Australië 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28942
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:02

Het is allebei mooi. Ik ben via Meekatharra, Newman en Tom Price gereden. Het binnenland is ruig, mooi en verlaten. De kust is ruig, mooi en iets minder verlaten. De kustlijn is prachtig in het westen.
Shark Bay/ Monkey Mia is zonde van je tijd, dat is zo afschuwelijk toeristisch. Als je wilde dolfijnen wil zien weet ik nog wel een plekje op een uur ten zuiden van Perth. Waarschijnlijk zie je ze langs de kust sowieso wel. Wat wel een aanrader is is Rottnest Island voor de kust van Perth, dat is ook erg mooi. Huur een fiets en ga het eilandje rond.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:17

Ah oké, dan overweeg ik wel om Shark Bay/Monkey Mia over te slaan.
Rottnest Island had ik ook als optie opgeschreven vanuit Perth :j
Dankjewel voor de tips!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 02:08

Darah3 schreef:
Is een 4x4wd nodig? En waar kun je het beste een auto huren?
Bij Avis en Hertz was het bedrag aardig hoog, bij Wicked kunnen we voor een mooie prijs een 4x4wd rooftop auto huren. Is kamperen aan te raden?

Ik heb de kustroute incl Karijini in een 2WD gereden en dat was prima te doen, in april/mei. Alleen was dat mijn eigen auto en het zou idd kunnen dat je met een 2WD van een verhuurbedrijf niet overal mag komen, dat zou je even moeten navragen. Kamperen kan idd goed daar. Wij wisselden het af: soms sliepen we in/naast de auto (geen tent, wel een paar swags) en soms in een hostel onderweg.

Rotto is idd erg leuk, zeker doen als je tijd hebt! En als Nederlander mag je het eigenlijk niet overslaan ;)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:57

Darah3 schreef:
Ik blaas even wat leven in het topic.

Na een heftig jaar kan ik eindelijk weer even uitkijken naar reizen en wil dolgraag weer terug naar Australië.
Het plan is om van Perth naar Exmouth te rijden, met hopelijk Karijini NP erbij, en dan vanuit Exmouth via Perth terug te vliegen.
We hebben 2,5 week de tijd.

Is een 4x4wd nodig? En waar kun je het beste een auto huren?
Bij Avis en Hertz was het bedrag aardig hoog, bij Wicked kunnen we voor een mooie prijs een 4x4wd rooftop auto huren.
Is kamperen aan te raden?


Wij zijn net terug (gisteren weer geland in Amsterdam) van Perth en hebben deze route gereden met normale SUV 2wd, dat was prima te doen maar je kan niet alle routes rijden of alle parken in. Wij hadden achteraf liever wel een 4wd gehad.

Route is prachtig! Wij hadden 3 weken de tijd en dat was prima te doen maar hebben wel Karijini overgeslagen ivm bosbranden in de buurt en temperatuur (+40 graden). Wij hebben Kalbarri NP bezocht en dat was ook al erg mooi (en heet) maar wat wij hebben gehoord is Karijini wel echt een aanrader. Exmouth zelf vond ik niet heel erg bijzonder, Cape Range NP is echt schitterend! En als je van duiken houdt is een duik bij de Navy Pier echt een aanrader. Verder vonden wij Kalbarri erg leuk. Hou rekening met de afstanden wij hadden soms lange reisdagen en ondanks dat het een prachtige omgeving en kust is, zie je ook heel veel hetzelfde. Sharkbay vond ik ook leuk, de dolfijnen (Monkey Mia) valt inderdaad tegen maar de route naar SharkBay (Denham) was echt prachtig. En Rottnest is echt een aanrader!

Onze route: Perth - Yanchep - Kalbarri - Carnarvon - Coral Bay - Exmouth (Cape Range) - Carnarvon - Shark Bay/Denham - Kalbarri - Yanchep - Perth/Rottnest

Ik denk dat het ook heel erg veel uitmaakt wanneer je gaat. Wij waren in WA in hartje zomer en waren soms beperkt in activiteiten door de hitte (hebben het 48 graden gehad). Daarnaast kan het flink waaien langs de kust (wat niet altijd prettig is voor de wateractiviteiten door swell/stroming). Toen wij weer in Perth waren begon het flink te onweren in Exmouth en dan kan je te maken hebben met overstromingen. Daarnaast is het van maart tot en met oktober Whale Shark seizoen! Die hebben wij dus ook gemist :Y) desalniettemin echt een super mooie en gave vakantie gehad <3

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:44

Wat gaaf zeg!! Ik wil rond Mei de westkust gaan doen, volgens mij is het dan wel lekker qua weer!

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:48

Bedankt voor de tips Bianca!
Wij willen in april gaan, maar het is even afwachten of ik op tijd hersteld ben, anders kunnen we nog in het najaar gaan.
Ik wil inderdaad tijdens whaleshark seizoen gaan :j

Qua afstanden/lange reisdagen, hoe veel km/uren reden jullie per dag?

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:08

Hooi,
Wat leuk een topic te vinden van Australië.
Op dit moment zit ik midden in mijn reis :)
Ok ben begonnen in cairns. Ik heb een tour geboekt van 28 dagen richting melbourne. Nu zit ik op rainbow beache en ga ik woensdag naar fraser island.
Ik heb magnetic island en white sundays al gezien. Vet gaaf

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:35

Wat leuk! Ga je met een Tour? (Dingo's/Pippies?)

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:42

Undefined schreef:
Wat leuk! Ga je met een Tour? (Dingo's/Pippies?)

Ja idd met de dingo's. Ben echt benieuwd :)

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:36

Oooeh leuk die heb ik ook gedaan!! Vooral 's nachts naar het strand gaan, sterrenhemel is heel mooi daar en gaaf met het wit van de brekende golven!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 08:10

Wat leuk weer wat leven hier :)

Ik ben weer terug, en zit al vanaf 4 uur op, iets met een jetlag :') gisterochtend geland..
5 weken en 11031 km verder, het was gaaf!

_Caithlynn , Fraser is echt heel gaaf! Vooral over het strand en op het strand slapen :) Sterenhemel is daar echt prachtig :D Al vond ik dat wel van heel Australie.

Ik merk wel dat ik weer in het ritme moet komen, gisteren reed ik aan de linkerkant, ik snapte al niet waarom de haaientanden andersom stonden :') (zal ook wel met de vermoeidheid te maken hebben gehad :P )

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:19

gribaldi schreef:
Wat leuk weer wat leven hier :)

Ik ben weer terug, en zit al vanaf 4 uur op, iets met een jetlag :') gisterochtend geland..
5 weken en 11031 km verder, het was gaaf!

_Caithlynn , Fraser is echt heel gaaf! Vooral over het strand en op het strand slapen :) Sterenhemel is daar echt prachtig :D Al vond ik dat wel van heel Australie.

Ik merk wel dat ik weer in het ritme moet komen, gisteren reed ik aan de linkerkant, ik snapte al niet waarom de haaientanden andersom stonden :') (zal ook wel met de vermoeidheid te maken hebben gehad :P )


Ja de sterrenhemel was echt prachtig
Ik ben nu alweer in sydney. Ik blijf daar tot 1 febr dan nog een paar dagen melbourne en dan zit het er voor mij ook al weer bijna op.
Haha jetlag ik heb gewoon nog steeds last van de jetlag van nederland naar hier
Gistere surfles gehad vet gaaf alleen een gekneusde voet eraan over gehouden.

Hahhaha denk dat je snel weer gewend raakt aan rechts rijden?

ievie

Berichten: 2239
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:23

gribaldi schreef:
Ik merk wel dat ik weer in het ritme moet komen, gisteren reed ik aan de linkerkant, ik snapte al niet waarom de haaientanden andersom stonden :') (zal ook wel met de vermoeidheid te maken hebben gehad :P )


Oh dat had ik ook! Ik reed destijds in NL richting een rotonde en reed aan de verkeerde kant. Door de vorm van de rotonde (bocht bij het oprijden), zag ik dacht ik verkeerd zat. Snel in z'n achteruit dus. Ik kwam van een parkeerplaats op een industrieterrein af, dus er was verder niemand die ik kon volgen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:27

@ _Caithlynn Ga je nog wat leuks doen in Sydney? En in Melbourne? Haha van Nederland naar Australia had ik geen last, was wel 2 weken rond 5 uur wakker maar dat was ideaal om vroeg te rijden en in de middag wat te kunnen zien. Toen ik de laatste paar dagen in een huis met een echt bed verbleef kon ik wel lekker uitslapen :')
Heb nu wel last, nu ook echt moe maar wil nog niet naar bed :P

@ ievie haha ja daar was ik ook bang voor, maar de eerste rotonde die ik hier tegen kwam kon ik gelukkig enkel vanaf de juiste kant nemen :P Hopelijk gaat het morgen beter :')
Je voelt je best knullig op dat moment haha.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:48

_Caithlynn schreef:
Hooi,
Wat leuk een topic te vinden van Australië.
Op dit moment zit ik midden in mijn reis :)
Ok ben begonnen in cairns. Ik heb een tour geboekt van 28 dagen richting melbourne. Nu zit ik op rainbow beache en ga ik woensdag naar fraser island.
Ik heb magnetic island en white sundays al gezien. Vet gaaf


Hoe leuk! Heb je paard gereden in Rainbow? Ik vond het geweldig! Passeer je toevallig in Brisbane? Ik woon daar! :)

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:34

Ik heb m'n tickets binnen!
Nog 4,5 maand wachten nu.

De planning is helemaal omgegooid. Ik ga niet meer alleen maar met m'n vriend.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 10:44

*\o/* *\o/*

Wat leuk dat jullie samen gaan :D

Nu ook een andere route in de planning of dat niet?

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:30

Ik ben flink aan t schaven geweest met mijn route omdat ik
Maar 4 weken heb, min 4 dagen reizen blijft er eigenlijk maar 3 weken over en een dag of wat helaas. Ik vlieg de 15e eerst naar Dubai, dan naar Sydney en door naar Alicesprings. Daar 2 dagen bijkomen en dan start m'n outback adventure 2 nachten back 2 basic ayers rock en kings canion. Vervolgens een vlucht terug naar Sydney. 3 dagen daar verblijven. Vlucht Brisbane. Huurauto ophalen en dan in een kleine 2 weken naar port douglas rijden. Her en der een excursie en af en toe 2 nachten op een plek. De laatste 3 nachten zitten we in Cairns voordat we terug vliegen naar Amsterdam via Sydney, Dubai.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:44

Zonder van je 2 dagen in Alice. Is daar echt niet zoveel te beleven. Als je echt van steden houd, snap ik 3 dagen Sydney wel. Anders zijn je dagen daar ook zonde. 1 1/2 dag Sydney zou dan meer dan genoeg zijn. Maar ik denk dat je de vluchten al geboekt hebt?

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:49

Met alles wat ik wilde zien en doen zou ik by far niet genoeg tijd hebben aan 1,5 dag Sydney. 3 dagen is al krap.
Vluchten en hotels en de grote excursies heb ik idd al geboekt.

Zelfde voor Alice, we komen daar aan in de middag ( dag 1) dan heb ik 1 volle dag Alice. Dat er niet heel veel te doen is geeft niet want ik denk dat na ruim 30 uur reizen ik echt wel ff een dag nodig heb om bij te komen. Zeker met jetlag enzo. Volgende dag vertrek ik alweer om 4.30

Goof

Berichten: 28942
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:50

Waarom die je niet bij aankomst direct 3 dagen Sydney om vervolgens door naar Alice te gaan? Zo vlieg je heen en weer en dat is echt zonde van je tijd.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:13

Goede vraag Goof, maar dat was nog veel ongunstiger. Er zijn nml door de week geen rechtstreekse vluchten van Alice naar Brisbane.
Ik land maandags in Sydney dan zou ik donderdag naar Alice vliegen maar dan zou ik pas maandags ( vanwege m'n 3 daagse outback tour) naar brisbane moeten vliegen via Sydney ( of Melbourne). Samen met de vertrek datum van de outback tour was dit t meest handige.Vandaar deze volgorde. Zou ik eerst naar Sydney gaan zou ik deze tour niet kunnen doen.
Terug ook er zijn geen rechtstreekse vluchten van Cairns naar Dubai of iets. Dan moet ik ook eerst terug naar Sydney. Ik had ook kunnen afsluiten daar maar vanwege t weer hebben we besloten om iig lekker warm af te sluiten. City trips betekenen bij mij altijd heel veel zien en van hot naar her gaan in korte tijd. Dat doe ik liever niet aan t einde

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:00

Ok. Tja ik ben geen stads mens. In een dag zowel oprahouse en de botanische tuinen gezien. Had geen zin meer in de harbour bridge. Maar dit zou er ook wel bij kunnen. Een dagje bondi beach. Meer hoefde ik niet te zien

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 01:59

Vanaf Cairns kun je idd beter via Singapore of Maleisie terugvliegen naar Amsterdam. Zo zijn wij vorig jaar tenminste ook heen gevlogen.

V.w.b. je drie dagen in Sydney; er is echt wel genoeg te zien en te doen hier hoor! Er is meer dan een rondje Opera House en Harbour Bridge.
Als het je trekt, kun je bijv een dagtour naar de Blue Mountains doen. Je kunt de Blue Mountains ook zelfstandig doen, je kunt daar met de trein heen vanuit de stad.
Wat wij een maand of wat geleden gedaan hebben en wat een hele leuke dag was is met de ferry naar Manly, daar een poosje naar het strand, door de winkelstraatjes lopen, lekker borrelen en eten en 's avonds weer met de ferry terug.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 12:27

3 dagen Sydney is prima te doen hoor, ik had met aankomst dat we er een dag of 4 waren en voordat we naar huis gingen waren we er ook 4 dagen. Maar omdat we de eerste dagen al zoveel gezien hadden, zijn we de laatste lekker met de trein overal heen geweest. Uit eindelijk zijn we nog wezen wandelen in Bundeena.

Alice Springs vond ik zelf wel heel erg mooi! Uluru is prachtig en leuk gebied, daar de zonsondergang en de zonsopgang gezien, de route er naar toe was al prachtig, wilde paarden en kamelen, geweldig :D

KC vond ik ook prachtig, enkel was de grote wandelroute dicht ivm de heftige regenval en alleen de kleine gedaan. Ben er zelf 3 dagen geweest.