Mensen met ervaring Berlijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

Mensen met ervaring Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 12:46

Hoi allemaal!,

In april wordt mijn zusje 15 jaar, en ik wil haar een tripje naar Berlijn geven samen met Mij. We willen rond oktober.
Ik wil dit graag boeken via tui.nl ( mochten jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag)
Ik heb tot nu toe voor tui.nl gekozen omdat ik toch graag zal gaan vliegen naar Berlijn, omdat ik na 10 minuten trein al niet lekker wordt, dit went ook niet.
Ik ben tegen die tijd 18 jaar, ik vlieg elk jaar 2keer met vakantie.
Alleen ik Ben mij wel gaan beseffen dat ik nooit opgelet heb bij het inchecken etc met het vliegen.

Graag zou ik handige tips of leuke weetjes krijgen van Berlijn, waar moet ik echt Heen en wat moet ik vermijden?

Het is niet het plan om daar uit te gaan, gewoon smiddags wat eten, en savonds lekker uit eten. Histories he plekken bezoeken en genieten van de stad.

Dus, brand los, wie heeft er leuke tips?

Alvast bedankt *\o/*

Noraly_

Re: Mensen met ervaring Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:52

Ik ben met een vriendin naar Berlijn geweest, onze eerste "vakantie" alleen. We hadden een vliegreis incl. hotel geboekt en dan op het vliegveld meteen een ov-pas voor zoveel dagen. Wij hebben vooral veel gewinkeld en winkels gekeken zoals bijvoorbeeld de KaDeWe dat is echt bijzonder om te zien. Uiteraard ook die toeristische hotspots bekeken, wat super is als je de ov-pas hebt dan kun je bus 100 nemen die bij vrijwel al deze plaatsen langsrijd en dan kun je steeds opnieuw instappen. Het bijzonderste museum wat ik denk dat wel heel gaaf is om te doen is het Stasi museum, als je de duitse rondleiding neemt, en ik spreek slecht duits maar begreep het wel, dan krijg je een rondleider die ofwel zelf in de gevangenis heeft gezeten of familie daarvan die aan het eind ook zijn eigen verhaal kan vertellen. We hebben ook een dagtripje gedaan naar Tropical Islands, dit is niet in berlijn maar ongeveer een uur met de trein nog. Dit is een subtropisch paradijs wat zijn eigen ecosysteem heeft, normaal gesproken zou je daar uit nederland niet even met de trein naar toegaan maar is toch leuk om te zien en te doen!

En bijvoorbeeld het check point charlie museum etc vond ik echt 3 keer niets. Het joodse monument is wel ook heel mooi!
ik hoop dat je zo al wat meer weet :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:06

Neem een alternative tour! Dat is op basis van fooi dus je bepaald zelf de prijs achteraf.
Het enige wat je nodig hebt is een dagpas OV.
Over de grote bezienswaardigheden kan je genoeg lezen op internet, wij hebben echt de meest leuke plekjes gezien met mooie kunstwerken met de tour, en de tourguide wist ook allemaal leuke dingen te vertellen. Dit soort dingen zie je niet op internet ;)
Een bezoekje aan de YAAM zit daar als het goed is ook bij in, maar sommige guides lopen hun eigen route. Dat is echt een geweldig plekje :j

Verder vond ik de stad niet heel veel aan :o maar dat komt misschien omdat ik het anders had verwacht, meer underground ofzo.. maar de krakers worden ook heel erg weggedreven uit de stad helaas. De bewoners zijn de toeristen ook wel zat geloof ik.

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:08

Hoi,
Berlijn is echt een superleuke stad! Ik ben afgelopen februari geweest en heb genoten van de sfeer. Op onderstaande blog, van een Nederlandse in Berlijn, staan echt goeie do's en don'ts zowel qua cultuur als eten en drinken. Wij hebben er veel aan gehad tijdens ons verblijf. En inderdaad, Checkpoint Charlie kun je beter vergeten. Bernauer strasse daarentegen is erg indrukwekkend met veel resten van de muur, een gedenkmonument etc. Ook het joods museum is zeer de moeite waard.

http://berlijn-blog.nl/

Hoop dat je wat met de informatie kan! Veel plezier in elk geval.

groetjes Tanja

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 18:44

Dank jullie wel Voor de tips!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:55

Wat heel gaaf is, is om een fiets te huren in Berlijn. Hebben wij in het voorjaar gedaan. Je kunt overal fietsen huren en er zijn heel veel fietspaden. Het was prachtig weer en we zijn naar vliegveld tempelhof gefietst. Een gesloten vliegveld waar iedereen gebruik mag maken van de landingsbaan en het supergrote grasveld daar. We hebben een beetje gepicknickt daar en genoten van iedereen die aan het vliegeren, skaten, fietsen enz was.
Ook is een bezoekje aan de reichstag erg leuk. Je kunt online gratis reserveren en het bezoek is ook gratis.
De topografie de terror is een mooie gratis expositie over de tweede wereldoorlog bij een stuk wat nog staat van de muur. Indrukwekkend.
Wij hebben ook een heel stuk gewandeld door het grootste stadspark. De parken vind ik echt prachtig.
Geweldige stad vind ik.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:04

Tempelhof was ook leuk ja! :)) Wij zijn er met OV heen gegaan wat ook goed te doen is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:12

Berlijn is een mooie stad met veel culturele bezienswaardigheden.
Ik ben er een jaar of 15 (?)terug geweest, een weekje. Met de eigen auto en in een prive appartement.
De metro's waren prima te reizen herinner ik me nog...

Wij zijn natuurlijk bij alle grote bezienswaardigheden geweest, maar ook een dag naar de Berlin Zoo.
In mijn herinnering een leuke dierentuin.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:16

Laat maar, had OP niet goed gelezen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:27

Trein hoeft niet altijd goedkoper te zijn. Twee jaar geleden ben ik met mijn moeder vijf dagen naar Berlijn gegaan. Wij hadden via Transavia een goedkope vlucht vanaf Eindhoven gevonden en waren zo 60 euro per persoon voor een retourtje kwijt. De goedkoopste treinretour met aanbiedingen etc. kwam in onze periode op 100 euro.

Voor TS, als je bij een reisorganisatie boekt heb je wel het gemak van alles op 1 plek regelen en bij eventueel annuleren ook maar contact met een organisatie, maar het is meestal wel duurder dan vervoer en verblijf apart boeken.

Veel leuke winkels, boetiekjes en restaurants kan je onder andere rond de Hakesche Höfe vinden.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:40

Berlijn is leuk! Ik ben er afgelopen zomer geweest met vriendinnen. We sliepen in een heel leuk appartementje via AirBnb, die kan ik zeker aanbevelen: https://www.airbnb.nl/rooms/10110547
We hebben iedere dag een OV-kaart gekocht waarmee je met alle soorten OV mocht, vooral de metro is erg handig. Verder hebben we een rondleiding op de fiets gedaan door Berlijn, dat was in het Nederlands, ideaal dus. Voor de rest zijn we gewoon een beetje alle highlights van Berlijn afgegaan, zoals toeristen dat doen :') Het Joods Monument is echt een aanrader, Friedrichstasse en Potzdamer platz ook. Veel plezier alvast!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 15:13

Bedankt Voor de tips ! Verheug mij er nu nog veel Meer op!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:36

Ik weet niet exact hoe het zit, maar mogelijk is het verstandig dat je een bewijs (brief) van je ouders meeneemt dat zij akkoord gaan met het feit dat je zusje onder jouw verantwoording reist.
Checkpoint Charley lijkt mij voor een vijftienjarige wel tot de verbeelding spreken.