Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 22:25

Al jaren kom ik in de zomervakantie Oostenrijk en verblijf ik vlakbij Innsbruck.
Daar heb je een hoop prachtige bergen in de buurt (namelijk de Karwendel Gebirge) en ik heb al aardig wat bergen verkend. Maar dit zijn altijd bergen met een vrij simpele wandelroute. Ook met rotsbeklimmingen, maar niet zo erg dat je je moet zekeren.

Nu wil ik volgend jaar dolgraag de Hundskopf beklimmen. Deze berg is 'heftig' genoeg dat je een klimuitrusting moet hebben, maar zo makkelijk dat je dit in je eentje mag doen..
Maar aangezien het mijn eerste echte bergbeklimming is, ben ik opzoek naar begeleiding. Of in ieder geval iemand die mee kan en verstand heeft. Het probleem is echter dat ik niemand ken die hier ervaring mee heeft en er zijn geen tochten naar deze berg zijn te vinden.

Om het nu gelijk alleen te doen vind ik toch nog te riskant.
Dus, weet iemand héél toevallig waar ik begeleiding of een groep kan vinden die naar deze berg gaat?

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:29

Je zou eens kunnen informeren bij de Nederlandse bergsport vereniging. Zij kunnen je waarschijnlijk verder helpen als je via dit topic niet verder komt ;)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 07:59

Dankje, ik zal het eens opzoeken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:04

De NKBV ja. Kun je ook 'n cursus e.d. doen.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:03

Wil je eenmalig zo'n beklimming doen? Dan zou ik een berggids huren. Het plaatselijke toeriste bureau kan je vast verwijzen naar een gidsenbureau dat er in de buurt ligt. Zij kunnen je vast helpen.

Wil je dit vaker doen, dan kun je een cursus van de NKBV overwegen. Dan leer je het zelf doen, maar heb je nog steeds wel klimmaatjes nodig.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Begeleiding vinden voor berg beklimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 23:16

Uiteindelijk wil ik wel vaker rotsbeklimmingen gaan doen. Ik zag dat de NKBV cursussen aan bood, lijkt me ontzettend leuk en natuurlijk nuttig! Wil ik nog wel eerst doen voordat ik aan de klim begin, maar ik wil sowieso iemand mee met ervaring. Gewoon voor de veiligheid :)
Ik ga eens in de buurt kijken, dankjewel!