Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Ik ben zelf in vrijwel alle bekende steden/plaatsen in Italië geweest, het is een erg mooi land! In Toscane zou ik meer steden nemen (Volterra, Luccs, Pisa, Siena, San gimignano)
Wat ik zeker niet over zou slaan zijn Pompeï, Herculaneum en de vesuvius bij Napels. Heel bijzonder om te zien.. En dan kun je meteen een route langs de Amalfi kust rijden, dat is zo mooi
melody7 schreef:Wat ik zeker niet over zou slaan zijn Pompeï, Herculaneum en de vesuvius bij Napels. Heel bijzonder om te zien..
Char_elle schreef:Hoelang willen jullie gaan? Van Venetië, naar Florence, naar Rome is best een afstand en als je dat in 1 of 2 weken wil doen dan zit je meer in de auto dan dat je steden aan het bezoeken bent.
maaikemuis schreef:Grappig dat Napels en Pisa hier genoemd worden als interessant. Dat vond ik helemaal niet. Napels vond ik eerlijk gezegd maar 1 vieze bende en Pisa was ik met een uurtje wel klaar (weinig interessant op de toren na). Smaken verschillen denk ik.
Wel ben ik helemaal fan van Rome, Florence en Pompei. De amalfikust is ook echt prachtig.
Goof schreef:Ga vooral lekker touren door Toscane, dat is echt genieten.
En mijn grootste tip: doe vooral juist de kleine, onbekende, authentieke dorpjes aan. Die zijn zo puur en mooi.
In een ander, recent, topic plaatste ik dit:
Toscane![]()
![]()
Het is daar zo waanzinnig mooi, echt genieten.
Ik zou niet in de zomervakantie gaan, te druk, overal Nederlanders, file-lopen in de bekende steden.
Er zijn al wat mooie plaatsen genoemd. Ik vind Firenze echt fantastisch.
Siena en Lucca zijn zeker de moeite waard, evenals Arezzo.
Vergeet vooral ook de kleine eeuwenoude plaatsjes niet; Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra.
DE tip om Toscane te ontdekken is echt; ga touren met de auto, en neem vooral overal de kleinst mogelijke weggetjes. Dan kom je op waanzinnige plekken, miniscule dorpjes, verlaten gebouwen en boerderijen, ruïnes, wijnboerderijen/-proeverijen etc.
Ik heb trouwens een geweldige mooie rit op ijslanders gemaakt door de heuvels en wijnvelden in de omgeving van Sienna. Ook een aanrader!
Goof schreef:Ga vooral lekker touren door Toscane, dat is echt genieten.
En mijn grootste tip: doe vooral juist de kleine, onbekende, authentieke dorpjes aan. Die zijn zo puur en mooi.
Toscane![]()
![]()
Ik zou niet in de zomervakantie gaan, te druk, overal Nederlanders, file-lopen in de bekende steden.
Vergeet vooral ook de kleine eeuwenoude plaatsjes niet; Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra.
DE tip om Toscane te ontdekken is echt; ga touren met de auto, en neem vooral overal de kleinst mogelijke weggetjes. Dan kom je op waanzinnige plekken, miniscule dorpjes, verlaten gebouwen en boerderijen, ruïnes, wijnboerderijen/-proeverijen etc.
Ik heb trouwens een geweldige mooie rit op ijslanders gemaakt door de heuvels en wijnvelden in de omgeving van Sienna. Ook een aanrader!
Taffje schreef:Goof schreef:Ga vooral lekker touren door Toscane, dat is echt genieten.
Toscane![]()
![]()
Dit dus en dan moet ik zeggen dat ik Florence een van de mindere vind, heeft mij niet echt gepakt, Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra en Sienna des te meer.