocht door de Pyreneeën gemaakt met Equisud. Een heerlijke ervaring!

De bergen waren prachtig, heel fijn om uren achter elkaar te rijden en niemand tegen te komen, alleen marmotten, koeien, wilde Breton paarden en gieren. Al was het soms wel even slikken met mijn hoogtevrees, ik heb die angst goed overwonnen.

We reden 6 tot 8 uur per dag, met 2 uur pauze tussendoor. Bij steile afdalingen liepen we naast het paard. De lunch werd meegenomen in de zadeltassen en we trokken van gite naar gite, soms sliepen we in een berghotel. De paarden waren goed verzorgd en in uitstekende conditie, ik heb veel respect gekregen voor wat zij kunnen. Daar zijn onze Nederlandse paarden maar watjes bij ;)!

Foto's en filmpjes maken was niet altijd makkelijk vanaf de hobbelende paardenrug, de engste stukken heb ik ook niet kunnen fotograferen omdat ik dan twee handen aan het stuur nodig had. Volgend jaar willen we de Andorra tocht gaan doen en dan wil ik een go pro kopen (als iemand tips heeft?).

Mijn paard voor de week: Jedi, waarschijnlijk gekruist met een berggeit.
1.
Afbeelding

Hier zie je hoe goed hij kan klimmen.
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Pauzeplek
4.
Afbeelding

Tijdens de pauze werden de paarden gekluisterd zodat ze lekker zonder zadel en hoofdstel konden eten en rondlopen. En nee, dat is niet sjielug... ze konden er alles mee, behalve heel hard weggallopperen. Wat wel handig was gezien ik dan dat hele stuk had moeten lopen.
5.
Afbeelding

Traplopen konden ze ook
6.
Afbeelding

Wonderschoon landschap
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Vertrekken bij het ochtendgloren
9.
Afbeelding

Wilde Bretonse paarden (die verrassend behendig zijn met die lompe poten op de kleine berghellinkjes)
10.
Afbeelding

Filmpjes:
Een van de vele beekjes waar we doorheen reden, de paarden konden hier ook drinken.
https://vid.me/IPQp
De paarden en de hond beschermden ons tegen de koeien ;), ze mochten niet te dichtbij komen.
https://vid.me/Nohb
Laatst bijgewerkt door Kkkaren op 09-01-17 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Trektocht Pyreneeën met Equisud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:58

Wow wat een waanzinnig mooie omgeving om te rijden. Wat een geweldige ticht moet dat geweest zijn. Prachtig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:01

Omg. Die tweede foto! :oo

Wat een gave ervaring!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:05

Oooh ! Ik ben net terug van 2 weken te voet wandelen in de Spaanse Pyreneeën (handig, familie die daar woont :D ), jij hebt zomaar eens eventjes gedaan wat ik in gedachten deed als ik op wandeling was. :)

Welke regio zat je ?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:07

Wat een mooi omgeving! <3
Ik ga waarschijnlijk deze zomer in de Pyreneeën paardrijden, dus ik zit me nu vreselijk te verheugen.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:12

Equisud is wel een aanrader Simoonzel, vooral omdat de paarden zo goed worden verzorgd. De gids was er echt heel voorzichtig mee.

Jokari, respect, ik ga liever rijden dan lopen ;), wij zaten bij Les Angeles, ter hoogte van Barcelona, maar dan aan de Franse kant.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:16

Wauw wat supergaaf! Prachtige foto's ook <3

Wil dit altijd nog een keer doen, maar dan met mijn eigen paard. Verder dan Duitsland zijn we helaas nog niet gekomen. Maar als ik die paden zo zie vergt dat nog wel wat training ! :D

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:18

Het kan wel, in onze groep zaten 4 Duitsers die met hun eigen paarden reden. Maar die waren ook echt wel wat gewend qua klimmen. Die van mij zouden na een half uur dood neergevallen zijn ;).

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:24

Dit is gaaf zeg!!!!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:24

Wauw, wauw en nog eens wauw. Wat moet dat een mooie ervaring zijn geweest.
Heb gelijk even op de site gespiekt, gaat gelijk kriebelen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:30

Oh wauw, wat gaaf! Prachtige omgeving zo te zien! Vond de foto van het paard op de trap stiekem wel een beetje grappig, zie dat hier nog niet zo snel gebeuren :))

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:39

Ik zou dat ook erg graag met mijn eigen paarden doen, alleen vrees ik dat we dan het ravijn in donderen. :D

Ik heb ook 2 maneges/stallen gezien, paarden zagen er daar ook top uit !

TS, ik zat op dezelfde hoogte maar dan aan Spaanse kant, grappig.
Lijkt mij echt een heel fijne ervaring !

Hadden die Duitsers hun paard dan zomaar even voor een week verhuisd ? Of bleven die langer ter plaatse ? Ik vind het idee om mijn paarden 1200 km of meer op de trailer te steken voor een weekje vakantie, zo overdreven. :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:41

Dat ziet er fantastisch mooi uit!
Ik heb ooit trektochten gemaakt in de Dordogne.
Dat vond ik toen al best spannend waar we toen langs kwamen.
Maar dat was nog niks vergeleken wat jij hebt gedaan :D
Echt een mooie ervaring om mee te maken!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:43

Wauw gaaf zeg!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:44

Wauw! Dat ziet er echt prachtig uit! :oo

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:48

Jokari: de Duitsers waren een maand op pad, ze reden met de trailer Frankrijk rond en reden elke week een andere tocht. Na de pyreneeën hebben ze een week in de Camarque gereden en bij Lorenzo gelogeerd.

Barbet: ik heb de tweede dag ook even zitten huilen van angst (ik heb echt heel erg hoogtevrees), toen we op een heel smal paadje langs een ravijn reden. Dat paadje was ook niet helemaal recht, dus soms moest je ook echt langs de rand als er een boomstam of een rots op het pad lag. Doodeng..., maar je moet toch door en op een gegeven moment heb ik al mijn vertrouwen maar in mijn paard gelegd. De laatste dag vond ik het helemaal niet meer eng. Exposuretherapie ;).

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:50

De Duitsers vertelden overigens wel dat een van hun paarden ooit naar beneden was gevallen. Hij bleef achter een bosje haken en ze hebben hem toen met touwen weer op het pad kunnen trekken. Een verhaal wat ik liever NA de tocht had willen horen, maar goed...

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:55

Hé wat leuk! Ik ben jaren geleden (minstens 10) ook bij Equisud geweest, 2 zomers na elkaar! Heb er verder nooit iemand over gehoord en zie nu ineens dit topic *\o/*

Ik was toen te jong voor een trektocht, dus deed elke dag dagtochten met beide jaren een keer een overnachting. Heb er geen digitale foto's van, maar wel een hele hoop afgedrukte.

Echt super leuk!!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 01:02

Oh leuk! Het is nu overgenomen door Matthieu, Oliver doet nu alleen nog de gite met zijn vrouw. Dagtochten doen ze ook nog, voor de mensen die maar een aantal dagen willen rijden. We werden de eerste dag ook wel echt getest of we konden rijden, we moesten rond boompjes sturen, van stap in galop en vanuit galop ineens in stilstand, en als dat niet lukte werd je weer naar huis gestuurd en dan mocht je de rest van de week alleen dagtochten doen ;). Gelukkig iedereen geslaagd...

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:08

Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was destijds. We hadden ook wel eens dat er maar 1 ander persoon bij was en dan reden we ook wel wat 'wilder'.
De overnachting was dan bij zo'n hutje met wat stapelbedden bij een meer.

Een van de trektochtgroepen had ook een keer dat het lint van een prikwei 's nachts was doorgesneden en ze de paarden de volgende ochtend moesten gaan zoeken. Gelukkig allemaal goed gekomen!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 01:16

Kaatje_S schreef:
Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was destijds. We hadden ook wel eens dat er maar 1 ander persoon bij was en dan reden we ook wel wat 'wilder'.
De overnachting was dan bij zo'n hutje met wat stapelbedden bij een meer.

Een van de trektochtgroepen had ook een keer dat het lint van een prikwei 's nachts was doorgesneden en ze de paarden de volgende ochtend moesten gaan zoeken. Gelukkig allemaal goed gekomen!

O jee...haha...dierenactiegroep in de pyreneeën?

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 01:24

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:00

Heel gaaf!!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:02

wauw! ik heb even op de website gekeken, welke tocht heb jij gedaan?
Of heb ik hier overheen gelezen :o

Ik heb m'n paardrijvakantie voor dit jaar al geboekt maar deze plek komt zeker op het verlanglijstje voor evt volgend jaar te staan <3

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:56

Love_Rosie schreef:
wauw! ik heb even op de website gekeken, welke tocht heb jij gedaan?
Of heb ik hier overheen gelezen :o

Dit was de Capicir tocht!