Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:02

Joolien, houd er wel rekening mee dat Kefalonia relatief duur is om op te vliegen. Wat dat betreft kun je daar naartoe misschien beter een pakketreis boeken.
Naar Zakynthos kun je veel goedkoper vliegen als je weer voor een doe-het-zelf reis gaat.
Is misschien nog wel wat om rekening mee te houden.
Zakynthos is overigens buiten Laganas om ook een mooi eiland.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:05

Duur ? Wij waren nog geen 400 pp kwijt voor 8 dagen incl vlucht transfer op basis van logies in het hoogseizoen!

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:07

Lezen is ook een kunst ;) Ik geef toch aan om op te vliegen, daarmee bedoel ik dus losse tickets. Joolien had vorige keer haar vakantie zelf geregeld, vandaar.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:08

Scilly Isles schijnt geweldig te zijn en ook niet zo bekend! Daar willen wij nog graag eens heen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:14

Ah ik zie, is idd €300.- pp. Nog steeds niet duur, maar wel duurder dan wat ik gewend ben. Dan moet ik even kijken naar een oplossing.
La Gomera is nog duurder :P

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:18

papagroom schreef:
Salsa schreef:
Wauw la gomera kende ik niet dus ff Googlen. Wat ziet dat er prachtig uit zeg!

Moet je niet heen gaan als je discotheken zoekt, maar is wat mij betreft een paradijs op aarde....


Doe zoek ik ook absoluut juist niet. Wel cultuur, natuur, gezellige restaurantjes/terras en een beetje avontuur/excursies

Ingrid_92

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:56

Lienek schreef:
Ingrid_92 schreef:
Het is al genoemd, maar inderdaad Kefalonia! :) Wij zaten in Lixouri in de appartementen van Apolafsi. Zeer goed! Kleinschalig, heerlijk eten en prachtig uitzicht. De appartementen liggen tegenover een strandje.
Met de auto zijn we ook een paar keer naar Myrtos Beach geweest. Daar waan je je echt op de Malediven :D


Wij zaten bij mega lakos! Als je dan vanaf lixouri een boot recht schuin naar de over kant neemt kom je op een verlaten strandje uit (bij de kliffen) dat was echt genieten.
Myrtos beach is dan nog eigenlijk te toeristisch.
Vooral met locals werken en niet via sunweb gaan regelen! Wij hadden een cruise geboekt waarbij ze zeiden dat er ruimte zat was en je overal lekker kon zitten of zonnen... zaten als sardientjes op het bovendek en voordek zat helemaal vol en was ondanks elk half uur smeren echt compleet verbrand. Nee echt dat was de grootste afknapper die we daar hadden. Vandaar dat we dit jaar weer willen gaan we weten nu de plekjes en de grieken zelf zijn echt super aardig en geven zoveel vriendelijkheid!
Weet ook nog wel een leuk plekje voor je, wij gingen hier eten en de eigenaresse was vakantie huisjes aan het bouwen. Zo'n lieve vrouw en heeft ons helemaal rondgeleid en verteld over het eiland. Echt fantastisch. Zit vlakbij lixouri en aan het begin van de baai dus je kijkt uit over de baai zelf!


Wij waren in september, toen was het helemaal niet meer toeristisch. Ook Myrtos Beach niet, echt maar een paar mensen ;) Heerlijk rustig. In Lixouri hadden wij op een kleine 10 minuutjes rijden afstand ook een heel mooi strandje, waar ook een kudde geiten liep. Alleen geen idee meer hoe het daar heette. Prachtige baai was dat. Daar zag je helemaal niemand, behalve een vrouwtje die daar een terrasje had met een boel katten :)

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:06

Balen dat je blijkbaar niet rechtstreeks kunt vliegen op Kefalonia. Wat ik nu vind, zijn enkel met 1 stop, en dan moet je behoorlijk lang wachten, waardoor je dus 17 uur onderweg bent.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:11

Giannitsochori op de Peleponesos , de west kust.
Heerlijke brede stranden, relatief echt weinig toeristen.
Zo bergen in, camping aan het strand, dorp verderop heeft de lekkerste kalamaris ooit.
Mijn info is wel enigszins veroudert, plm 5 jaar.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:16

Ik heb me enorm geamuseerd in hotel Angela in Parga. Direct aan het strand in een rustige baai. Veel te doen in de omgeving. Niet erg druk. Ontbijt bijna op het strand. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:16

Oh nee, herstel. Met Tui kun je wel rechtstreeks vliegen. Wat stom dat vliegwinkel enzo die niet pakt.

Peleponesos ga ik ook eens kijken. Maar toch blijf ik tot nu toe hangen bij Kefalonia :P

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:20

Heb je Skopelos al gegoogled :P
Echt meer sfeer!

Transavia vliegt wel rechtstreeks alleen moet je dan je losse tickets via Sunweb boeken. Hebben wij al een paar keer gedaan.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:28

Griekse eiland Aegina, en dan bij Aegina Marina (agia marina). Erg mooi strand en echt nog een eiland van de Grieken. Goed en lekker eten voor de Griekse prijzen. Vooral een scooter huren en dan gewoon lekker gaan rond rijden, kom je een hoop mooie plekken tegen! Eiland heeft veel leuke andere plekjes/vissersdorpjes waar je lekker kunt eten.

Het enige is dat het wel een stukje reizen is, maar ik vind dat zelf altijd al erg leuk. Je vliegt op Athene, gaat met de bus naar Pireas en pakt daar de boot.

Ik kan je eventueel de gegevens geven van een fijne accomodatie. Echter hebben zij geen onbijt service, maar je kan echt heerlijk brood halen bij de bakker in het dorp 's ochtends. Maar er zitten ook wat grotere complexen die wel onbijt hebben, zoals 'Rachel hotel'.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 02-01-17 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:37

Parga is trouwens ook leuk. Dat is het vasteland van Griekeland. We zijn toen ook een dagje naar Meteora geweest, ook prachtig.
Maar voor mooie strandjes is Kefalonia mooier.

moonsparkle
Berichten: 21789
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:52

Ik vond zakynthos erg mooi. We waren er in het hoogseizoen maar wij zaten in argassi en daar vond ik het echt niet zo toeristisch. Omdat ik altijd naar iets nieuws wil ga ik naar jullie tip Kefalonia kijken. Is het auto rijden daar goed te doen?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:02

Ik heb 2 jaar geleden enorm genoten van Karpathos.
Absoluut in Karpathos-stad gaan zitten, er is ook een stad -naam even vergeten- waar alle toeristen zitten en waar geen drol te doen is behalve drank en souvenirtjes.

Karpathos-stad heeft een gezellige drukke boulevard, schitterende uitzichten en het eiland heeft vele verlaten en rustige strandjes. Snorkelen is de moeite waard en het oude 'pirateneiland' in het noorden is mooi wandelen door oude ruïnes.

Wij waren er voor 450 p.p. Inclusief destijds, 4 uur vliegen en een fijn, net en rustig hotel (ook ideaal gelegen op de rand van de drukte) met zwembad en prima ontbijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:04

Ik ben nu bij Sami aanbeland, zit op een mooie plek, rustig in mei en het mooiste strand is vlakbij. Toch wat reuring in de buurt, vriend vond sommige plekken te afgelegen :P

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 06:54

Je had het in je openingspost over juni,maar nu over mei?
Bedenk wel dat in mei het weer op de Ionische eilanden lang niet stabiel is. Dan zou ik eerder naar de Egeische eilanden kijken of de eilanden in de Dodacanese.
In Sami zit je ook overal ver vandaan. Wel een leuk plaatsje maar als je die kant op gaat zou ik persoonlijk naar Agia Efimia gaan, dat heeft meer sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:10

Fitzroy schreef:
Je had het in je openingspost over juni,maar nu over mei?
Bedenk wel dat in mei het weer op de Ionische eilanden lang niet stabiel is. Dan zou ik eerder naar de Egeische eilanden kijken of de eilanden in de Dodacanese.
In Sami zit je ook overal ver vandaan. Wel een leuk plaatsje maar als je die kant op gaat zou ik persoonlijk naar Agia Efimia gaan, dat heeft meer sfeer.


Ja ben ff aan t klooien met de data, moet even kijken hoe dat met school het beste uit komt.

Bedankt voor de tip over Sami, het lijkt mij juist een mooie plek omdat je daar van alles wat hebt, mooie stranden, grotten in de buurt, Sami zelf lijkt een leuk plaatsje etc.

Booooo
Berichten: 6528
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:41

Oludeniz / Fethiye <3

Wij gaan waarschijnlijk in juni, even de prijzen in de gate houden in de hoop dat die nog zakken :')

Faringo
Berichten: 8273
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:24

Ik ga dit jaar met een vriendin naar Montenegro. Nog geen massatoerisme. Hotel ligt aan zee dus met strand en zwembaden. Restaurantjes enzo in de omgeving. Veel oude stadjes in de omgeving en op goede afstand van Dubrovnik (30 km) in Kroatië. De baai waar het hotel een ligt valt onder werelderfgoed van Unesco.

Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:10

Laatst bijgewerkt door Niqui op 03-01-17 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:24

Joolien schreef:
Ik ben nu bij Sami aanbeland, zit op een mooie plek, rustig in mei en het mooiste strand is vlakbij. Toch wat reuring in de buurt, vriend vond sommige plekken te afgelegen :P


Sami hebben wij ook gezeten. In een appartementje net wat het achterlamd in. Via Ross Holidays.
Sami was toen gezellig. Wij houden ook niet van massa toerisme en drukte haha.
Maar wij hebben toen niet aan het strand gelegen? Heeft Sami een mooi strand? Wel een bekender strand een stukje om de hoek, ben ff de naam kwijt. Van captain corelli's mandolin (film)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:54

Joolien .wij willen naar Corfu.
Heb je nog tips waar het mooi is.
wel willen in mei

moonsparkle
Berichten: 21789
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:38

Is het goed te doen om een auto te huren /rijden op Kefalonia?