Mooie/Aparte vakantie voor een klein budget

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Mooie/Aparte vakantie voor een klein budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 22:50

Ik wil graag op vakantie, maar waar naar toe.

Afrika spreekt me aan, maar jeetje wat duur! Amerika, zelfde verhaal. Dus moet het dichter bij huis gezocht worden. Ik wil niet te lang op vakantie, maar een week/maximaal 2.

Het budget is niet erg groot met twee paarden en een studie. Maar ik heb wel de mogelijkheid buiten de vakanties om weg te gaan.

Een zon vakantie hoeft van mij niet perse. Ik zou graag wat dingen zien. Rome spreekt me aan maar ben bang dat ik niet de juiste reis boek en dan niet alles zie wat je echt zou moeten zien. Zweden lijkt me ook interessant maar wat moet je daar gezien hebben?

Ik ben dus opzoek naar tips, ervaringen enz.
Wie kan mij helpen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:52

Misschien niet het soort vakantie dat je zoekt, maar wij zijn vorig jaar naar Polen geweest. Eerst twee dagen Warschau en dan tien dagen met de kano door Polen trekken (Poolse natuur is mooi). Was echt een hele leuke ervaring en mega goedkoop!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:53

Senegal? West afrika, nog niet zo toeristisch en veel te zien. Ik ben daar voor nog geen 400,- all in geweest. Excursies gemaakt (dakar stad, pink lake, stukje van de dakar rally gereden maar ook naar de mensen die echt nog in de rieten hutjes wonen in de middle of nowhere).

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 22:58

Willeke_ schreef:
Senegal? West afrika, nog niet zo toeristisch en veel te zien. Ik ben daar voor nog geen 400,- all in geweest. Excursies gemaakt (dakar stad, pink lake, stukje van de dakar rally gereden maar ook naar de mensen die echt nog in de rieten hutjes wonen in de middle of nowhere).

Het reisadvies van de overheid is niet heel positief. Heb jij daar iets van ervaren?

Solleke_Noah schreef:
Misschien niet het soort vakantie dat je zoekt, maar wij zijn vorig jaar naar Polen geweest. Eerst twee dagen Warschau en dan tien dagen met de kano door Polen trekken (Poolse natuur is mooi). Was echt een hele leuke ervaring en mega goedkoop!

Dat klinkt gaaf! Kan je dat ergens boeken of regel je dat gewoon zelf?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:02

Ik ben een paar jaar terug in senegal geweest. De mensen kunnen opdringerig zijn dus ik lekker georganiseerde excursies doen. Heb niets gemerkt verder. Maar Mali ligt ook aan de andere kant van het land en daar moet je niet zijn.
Toen ik er was, was er net ebola uitgebroken. Dat vond ik wel spannend.

Mocht je er heen gaan: je mag ile de goree echt niet missen! Voormalig slaveneiland wat nog in tact is. Vond het erg indrukwekkend.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 08-01-17 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:03

Madeira, een prachtig eiland vooral als je van wandelen houd met adembenemende uitzichten.

Ik was ook heel erg verrast door Zwitserland, maar ja wat voor vakantie zoek je? Met een tent en daarbij eigen eten koken is het te doen, maar met hotel en uiteten is het onbetaalbaar. Ik waande me wel in Rivendell van the lord of the rings en het andere moment in de hobbitstee. Nog nooit stond ik ook zo dichtbij een mega grote waterval terwijl ik op reizen in Amerika best wat gezien heb.

Anoniem

Re: Mooie/Aparte vakantie voor een klein budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:08

Als je buiten de vakanties kan gaan dan hoeft het echt niet zo duur te zijn hoor, naar Amerika. Ik vlieg eind januari naar Canada voor minder dan 400 euro retour (op gunstige tijden en directe vluchten) en ik zie regelmatig dat soort aanbiedingen voor Amerika voorbij komen. Het scheelt dat hotels aan die kant van de oceaan een stuk gunstiger geprijsd zijn als je niet per se in luxe hoeft te baden. Ik zit in Toronto in een hostel, 6 nachten op een slaapzaal met 4 bedden voor maar 120 euro in totaal.

Ik zou zeggen hou skyscanner even in de gaten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:47

Wij hebben geboekt via deze website: http://www.szot.pl/

Hele vriendelijke mensen en alles netjes in orde. Ze laten je ergens te water en komen je zoveel dagen later ergens oppikken. Je krijgt een kaart mee, en kampeert onderweg waar je wilt (wildkamperen of bij mensen in de achtertuin voor een paar centen).

Onderweg staan er af en toe pijltjes langs het water met "sklep" op, dat betekent winkel, dan effe je kano aanmeren en wat voorraden inslaan :D ze kennen daar meestal geen woord Engels maar met handgebaren kom je ver ;) (wij hadden in Warschau wel al een hele voorraad eten gekocht en hadden gasvuurtjes en gamellen mee om te koken.

Warschau zelf is ook heel goedkoop en best wat mooie dingen te zien: https://www.google.be/search?q=warschau ... ardigheden

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:56

Solleke_Noah schreef:

Ik ben een paar jaar geleden ook 10 dagen in Polen geweest, een reis die ik sowieso nog eens opnieuw doe. Heel makkelijk 'bereisbaar', makkelijk zelf te plannen en te regelen, heel goedkoop,...

Wij hebben toen 2 dagen Krakau (stad zelf) gedaan, 1 dag Auswitch/Birkenau (vanuit Krakau), 1 dag uitgetrokken voor de zoutmijn van Wieliczka (ook vanuit Krakau, is met de tram/bus te bereiken) en dan zijn we met de bus (busritje van 3/4 uur geloof ik) doorgereisd naar Zakopane. Een héél graaf bergdorpje in het Tatragebergte, vanwaar je prachtige wandelingen kan maken. Je kan ook gewoon met de lift tot op iets van een 2000m, waardoor je van daaruit je wandeling ook kan starten. Zakopane heeft ook het mooiste kerkhof dat ik al ooit gezien heb, echt de moeite. Elk graf heeft er zijn eigen houtsnijwerk, hoe groter hoe beter.

Wij hebben toen pp voor 10 dagen voor vlucht/taxi/openbaar vervoer/hotel/eten/soevenirs/uitstapjes/... iets van een 700€ betaald.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:35

Rondreis door het prachtige Ierland. Mooi land met hele aardige en behulpzame mensen. Er zijn heel veel jongeren die een budgetrondreis maken door Ierland en reizen met openbaar vervoer en logeren in hostels.
En als je nu al tickets koopt, heb je het goedkoopste tarief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:37

Als Rome je aanspreekt zou ik gewoon een ticket boeken een hotel via booking of airbnb en lekker met de lonely planet een eigen programma maken dan zie je precies wat je zelf leuk vindt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:44

Hou de aanbiedingen van Vakantiepiraten.nl in de gaten, op die manier kun je soms voor heel weinig geld ergens komen!!! En je doet ideeën op over plaatsen waar je in eerste instantie niet aan zou denken!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:44

Zweden en Amerika zijn heel duur qua het leven daar.

Je zou - als je iets aparts wil - kunnen kijken naar:
- Marokko (het leven daar is heel goedkoop, maximaal 4 uur vliegen en veilig)
- Aziatische landen zoals Thailand, Vietnam (ticket relatief duur, leven daar heel goedkoop, zeker backpackend)
- Cyprus (iets westerser, eveneens heel goedkoop en veel te zien en te doen; bijv. boottocht naar Israël maken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:54

Amerika is qua leven daar juist totaal niet duur imo. Je kan zeker de duurdere kant op maar eten kost echt geen drol en zelfs de hele goedkope motels (zitten vaak een stukje buiten de stad) zijn qua luxe echt prima. 1 ster betekent daar echt geen drol, heeft vaak zelfs nog een zwembad en prima ontbijt.

Zweden is wel heeeel duur.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:01

davinci2412 schreef:
Ik wil graag op vakantie, maar waar naar toe.

Afrika spreekt me aan, maar jeetje wat duur! Amerika, zelfde verhaal. Dus moet het dichter bij huis gezocht worden. Ik wil niet te lang op vakantie, maar een week/maximaal 2.

Het budget is niet erg groot met twee paarden en een studie. Maar ik heb wel de mogelijkheid buiten de vakanties om weg te gaan.

Een zon vakantie hoeft van mij niet perse. Ik zou graag wat dingen zien. Rome spreekt me aan maar ben bang dat ik niet de juiste reis boek en dan niet alles zie wat je echt zou moeten zien. Zweden lijkt me ook interessant maar wat moet je daar gezien hebben?

Ik ben dus opzoek naar tips, ervaringen enz.
Wie kan mij helpen?

Heb net een reis naar Rome geboekt, reis via transavia, hostel via trivago, bij elkaar ben ik nog net geen 180 euro kwijt voor 9 dagen, in mei.
Je leent een reisgids uit de bieb en je zoekt precies op waar je heen wilt.
Voor 35 euro kun je paar dagen met openbaar vervoer door Rome reizen en heb je korting op entree.
ff googlen op openbaar vervoer Rome.
Veel hostels bieden ook voor 5 euro shuttle naar centrum.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:14

vakantiepiraten, weflycheap etc. Er komen vaak leuke aanbiedingen langs zodat je toch redelijk goedkoop naar een mooi/bijzonder land kunt :) Overigens heeft ieder land haar mooie plekjes, Google is your best friend

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:16

Wij zijn afgelopen zomer een week naar Macedonië geweest. Niet direct een land wat mij aansprak, maar het is ontzettend goed bevallen! Je moet wel even een knopje omzetten omdat het echt Oost-Europees is, de leefstandaard is dus niet zoals in Frankrijk of Italië :) Het is een ontzettend goedkoop land met prachtige natuur en je kan er leuke excursies doen! Temperatuur is er ook heel fijn in de zomer, niet belachelijk heet en ook geen slecht weer. Wij zaten in Struga, hotel Drim. Dit hotel wordt nu gerenoveerd, maar 4 sterren moet je in dit land wel iets anders interpreteren :)) De excursie naar Skopje vond ik erg leuk!

Wij hebben via Corendon geboekt en dat was prima geregeld! Prijs lag in het hoogseizoen rond de 350 euro per persoon voor een week inclusief vlucht+hotel. Je kan daar in Macedonië voor circa 12 euro een 3 gangen menu bestellen met zijn tweeën.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:17

Zweden is een geweldig land, ik ga er al jaren lang op vakantie naartoe. Ik weet niet waar je naar op zoek bent? Specifieke plaatsen heb ik niet echt voor je. De natuur is erg mooi, voornamelijk het gebied rondom de 2 grootste meren, maar zuid-Zweden ook. Leuke steden zijn Göteborg, Jönköping, Karlstad. Zweden is relatief duur, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wil.