Praag: prague card of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Praag: prague card of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 16:49

Over een paar weken gaan we 3 dagen naar Praag, en nu twijfel ik ontzettend of ik wel of geen prague card moet nemen.
Prague card geeft gratis toegang tot ov, diverse bezienswaardigheden (of korting) en diverse kortingen, en de AirPort shuttle...
De kosten zijn 56€ (even uit m'n hoofd)
Een 72 uur ov kaart kost €12...

Heb nog geen flauw idee wat we gaan doen (zien we daar wel) en dat zal ook afhankelijk zijn van het weer.
Vanaf ons hotel staan we met de tram in 3 minuten aan het begin van het centrum, volgens mij ook prima aan te lopen (adres is Thamova)

Iemand die hier iets zinnigs op weet?

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Praag: prague card of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:52

Voor Praag weet ik het niet. Ik heb wel zo'n kaart gekocht in Florence. Groot voordeel vond ik dat je toch even wat makkelijker een museum/bezienswaardigheid in loopt waar je anders vanwege de kosten laat zitten.
In Florence heb je met die kaart ook voorrang/"skip the line" en dat was super relaxed. Bij bepaalde bezienswaardigheden stonden lange rijen waar je zo voorbij loopt. Is wel de moeite waard om even te kijken of dat in Praag ook zo is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Praag: prague card of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 16:55

Dat is met de prague card idd ook zo. Maar wij zijn niet echt van de musea eigenlijk. Wel van kathedralen, kastelen, wandelen, marktjes, natuur, lokale delicatessen, etc...

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:57

Met de praagkaart heb je ook recht op gratis openbaar vervoer.

http://www.praag-nu.nl/handige-informat ... -card.html
Citaat:
Inbegrepen is gratis openbaar vervoer met tram,bus en metro in Praag. Ook de Airport Express bus van en naar het vliegveld van Praag is gratis, evenals een tour langs de bezienswaardigheden van Praag met een City Sightseeing Bus.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Praag: prague card of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:59

Ik moet zeggen dat ik in Praag de afstamden niet absurd groot vond...
Wij hebben eigenlijk alles steeds gelopen n dat ging prima!

Denk dat t vooral handig is als je veel "attracties" wil bezoeken.
In wenen hadden we wel een pas, dat was ideaal. Grotere afstanden ook. En gratis rondleiding en. Maar die zijn er in Praag volgens mij ook.
Google maar eens op free tours.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 17:03

Brainless schreef:
Met de praagkaart heb je ook recht op gratis openbaar vervoer.

http://www.praag-nu.nl/handige-informat ... -card.html
Citaat:
Inbegrepen is gratis openbaar vervoer met tram,bus en metro in Praag. Ook de Airport Express bus van en naar het vliegveld van Praag is gratis, evenals een tour langs de bezienswaardigheden van Praag met een City Sightseeing Bus.

Klopt, maar voor 12 euro koop ik een ov kaart voor 3 dagen....

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:06

LadyMadonna schreef:
Dat is met de prague card idd ook zo. Maar wij zijn niet echt van de musea eigenlijk. Wel van kathedralen, kastelen, wandelen, marktjes, natuur, lokale delicatessen, etc...

Ja in Florence stond met name bij de kathedraal (beklimming van de koepel) een mega-rij. Ik zou even berekenen wat je denkt te gaan doen en of het dan interessant is.
Voor wandelen/marktjes/natuur etc heb je er natuurlijk niks aan en kan je het misschien beter besparen.

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:08

Wat toevallig! Ik ga in december ook een paar dagen naar praag! Zijn er nog meer tips?