Waar lunchen in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Waar lunchen in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 10:29

Aloha!

Op 8 februari is mijn beste vriendin jarig en heb ik haar uitgenodigd voor een lunch. Omdat het wel een feestelijk extraatje mag hebben, heb ik besloten om dit in Parijs te doen :)
Tickets naar Parijs heb ik al geboekt, maar waar kunnen we fijn lunchen?

Ik zit zelf te denken aan restaurant Le Jules Verne in de Eiffeltoren, maar misschien hebben jullie nóg betere ideeën?

_mjwb

Re: Waar lunchen in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:33

Ik heb een paar jaar geleden zo lekker gegeten in een restaurantje, maar ik zou echt niet meer weten hoe hij heet. -O- Het is in ieder geval als je de Eiffeltoren voorbij loopt en dan helemaal rechtdoor een soort van steegje in. Lekker vaag allemaal maar ik ruik het eten gewoon nog, zo lekker! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:34

Het restaurant in de Grand Mosque of Paris <3 en vanaf daar het Natuurhistorisch museum in, of het park. Zo anders dan je verwacht en zo ontzettend gaaf!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 10:37

_mjwb schreef:
Ik heb een paar jaar geleden zo lekker gegeten in een restaurantje, maar ik zou echt niet meer weten hoe hij heet. -O- Het is in ieder geval als je de Eiffeltoren voorbij loopt en dan helemaal rechtdoor een soort van steegje in. Lekker vaag allemaal maar ik ruik het eten gewoon nog, zo lekker! :')

Sounds good! Wordt alleen wel lastig googelen/reserveren zonder naam... :')

ArzilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:10

Mijn schoonzus woont in Parijs. Ik kan wel eens even met haar checken wat een leuk restuarantje is. Wat voor iets zoek je precies?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:21

Ik vind les cocottes erg leuk, ook in de buurt vd eiffeltoren. Naast het sterrenrestaurant van christian constance. Aan de andere ksnt van dat restaurant zit ook een wat informeler restsurant van hem. Beide aanraders, ik vond het smaakvoller dan het sterrenrestaursnt voor een fractie vd prijs.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:32

Geweldig! _/-\o_ Je mag mijn vriendin ook wel zijn. :+
Geen tips, de laatste keer Parijs is jaren terug. Maar ik vind het een topcadeau. :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:42

Arzil schreef:
Mijn schoonzus woont in Parijs. Ik kan wel eens even met haar checken wat een leuk restuarantje is. Wat voor iets zoek je precies?

We houden van goed eten en goede wijn. We wonen allebei in Zandvoort met restaurant De Bokkendoorns ** om de hoek en zijn daar minimaal 6 x per jaar te vinden.
We zijn redelijk verwend, maar L'ambroisie of Epicure hoeft nou ook weer niet, we willen wel hardop kunnen lachen :')
Wat we zoeken is goed eten, goede wijn, niet té klassiek en bij voorkeur op een centrale plek. Ik ben zelf niet erg goed bekend in Parijs dus hoop via deze weg een pareltje te ontdekken ;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:43

secricible schreef:
Ik vind les cocottes erg leuk, ook in de buurt vd eiffeltoren. Naast het sterrenrestaurant van christian constance. Aan de andere ksnt van dat restaurant zit ook een wat informeler restsurant van hem. Beide aanraders, ik vond het smaakvoller dan het sterrenrestaursnt voor een fractie vd prijs.

Thanx! Ik ga deze ff googelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:46

die aan de andere kant ken ik niet persoonlijk, maar collega's van mijn man hebben daar gegeten (toen wij bij les cocottes waren in een weekend weg met zijn werk) en die vonden dat ook erg goed. Bij beide kun je alleen niet reserveren.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:46

Palmera schreef:
Geweldig! _/-\o_ Je mag mijn vriendin ook wel zijn. :+
Geen tips, de laatste keer Parijs is jaren terug. Maar ik vind het een topcadeau. :)

Hahaha dank je wel! We geven eigenlijk altijd wel "gekkigheid".
Zo kreeg ik vorige zomer voor mijn 43e verjaardag 43 uur Ibiza cadeau *\o/*
We zijn allebei erg druk en geven meer om quality time dan om spulletjes.
Maar volgens mij zit jij het hele jaar rond op een heerlijke plek :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:49

secricible schreef:
die aan de andere kant ken ik niet persoonlijk, maar collega's van mijn man hebben daar gegeten (toen wij bij les cocottes waren in een weekend weg met zijn werk) en die vonden dat ook erg goed. Bij beide kun je alleen niet reserveren.

Dat is jammer, wil wel heel graag van tevoren reserveren om te voorkomen dat we ter plaatse moet gaan zoeken. We hebben maar 1 dagje..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:52

Dit topic past beter op BEU (Bokkers Erop Uit). Ik verplaats je topic daarom van LZP naar BEU.

ArzilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:00

Aldus mijn schoonzus:

"Le Richer" is heel leuk voor een culinaire beleving tegen een zeer betaalbare prijs. Adres: 2 Rue Richer, 75009 Parijs.
http://www.lericher.com/
Het is totaal niet klassiek of stijf, meer trendy en modern. Eerste service is 19:30 en tweede om 22:30 en ze doen ook lunch. Ze nemen helaas geen reserveringen aan maar ze hebben nog twee andere restaurants op loopafstand met ongeveer hetzelfde concept, dus als je bij het ene restaurant niet terecht kunt, verwijzen ze je door naar één van hun andere restaurants.

Zit je wel met het probleem van niet kunnen reserveren. :\

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:03

Misschien kan _mjwb met behulp van Google Maps er achter komen hoe het restaurantje heet? :)

Superleuk zeg, geen ervaring met lunchen in Parijs maar wat een superlief cadeau!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:15

Arzil schreef:
Aldus mijn schoonzus:

"Le Richer" is heel leuk voor een culinaire beleving tegen een zeer betaalbare prijs. Adres: 2 Rue Richer, 75009 Parijs.
http://www.lericher.com/
Het is totaal niet klassiek of stijf, meer trendy en modern. Eerste service is 19:30 en tweede om 22:30 en ze doen ook lunch. Ze nemen helaas geen reserveringen aan maar ze hebben nog twee andere restaurants op loopafstand met ongeveer hetzelfde concept, dus als je bij het ene restaurant niet terecht kunt, verwijzen ze je door naar één van hun andere restaurants.

Zit je wel met het probleem van niet kunnen reserveren. :\

Misschien moet ik het maar avonturieren zonder reservering, Le Richer ziet er goed uit en de recensies zijn uitstekend!
Bedankt voor de tip! Ik overweeg deze zeker!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:27

La Coupole, bd du Montparnasse. Is wel franse keuken, ik heb daar echt heerlijk gegeten! Leuk idee hoor, maak je ook een topic als je geweest bent?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:08

Of een van die schattige tentjes bovenop de Montmartre <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:34

Ik ben nu wel benieuwd waar je uitgekomen bent en hoe je vriendin het vond? :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 16:20

het is Jules Verne op de Eiffeltoren geworden, lekker touristisch. Was een super leuke dag, we hebben gehuild van het lachen!
Het begon al toen we om half 7 's morgens in de trein ons Champagneontbijt (incl. stokbrood en Franse stinkkazen) uitstalden...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:05

Klinkt helemaal top :))