Deze zomer gaat het dus gebeuren: ik ga voor het eerst alleen met mijn vriend op vakantie. Ik vind het allemaal best spannend omdat dit de eerste keer is dat ik zonder ouders of andere begeleiders ga, en ook omdat ik sowieso bijna niet op vakantie ga. We zijn nu dus druk aan het rondkijken naar een mogelijke bestemming!
We kijken vooral op Travelbird, omdat we dan niet zelf moeten knoeien met vluchttijden en vaak ook transfers. Dat lijkt ons erg makkelijk, en daar tellen we dan ook graag wat meer voor neer

Nu is er zoveel keuze… En we hebben beiden wel in ons hoofd wat we graag willen op vakantie, maar tot nu toe vinden we niks waarvan we denken ‘ja, dát is het!’.
Om de situatie even te schetsen:
Mijn vriend heeft wel een lichte voorkeur voor luilekker-vakanties in de zon aan het zwembad, maar ook wandelen vind hij wel fijn (zijn al een keertje met zijn ouders naar Oostenrijk gegaan). Hij houdt ook niet zo van drukte.
Ikzelf ben echt een grote fan van de natuur. Mijn absolute droombestemmingen zijn bijvoorbeeld Ijsland en Schotland
Ook ben ik een paar jaar geleden in Londen geweest en dat vond ik geweldig en zou ik graag nog eens naartoe gaan, maar verder zeggen citytrips me eigenlijk niet zoveel. Ik vind (heel) warme landen trouwens helemaal niks.Onze ideale vakantie zou een beetje een combinatie zijn tussen wandelen/ontdekken en ook een beetje rust/genieten. Does that make sense?
We willen beiden heel graag een kleine rondreis doen in een mooi land, maar het probleem is dat we beiden nog geen eigen auto hebben. En de reizen met huurauto hebben als vereiste dat je minimaal 2 jaar een rijbewijs moet hebben én minimaal 26 moet zijn, wat helaas dus al afvalt…We zitten dus een beetje met onze handen in het haar. Misschien kan er iemand op Bokt een paar nieuwe inzichten geven?
Ons budget ligt trouwens rond de €600-€700 per persoon. Dit is incl overnachtingen met ontbijt en vluchten + evt transfers. We gaan in juli.Alvast bedankt!
ik heb zelf ook een lijst met favoriete dingen om te doen en dat krijg je niet in 5 dagen gezien hoor! Dagje strand met bezoek aan kasteel (plaatsje genaamd Peel), dagje Douglas waar je de winkelstraat in kan of het strand op, midden in de zee staat ook nog een klein kasteel. Vanaf daar kan je zowel stoomtrein (naar zuiden) of tram (naar noorden) pakken. Port Erin kan je met de stoomtrein bezoeken, paar leuke winkels, lekker ijs en mooi strand met uitzicht op de kliffen waar ook een wandelpad naartoe is (best hoog maar mega gaaf op het randje van de rots boven zee!). In het Noorden heb je duinen, hei en strand en is het heel vlak en stil. Ook kan je naar het grootste werkende waterrat (van europa of de wereld) gaan in Laxey, daar kan je met de houten tram heen. Ik wandel zelf graag rond Niarbyl. Er is hier ook een manege die buitenritten organiseert en je kan mountainbikes huren. En de hoogstr berg heet Sneafel ofzoiets, kan je heel het eiland overzien. Verschillende musea natuurlijk en nog veel meer kastelen. Zat te doen 
Of gewoon overdag reizen natuurlijk, je krijgt vaak prachtige uitzichten mee vanuit de trein.
beetje lomp neergezet in de OP zie ik net! Ben wel iemand die zegmaar een beetje van de 'luxe' houdt, zeker omdat we voor het eerst alleen weggaan en ik graag alles op voorhand goed wil uitplannen.