Eerste vakantie naar Parijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodym

Berichten: 4937
Geregistreerd: 19-11-06

Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 22:33

Goedendag allemaal!

Voor het eerst wil ik samen met mijn vriend een vakantie plannen. Maar dan komt de vraag; hoe begin je?

We denken aan Parijs; heeft iemand tips om een vakantie vorm te geven en opzoek naar een (betaalbare) overnachtingsplaats?

Heb verder geen flauw idee wat er überhaupt te doen is in Parijs; dus mochten jullie leuke trips weten....
van harte welkom!

Goof

Berichten: 28913
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:38

Waarom wil je naar Parijs als je echt geen flauw idee hebt wat je er kunt zien en doen? :+
Bedenk eerst eens wat je eigenlijk wil doen en zien tijdens je vakantie. Ga gewoon googlen. Zoek uit wat Parijs je te bieden heeft en of het je aanspreekt.
Vervolgens kun je bedenken of je een hotel wil boeken, of een kamer via airbnb, of een camping buiten Parijs etc etc.
Dus hoe begin je?? Gebruik google en bedenk wat je eigenlijk wil.

ievie

Berichten: 2230
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:48

Hoe wil je gaan? Vliegtuig, trein, bus, auto? Je kan zelf via internet zoeken en boeken, of dat door een reisbureau laten doen.
In Parijs is in elk geval genoeg te doen. Zoals de Eiffeltoren, het Louvre, Sacre Coeur, Mont Martre, etc..

Edit; typefout

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:54

Omdat dit over een reis gaat, verplaats ik je topic van [LZP] Leven Zonder Paarden naar [BEU] Bokt Erop Uit.

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:42

Ik ben toen via travelbird gegaan en dat beviel erg goed. We hadden een heel luxe hotel wat wel iets van het centrum af lag maar wat goed bereikbaar was met de metro. We zijn er met de auto heen gereden, hou er wel rekening mee dat parkeren knetterduur in parijs is! Bij ons zat het gelukkig bij de prijs in maar het was normaal gesproken 30 euro per dag. Een creditcard is ook handig voor de tolpoortjes of nog beter is een tolkastje.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:48

Geen flauw idee hebben wat er te doen is in parijs :oo

De eiffeltoren op, notre dame in, naar de sacre coeur, Dagje naar het louvre. Verder shoppen/mensen kijken op de champs-elysees, een avondje doorbrengen rondom de moulin rouge is ook altijd leuk. Place du têtre, met de kunstschilders. Verder Pére lachaise, waar veel bekende personen begraven liggen. Shoppen in leuke steegjes, marktjes bekijken, lunchen op een terrasje.. en als je dat allemaal gedaan hebt en je je verveeld, is er altijd nog Disneyland :+
Ik vergeet Galaries Lafayette nog, groot warenhuis, leuk om te zien/shoppen. Op de bovenste etage zit een heel groot dakterras met een prachtig uitzicht!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:56

Hoe ik het altijd aanpak is gewoon op verschillende sites zoeken op de locatie waar ik heen wil. Ik gebruik daarvoor meestal booking.com, als ik dan wat leuks gevonden heb wat een beetje neutraal ligt google ik op dat hotel en boek daar waar het goedkoopst is xD lees ook zeker de reviews op sites, deze kunnen helpen je verwachtingen bij te stellen ;) daarna moet je nadenken over vervoer. Hoe ga je daarheen? Wat voor vervoer gebruik je daar? En dan weer verder googlen op uitjes in die regio en daar ervaringen over lezen xD Met google kom je een heel eind O:)

Zelf nooit een reisbureau gebruikt... ik heb altijd het idee dat zelf boeken goedkoper is.

Nog een tip, als je veel gekeken hebt op verschillende sites kan je het beste boeken via een andere computer of van te voren je cookies enzo verwijderen. Dit kan echt in prijs verschillen!

Succes in ieder geval xD het uitzoeken is tijdrovend, maar ik vind het altijd wel heel leuk en een soort voorpret van de vakantie zelf!

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:56

Onze eerste 'vakantie' was ook Parijs. :)
Wij zaten in het Mercure hotel in Bussy St. Georges, aan de prijzige kant maar wel rustig gelegen en lekker luxe.
Metrostation ligt 200m verderop, dus ideaal om vanaf daar naar hartje Parijs te reizen.

Wij hebben 2 dagen in Parijs vertoeft. Eerste dag rustig aan gedaan en naar de Champs-Elyseés, Arc d'Triomphe en Notre Dame geweest.
2e dag naar de Eiffeltoren (zowel overdag als in de avond, prachtig met die lichtjes!!), het Louvre + tuinen eromheen, en verder nog wat rondgestruind door Parijs.
De metro in Parijs is ideaal, je komt overal. Wij hebben ook stukken gelopen, gewoon zodat je ook wat van de stad ziet.

De 3e, 4e en 5e dag zijn wij heerlijk naar Disneyland Parijs geweest (hotel Cheyenne) :o <3
Daar valt weinig aan toe te voegen, dat is gewoon 3 dagen fulltime genieten geweest. :D

Ik was al 4x eerder in Parijs en Disneyland geweest, mijn vriend nog nooit. Maar het beviel hem ook zo goed dat we over 2 jaar weer gaan! *\o/*

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:06

Als je met de auto gaat dan raad ik je aan om een hotel net buiten Parijs te pakken.
Parijs zelf is zo chaotisch, en ze rijden als bezetenen. :') Had daar ook niet graag m'n auto willen parkeren. (Ons hotel had een privé parkeergarage onder het hotel)

Als je een goedkoop hotel zoekt, kijk dan eens bij de IBIS hotelketen. Ben laatst in een IBIS hotel in belgië geweest, aanrader!
Wel echt budget (weinig luxe maar je komt niks te kort), maar daardoor dus goedkoop. :)

Jodym

Berichten: 4937
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 19:55

Wauw bedankt allemaal voor de tips!
Klinkt iig als genoeg te doen haha :D
Ga morgen eens googelen naar alle genoemde dingen!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste vakantie naar Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:06

Wij hadden een hotel vlak bij lafayette, zijn met de auto geweest.
Maar hebben de auto in een grote parkeergarage gezet net buiten Parijs.
vanaf daar met de metro gereisd, ideaal. :j