Wat meenemen naar Efteling+Treinreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Wat meenemen naar Efteling+Treinreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:06

Hoi!

Ik ga binnenkort samen met een vriendin naar de Efteling(We gaan met vriendinnen die in Tilburg wonen) en dan gaan we dus ook samen met de trein. Nu vroeg ik me af wat ik allemaal mee moest nemen. Ik heb al:

-Oordopjes
-Powerbank + Lader
-Eten + Drinken
-Geld
-Kaartje
-Rugzak
-ID-Kaart

Wat moet er nog meer mee?

Goof

Re: Wat meenemen naar Efteling+Treinreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:08

Waar heb je oordopjes en een powerbank en een lader voor nodig dan?
je gaat toch met gezelschap met als doel samen een leuke dag te hebben? Je telefoon heb je verder niet nodig hoor.
Eten en drinken is handig ja. Dat kun je daar uiteraard ook kopen, maar dan betaal je je scheel. Als je je kaartje en geld bij je hebt zit je goed. En eventueel een waterdicht jack voor als het regent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:09

Is dit voor het eerst dat je zoiets met een vriendin gaat doen? Je ov chipkaart en verder zou ik niet teveel meenemen want je loopt er anders de hele dag mee rond. Is een powerbank en lader echt nodig?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:09

Een leuke dag zonder telefoon >;)
Wat een bizar idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:10

Tuurlijk zijn die nodig. Pokémon vangen :))

Verder denk ik dat je lijstje aardig compleet is TS. Eventueel een slotje op je tas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:12

Een heel goed en zonnig humeur, lekker zittende kleren, geld, je telefoon voor noodgevallen en het terugvinden van je vriendinnen, ov kaart, kaartje van efteling. Eventueel de treintijden en overstapplekken voor heen en terugweg. Iets waterdichts, een goede rugzak en inderdaad eventueel wat eten en drinken en snaaigoed.

Meer heb je niet nodig. Je gaat met twee de trein in en ik ga ervan uit dat jullie gezellig gaan zitten praten. Dan heb je geen oordopjes of een powerbank nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:16

TS: ik denk dat je het wel redt :)
Vooral letten op het weer - dus muts / regenbroek / regenjas / sjaal of wat dan ook mee als het zo uitkomt.

Verder zou ik zeker een lader en/of powerbank meenemen. Zit ook standaard in mijn tas, niet zwaar en komt toch van pas. Oortjes mee voor tijdens je treinreis, zeker als je een langer stuk alleen reist lijkt me ook totaal begrijpelijk. Vooral doen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:21

Goof schreef:
Waar heb je oordopjes en een powerbank en een lader voor nodig dan?
je gaat toch met gezelschap met als doel samen een leuke dag te hebben? Je telefoon heb je verder niet nodig hoor.
Eten en drinken is handig ja. Dat kun je daar uiteraard ook kopen, maar dan betaal je je scheel. Als je je kaartje en geld bij je hebt zit je goed. En eventueel een waterdicht jack voor als het regent.

:') :') +1

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:22

:roll: Who cares dat ze zeker wil weten dat ze genoeg charge heeft op d'r telefoon, ze zal vast een super leuke dag hebben met haar vriendinnen, ook als ze af en toe op haar telefoon zit/een spelletje speelt/haar ouders belt/muziek luistert. Wat een kritiek.

Veel meer dan wat er op je lijstje staat heb je niet nodig TS, veel plezier! Neem vooral geen al te grote tas mee en hou hem goed in de gaten want er wordt nog wel eens wat gestolen :)

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:22

Je zit lang in de trein, die hele tijd ga je niet kletsen en is het ook lekker om wat voor jezelf te kunnen doen (vind ik tenminste). Ik neem altijd een boek mee voor een lange treinreis. Andere vriendinnen doen dat ook, dus die vinden dat ook niet vervelend. Anders misschien een klein makkelijk spelletje of een set kaarten zodat jullie ook wat te doen hebben tijdens het zitten.

Ik ga gemiddeld 2x per jaar naar de efteling, ook vanuit Friesland. In 1 dag heen en weer dus ik weet wat een lange zit het is, zorg dat jullie je vermaken :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:27

Als je in de zomer zou gaan, zou ik zeggen: regenpak en plastic tas voor om je rugzak heen. De Piraña kan nogal eens natte resultaten opleveren :D

Je powerbank zou ik thuislaten. Als het een regenachtige dag wordt en je rugzak is net niet lekker waterdicht of jij hebt natte handen, gaat 'ie dat niet leuk vinden.

Eten en drinken zeker meenemen :j Eten in de Efteling is redelijk aan de prijs.

Als je rugzak klein is, kan 'ie mee in attracties, dat is handiger dan hem bij de uitgang achterlaten. Doe ik wel altijd, maar dan zorg ik dat er geen waardevolle dingen in zitten.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:35

Oke, super, bedankt!
Ik neem mijn telefoon + Lader en Powerbank mee omdat ik persé te bereiken moet zijn. Ik ben dan net 14 en natuurlijk willen mijn ouders me kunnen bereiken. Ook telkens als ik moet overstappen moet ik mijn ouders appen/bellen dat ik weer in de goede trein zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:48

Ja, en laat je niet gek maken! :D

Toen ik 14 was, reisde ik wel regelmatig met de trein. Zonder mobiele telefoon, die was er nog niet, dus behoorlijk wat gedoe met het bereiken na vertraging, en altijd gedoe met telefoonkaarten, kwartjes en een lijst van telefoonnummers van mensen die ik eventueel kon bereiken. Dat heeft destijds toch diverse keren stress en kou en lang wachten veroorzaakt. Er gebeuren soms gewoon onverwachte dingen met het ov, en het is echt heel handig als je dat kunt doorgeven. Dus geniet gewoon van harte van de voordelen die een mobieltje nu biedt :j

(En ik had toen ook altijd een walkman mee. Met de trein reizen en naar de muziek luisteren is een heerlijke combinatie.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:42

Hahaha nou inderdaad.
Hoe vaak ik wel njet m'n laatste kwartjes gebruikt heb in de telefoon cel... collect call...

Maar anyway, geniet ervan.
De Efteling is erg leuk!