low budget camping Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 17:35

een vriendin en ik zouden graag een weekje naar Frankrijk gaan. Nu willen we echt een beetje back to nature backpackers style gaan. Grote tas mee, tent achterop en wat kleine kookspulletjes en daar doen we het mee.
Nu zijn we dus alleen opzoek naar campings.. Echter zie ik door de n=bomen het bos niet meer...

Enerzijds hebben we veel eisen, maar eigenlijk is dat juist meer gericht op simpelheid.
Ik kan een hele boel campings vinden via de grote aanbieders, voor families met zwembaden en waar ze huisjes hebben en animatie en al die dingen, maar dat hoeven wij helemaal niet. Wil gewoon graag iets heel simpels, zo goedkoop mogelijk aangezien we als student een echt luxe vakantie niet kunnen veroorloven, maar er toch wel graag even tussen uit willen.

Even alle punten op een rijtje:
-Goedkoop
-binnen 600km van Utrecht want moet alles in mijn eentje rijden en wil het in een dag doen.
-hoeft geen luxe te zijn als er maar een wc (douche) en stroom is, tent hebben we zelf.
-aan de kust is een + punt maar hoeft niet, stadje en wat dingen om te bezoeken in de buurt is ook fijn.

Hopelijk hebben jullie wat goeie tips voor plekken en het liefst met Nederlandse of Engelse site/sprekende mensen, we spreken echt geen woord Frans allebei :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:49

Is België geen betere optie?

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:08


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 18:19

lieveli schreef:
Is België geen betere optie?


Heb eerlijk gezegd niet zo veel met Belgie, ben er ook al vaak geweest, wil liever meer in de bergen wandelen enzo en echt het gevoel hebben dat ik in het buitenland zit. België is het gewoon net niet haha.
Toen dacht ik nog Duitsland, is wel al mooier dan Belgie vind ik, maar ben er ook al vaak geweest en mijn vriendin wilt daar liever niet heen.
Frankrijk ben ik nog nooit geweest, het is te rijden en ben wel in voor een nieuw avontuur, die 200km meer met de auto vergeleken met Belgie/Duitsland maakt dan ook niet uit.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 20:51


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:45

Frankrijk heb je overal wel campings. Zeker ook de municipal campings (gemeente). Over het algemeen kost het ook niet veel. Ik heb ook nog nooit geboekt. Zit de camping vol is er wel een ander maar dat hebben we 1x meegemaakt aan de Middellandse zee eb de volgende (ook aan zee) had wel plek. Ook in het hoogseizoen.
Kijk is via de anwb al vind ik dat je in hun boekjes vaak meer vind.

Moulin foulon bijvoorbeeld in de buurt van Bayeux. (Normandië) wij waren met z'n 2en zo n 12/14 euro per nacht kwijt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:00

Eeh ik zie een dubbel iets in je post zitten, maximaal 600 km van utrecht. Kust is een pluspunt maar je wil in de bergen wandelen? :+ dat gaat in frankrijk niet lukken.

Wat je zou kunnen doen is richting franse ardennen of vogezen/elzas gaan. Dat is net nog binnen je afstand van utrecht. Eventueel rijdt je twee dagen. Ga dan op zoek naar een camping municipal daar, die hebben meestal geen sites. Zijn simpel eenvoudig en bieden de basis die je zoekt. Vaak ook erg betaalbaar. :j Alleen engels of nederlands sprekend wordt dan weer lastiger. Vaak zijn die campings weer groter.

Lid worden van de svr en dan de campings in frankrijk opzoeken kan ook. Al zitten die meestal verder weg

Langsrijden naar de receptie gaan en vragen of er plek is. Meestal ia dat voldoende. Soms hangt er een bordje dat je zelf een plekje kunt zoeken en je s avonds als er weer iemand aanwezig is aanmelden

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:04

frankrijk/bourgondie/nievre/lormes/camping-de-letang-du-goulot-109702/

Leuke camping aan een meer waar je lekker kunt zwemen met Nederlandse eigenaren. Ik ben er al 2x geweest en beviel goed.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:17

Wij hadden een aantal jaar geleden in Equemauville een hele fijne niet dure camping. Dat is dicht bij Honfleur (kust) en goed te rijden. Deze camping was dat; http://www.zoover.nl/frankrijk/normandi ... ie/camping

Je kon op de camping twee kanten op, of je koos voor de drukte met kindertjes en speelplezier en het zwembad, of je trok je terug op de rustige campingplaatsen. Ik vond het ideaal.

Elzas is overigens ook een mooie streek ja! :j

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:17

Iris parc?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:52

Camping Lac de Veronne (Dordogne)
Camping Domaine de Soulisse (Auvergne)

Beiden kleinschalig zonder animatie en zwembaden. En Nederlandse eigenaren.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 18:22

Wow bedankt voor de vele reacties! Zal de locaties die jullie aangegeven hebben allemaal eens bekijken!

en je hebt helemaal gelijk Karuna! :') Ik ben gewend aan griekenland, daar heb je dat gewoon beide, als je aan de kust zit hoef je niet ver het land in om al bij mooie bergen te zitten, maar wist niet dat dit bij Frankrijk niet kon

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:33


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:22

http://www.soulisse.com/
geen 'back to nature'.. maar een hele fijne, kleinschalige 'boeren' camping.. mooi meer onderaan de weides.. s avonds kun je over het pad, tussen de weides door zo naar het meer lopen en in 15-20 minuutjes ben je er omheen (tenzij je bramen gaat grazen ondertussen lol).. zit direct aan zeer uitgestrekte eikenbossen, met voldoende wild om te zien (veel reeen en zwijnen).. prijzen zijn zeer redelijk in mijn ogen.

Van een Nederlands stel, midden in de auvergne.. prima te rijden op 1 dag (meerdere malen zelf gedaan)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:25

Les Brueils in Verdun?

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:56

http://www.campingdelasemois.be

Hele gave camping. Fijne sfeer, mooie omgeving. Wel in België, maar tegen de Franse grens aan helemaal onderin België. Ook Luxemburg is goed bereikbaar.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:10

Je mag je tent wel bij ons opslaan, maar dat is een heel stuk verder. Wel in de bergen en bij de kust.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:13

Tinka schreef:
Je mag je tent wel bij ons opslaan, maar dat is een heel stuk verder. Wel in de bergen en bij de kust.


Wat super lief Tinka!
Wat zou de afstand zijn? Vermoedelijk gaan we het plan toch wijzigen naar meer in Belgie of tegen de grens aan, maar we zijn er allemaal nog niet helemaal uit haha

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: low budget camping Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:37

1240 km, is in Zuid Frankrijk

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:54

Als ik nog een suggestie mag doen: luxemburg. Camping martbush. Prachtig wandelen. Op tentveld 5 euro pppn. Ook leuke plaatsjes in de buurt. Alleen niet in de buurt vd kust.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 16:47

Bedankt voor alle reacties! Helaas heeft mijn vriendin ineens af gezegd omdat ze het toch niet zo'n goed idee vond ineens -O- Beetje jammer, had al een paar wandelschoenen gehaald net, maargoed, voor volgend jaar dan maar