Van Tilburg naar de Eifel (route)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Van Tilburg naar de Eifel (route)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 21:19

Wij gaan binnenkort op vakantie naar de Eifel (Gunderath).

Nu zijn er veel manieren om daar te komen. Via Venlo, Roermond of Maastricht. Ook in Duitsland zijn er een aantal opties.

Ik ben zelf eigenlijk nog nooit die kant op gereden en ik vroeg me af of er iemand was die me advies kan geven over de route. :)

Rex_Rolfo

Re: Van Tilburg naar de Eifel (route)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:32

www.routenet.nl
Standaard is "optimaal", maar je kunt ook op kortste of snelste zetten. Zie je een beetje wat logische opties zijn. Dan is het ook een beetje wat je zelf leuk vindt. De een blijft het liefst zo lang mogelijk op de snelweg, de ander geniet van binnendoor rijden. Schiet voor geen meter op maar je ziet nog eens wat :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:47

Ik rijd altijd via Luik, dan Malmedy en dan Sankt Vith, maar ik moet naar Neuerburg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 10:28

Ohh waarom via België? Dat heeft de routeplanner nog niet aangegeven als optie.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:36

Omdat Neuerburg in een anderer stuk Eifel ligt dan Gunderath ;)

Je kunt in routenet ook een via punt invoeren, als je dat doet zie je dat via België in dit geval zo'n 30 km langer is en de nodige tijd extra kost (verder binnendoor). Maar als je toch de tijd hebt en het lijkt je leuk om eens via Bels te rijden is er natuurlijk helemaal niets op tegen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 12:36

Ik kom vaak zat in Bels. Dus daar hoef ik het niet voor te doen. :+

Maar ik dacht dat misschien nog iemand zou zeggen: zeker wel/niet via Venlo/Maastricht want... Maar zo te horen maakt het dus allemaal niet zo veel uit.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:42

Wij komen uit Dordrecht en rijden altijd over Venlo. Dan de A73, dit wordt in Duitsland de 61, daarna de 1. Wij gaan regelmatig naar de Eiffel, in de buurt van Gerolstein. Dit is voor ons de optimaalste route

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:36

Ik kies altijd voor de optie "snelste route". Tenzij we inderdaad juist wat binnendoor willen rijden, dat heb je eerder bij de "kortste route".
Als je geen dynamische routeplanner hebt, kun je afhankelijk van wanneer en hoe laat je op pad gaat kijken of er een spitsgevoelig filestuk tussen zit of dat er niet net wegwerkzaamheden zijn.
De A2 kan bijvoorbeeld op bepaalde stukken en tijden echt niet grappig zijn, dan zou ik niet via Maastricht gaan.