Visum VS en Australie, Azie

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gucci_

Visum VS en Australie, Azie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 22:36

Ik wil binnenkort gaan wonen en werken in het buitenland en uiteindelijk is het de bedoeling te gaan studeren. Het plan is om via Thailand en/of Indonesië (gewoon als 'overstap' voor een paar dagen) naar Australië te gaan. In Australië ben ik begin dit jaar geweest en heb in november vorig jaar een visum aangevraagd. Het klopt dat ik weer een nieuwe moet aanvragen? Ik wil eerst gewoon op een toeristenvisum, maar wat als ik langer wil blijven, moet ik dan wel een whv aanvragen buiten Australië of moet ik dan beslist terug naar NL om die daar aan te vragen? En visums voor landen in Azië, moet je die ook eerst vanuit NL aanvragen? Met name Thailand bedoel ik dan.

Daarna wil ik weer naar Amerika, maar ik had de laatste keer problemen, omdat ik er eerst 4 weken was geweest, en 4 weken geleden kwam ik weer en moesten ze alles van mij weten wat ik die 4 weken in september had gedaan en wat ik er nu zou gaan doen. Ik zei ik ga naar m'n vriend. Ze vonden het maar vreemd en onderzochten zelfs mijn hele koffer. :') Maar de enige manier om daar te blijven om te kunnen werken en studeren is dus gaan trouwen? Kun je daar niet zoals in Australië een jaar ofzo werken met paarden of als huishoudster. Ik zou er willen studeren, maar ook dat kan maar voor max 6 maanden als ik het goed begrepen heb?
En wederom dezelfde vraag, moet je als je 90 dagen visum verlopen is, weer een nieuwe aanvragen vanuit NL of kan dat ook vanuit een buurland, Canada?

Veel vragen, maar hopelijk weet iemand hier wat meer duidelijkheid over te geven :D

Als laatste nog een vraag die niet over visums gaat, maar de zorgverzekering, die moet ik wel opzeggen voor 1 januari en mij uitschrijven bij de gemeente?

Yessy

Re: Visum VS en Australie, Azie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:44

Je kunt in de VS werken of studeren op een visum, maar afhankelijk van wat je precies wil gaan doen, kan dat vrij lastig of duur zijn en sowieso tijdrovend. Check even de website van het consulaat, daar kan je het antwoord op al je vragen wbt de VS vinden :) met je andere vragen kan ik je helaas niet helpen. Zorg wel dat je niet gaat werken of studeren op een toeristenvisum, als je ze pakken ben je echt de sjaak.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:53

Het klinkt meer als een lange reis dan als ergens wonen.
Wil je in Australie gaan wonen en werken? Of Amerika? Hoe lang wil je blijven? Wil je echt ergens gaan wonen of wil je gewoon een x-tijd gaan reizen en werken?
Info over visa kun je prima via google vinden . Voor Australie zul je een niruwe moeten aanvragen en als je er lang wil blijven (je wil er tenslotte wonen toch?) heb je sowieso een whv nodig. Kun je gewoon online aanvragen.
Waar en wat wil je studeren?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 23:18

Ja, ik denk dat ze ook bang waren dat ik ging werken met m'n toeristenvisum...

Zoals het er nu naar uitziet is het inderdaad meer een lange reis. Ik wil in Australië eerst een tijdje werken en reizen, is maar net hoe het loopt. In Amerika zou ik willen studeren, welke studie precies weet ik nog niet, maar in ieder geval iets economisch. Ik hoor vaak dat een Nederlands diploma vaak niet genoeg is als je daar wilt wonen?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:33

Als je in Australië wilt gaan werken heb je een werkvergunning nodig, in jouw geval denk ik idd ook aan een WHV. Dan mag je een jaar werken en kun je evt verlengen met een jaar als je minimaal 88 dagen regional work gedaan hebt.
Ik zou niet proberen op een toeristenvisum binnen te komen en dan te gaan werken. Als je gesnapt wordt ga je linea recta het land uit en bovendien ben je zonder vergunning een makkelijke prooi voor uitbuiting door werkgevers.
Of je onshore je visitor in een WHV kunt omzetten weet ik niet. Staat mij bij van niet, maar dat staat allemaal op www.immi.gov.au
Overige landen weet ik niks van.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:36

Om te voorkomen dat buitenlanders banen van Amerikanen inpakken, krijg je in theorie volgens mij inderdaad alleen een werkvisum als je iets doet wat een Amerikaan om wat voor reden dan ook niet kan. Maar in de praktijk betekent het simpelweg dat het bedrijf waarvoor je gaat werken moet aangeven dat jij de meest geschikte persoon bent. Nederlandse diploma's staan daar vaak prima aangeschreven maar het blijft afhankelijk van wat je precies hebt gestudeerd en wil gaan doen :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:48

When you enter the United States on a student visa, you will usually be admitted for the duration of your student status. That means you may stay as long as you are a full time student. For a student who has completed the course of studies shown on the I-20, and any authorized practical training, the student is allowed the following additional time in the U.S.

Dus je kan zo lang je student bent daar ook blijven..

Heb even wat opgezocht, interesseert mij enorm! Dit omdat ik nu zelf op de wachtlijst sta voor een greencard (maar dan via familie, mijn moeder woont daar en is getrouwd). En anders is het systeem zo dat er maar per jaar een 50.000 mensen binnen mogen in de VS zonder werk, familie of getrouwd te zijn. Best streng allemaal :+

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:35

Hoe is het met je plannen TS?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:32

Ja, nog steeds, heb naar Kilroy gemaild voor meer informatie. Met een vmbo tl diploma kon je vijf jaar hbo doen ipv drie dan, maar dat maakt niet zoveel uit voor mij.

xTitanic, dat is wel handig, omdat ik bang was dat dat een probleem zou zijn met het visum. Iemand zei dat je eerst getrouwd moet zijn, maar dat is gelukkig niet zo dus :P

Maar ik ben wel benieuwd of er meer bokkers zijn die hebben gestudeerd in het buitenland en wat hun ervaringen zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:30

Heb je al gecheckt of er instapeisen zijn bij de opleiding die je wil gaan doen? Nemen zij je aan met een tl diploma? En stel dat je niet de volledige 5 jaar wil of kunt blijven, kun je dan hier in Nl je opleiding vervolgen of sluit dat niet aan? Zijn op zich wel dingen om rekening mee te houden ook.
Welke opleiding wilde je ook alweer gaan doen?
Ik heb geen ervaring met studeren in het buitenland, enkel met een stage, maar het lijkt me dat je over best veel dingen moet nadenken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:12

Ik heb een half jaar in Ierland gestudeerd. Dit was echter via een uitwisseling tussen de universiteit van Groningen en de universiteit van Galway, dus ik hoefde daar geen collegegeld te betalen. Alleen de huur en de kosten voor mijn levensonderhoud. Heb daar wel voor moeten sparen, want erbij werken zat er niet in.

Studeren in het buitenland kan enorm in de papieren lopen qua kosten. Heb je daar budget voor? En hoe wil je daar, als je studeert, rond komen?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie