Uber-budget op citytrip, waarheen? (Mei)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Uber-budget op citytrip, waarheen? (Mei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 17:21

Hoi allemaal,

Ik wil graag voor Hemelvaart een paar dagen eropuit. Zo'n 5 dagen (20 t/m 24 mei, bijvoorbeeld) voor een klein budget. Ik heb al een beetje rondgekeken, maar er is gewoon teveel keus :D Ik ga alleen en ik wil het liefst niet meer dan 200 euro kwijt zijn voor vlucht + hostel/hotel. Heeft iemand van jullie tips/ervaringen?
Srprs.me heb ik vorig jaar al een keer gedaan, en hoewel ik dat een leuke ervaring vond heb ik wel het idee dat de Broke trips alsnog vrij duur zijn voor wat je ervoor krijgt. Bovendien wil ik wel van tevoren een béétje kunnen bekijken wat er in een stad te doen is en wat ik zou kunnen doen, dus vandaar dat ik deze keer zelf iets wil boeken :+

Dus, brand los *\o/*

PS, Praag ben ik vorig jaar geweest en ik heb een halfjaar in Dublin gewoond. Dus die vallen af :D

Goof

Re: Uber-budget op citytrip, waarheen? (Mei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:25

Waarom kijk je niet op airbnb voor verblijf? Ik denk dat je dan stukken goedkoper uit kunt zijn dan in een hotel of je moet echt in een groepszaal in een hostel willen liggen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:25

Marrackech, via booking.com is dat nu 5 euro pn, wel slaapzaal, zag ook van rondom de 8 euro pn, maar heb daar verder niet naar gekeken, heb geen probleem met slaapzaal.
En met transavia reizen is erg voordelig, op dit moment boeken, je weet natuurlijk niet hoe de prijzen zijn.

Ik heb erg goede ervaringen met couchsurfing, dus je logeert bij mensen in de stad waar je heen wilt.
Je kunt de ervaringen en recenties van andere gasten lezen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:27

Zoek bij skyscanner.nl op van 'Nederland' naar 'Overal' in de maand Mei, dan krijg je alle goedkope vluchten te zien :D.

Voor het verblijf zou ik inderdaad ook voor een Airbnb kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:28

A3a1 schreef:
Marrackech, via booking.com is dat nu 5 euro pn, wel slaapzaal, zag ook van rondom de 8 euro pn, maar heb daar verder niet naar gekeken, heb geen probleem met slaapzaal.
En met transavia reizen is erg voordelig, op dit moment boeken, je weet natuurlijk niet hoe de prijzen zijn.

Ik heb erg goede ervaringen met couchsurfing, dus je logeert bij mensen in de stad waar je heen wilt.
Je kunt de ervaringen en recenties van andere gasten lezen.

Marrakech is inderdaad prachtig en betaalbaar. Weet alleen niet of ik er als jonge vrouw zo snel zou gaan couchsurfen of op een (gemengde) zaal van een hostel gaan liggen, al is het alleen om het grote verschil in taal. Onze telefoons zijn in een hotel gejat daar en wij moesten een tolk mee naar het politiebureau omdat er geen Engels gesproken werd.

Zelf vind ik Engeland leuk voor citytripjes, of ergens in het oosten. Verschillende Poolse steden zijn erg leuk en ik ben fan van Praag, al zal dat tegenwoordig wel iets boven je budget uit komen.
Wil je echt verder? Anders Brussel of Antwerpen misschien?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 18:14

Marrakech lijkt me idd supermooi, maar weet niet of ik dat in mn eentje aan zou durven. Hostels en slaapzalen vind ik geen probleem, slaapmasker en oordopjes gaan sowieso mee :D Airbnb, kan dat ook voor één persoon? Ik heb altijd het idee dat je dan al gauw met een appartement voor meerdere personen zit, en dat ik dan met mijn budget niet echt uitkom.

Skyscanner is een goede tip, thanks! Ik houd trouwens heel erg van geschiedenis en niet zo van uitgaan, dus mooie oude steden zijn zeker een pré. Liefst wel verder dan Brussel of Antwerpen :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:16

Krakau!! Prachtige oude stad en erg goedkoop om daar te slapen en te eten. Alleen nog even op zoek naar een betaalbare vlucht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:21

Zadar in Kroatië? Kun je met Ryanair heel goedkoop heenvliegen vanaf Weeze! Ik weet er wel een mooi appartement wat je ook via Airbnb kan boeken als het goed is :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:24

Talinn is ook een onwijs mooie stad en niet duur. Ik weet alleen niet hoe de vluchten daarheen zijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:22

Ik ga met een vriendinnetje 5 dagen naar Stockholm, vlucht en Airbnb voor €215,- totaal!

Een nette Airbnb met leuke hosts en een eigen kamer en badkamer. Oh, en mídden in de stad! :)

Even goed de tickets op Skyscanner en Cheaptickets en dat soort sites in de gaten houden. En dan lekker via Airbnb iets goedkoops boeken.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:35

Ik ben laatst vrij budget naar Rome geweest en ook 1 nacht alleen in een airbnb geweest, was ideaal! Gewoon bij iemand die een kamer vrij had in z'n huis voor €20p/nacht

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:36

Dubrovnik vind ik erg mooi.
Afbeelding
Als je 21-25 mei vliegt, ben je bovenstaande kwijt.
Je hebt daar hostels. Wel zou ik in de oude binnenstad iets zoeken, anders moet je elke keer naar de stad reizen.
En je kan in mei al makkelijk naar het strand daar.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:08

Praag! <3

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:11

Wat vind je van Sevilla? Prachtige stad en al lekker warm in mei :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:01

Ik ben laatst voor 55 euro op en neer gevlogen naar Dublin. Voor het hostel betaalde ik 15 euro per nacht inclusief ontbijt. Mooi hostel, midden in de stad en ik vond Dublin een erg leuke stad :j

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:14

Budapest! Hele leuke stad en ook goed betaalbaar.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:23

Kijk eens bij wizzair! Vorig jaar voor 15 euro naar Budapest gevlogen en voor heel weinig daar verbleven, leuke stad! Wizzair heeft sowieso super cheapy tickets naar diverse landen, echt een aanrader!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:24

Budapest wilde ik ook aanbevelen. In mei is het daar meestal al goed weer, maar nog niet zo warm als in juli en augustus en het is een supergave stad. Ook is de stad voor Nederlandse maatstaven goedkoop. Je kan er overnachten in hotels, hostels of via Airbnb. Ikzelf heb vorig jaar in Wombats geslapen. Wij hadden met een groepje onze eigen 4-persoonskamer en dat was prima te doen.

Berlijn is ook een leuke stad, daar kan je met de trein of het vliegtuig heen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:59

Jongens, Praag en Dublin ben ik dus al geweest :') Berlijn trouwens ook.

Ik ga eens kijken naar Budapest en Sevilla!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:02

Krakau schijnt verrassend mooi te zijn en niet duur!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:13

Cayenne schreef:
Krakau schijnt verrassend mooi te zijn en niet duur!

Inderdaad. Krakau is geweldig. Ik ben er onlangs geweest en zou er zo nog een weekje heen willen, lang niet alles gezien. Heel veel geschiedenis en prachtige oude gebouwen. Voor een kleine impressie klik

Edit: En niet duur. Met Rayanair vanaf Eindhoven voor €45,- retour

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:15

2 jaar geleden week Barcelona voor 500euro incl alles (vlucht, hotel, eten, drinken, alles)
Als je een hostel neemt (en die heb je ook met 2 persoonskamers bijv, dan deel je alleen de badkamer), ben je nog een stuk goedkoper uit.

Waar je ook heen gaat, op veel plekken heb je free walking tours, o.a. van Sandeman's. Worden georganiseerd door studenten, en alles wat je betaald is de fooi. Veel leuke (inside) info, en ideaal om te bepalen wat je wel en niet wilt zien in een stad.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:43

Edinburgh is ook echt prachtig. Vijf dagen is wellicht iets aan de lange kant, maar eventueel kun je nog een dag een bustrip doen en de prachtige natuur van Schotland verkennen. Ik vind het in ieder geval echt een aanrader!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:01

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zit nu ook met een schuin oog te kijken naar Florence, is iemand van jullie daar wel eens geweest?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:05

Ik ben via VakantieVeilingen in Praag terecht gekomen. 3 dagen, retourvlucht, twee overnachtingen, twee personen €125. Heb zelf nog ontbijt bij geboekt, praagpassen, en het eten daar waren we voor twee personen totaal zo'n €500 kwijt.