Werken oordopjes in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Werken oordopjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 09:52

Zondag is het zover... Ik ga vliegen voor de 3e keer!

Twee weken geleden ook gevlogen en heb zo'n last gehad van de druk in mijn oren. Gapen, kauwen(kouwgom), oren zelf laten ploppen, niks werkte meer.

Ik zag nu iets van oordoppen voor de druk maar werkt dit nu echt? Het gaat mij niet om het lawaai oid daar heb ik geen last van. Het is puur de oordruk.

Eventueel andere tips hoor ik graag!

Gnome

Re: Werken oordopjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:54

Bij mij in het vliegtuig waren er mensen die natte watten in een plastic bekertje kregen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:55

Neusspray van de kruidvat een half uur voor je gaat vliegen. Hielp bij mij altijd wel wat :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:57

De laatste keer vliegen (naar Gran Canaria) had ik ook enorme druk op m'n oren. Heel pijnlijk!
Ik heb toen voor een paar euro speciale oordopjes voor in het vliegtuig aangeschaft en nergens meer last van gehad.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:15

Ja hoor, die werken echt. Wel op tijd indoen voor de landing. Meestal voel je dat wel aan je oren of wordt omgeroepen dat de landing wordt ingezet.
Ik ben al jaren tevreden gebruiker van deze oordopjes. Ziet er wel een beetje raar uit maar daar heb ik echt lak aan.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:20

Je kunt ook gewoon in-ear muziek oordopjes in doen. Werkt ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:22

Wat er werkt verschilt per persoon, is mijn ervaring met mezelf en met anderen.

Ik heb in het vliegtuig altijd mijn oordopjes mee die ik ook mee heb naar concerten. Daar zit zo'n smal tunneltje in. Doppen die helemaal afsluiten zorgen bij mij alleen maar voor nog pijnlijker oren, dus met watten of schuimdoppen moet je bij mij niet aankomen.

Kauwgom kauwen helpt bij mij nog wel enigszins als ik verkouden ben en toch het vliegtuig in moet. Dan helpen alleen dopjes niet. Ik denk dat het een kwestie van dingen uitproberen is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:23

Inderdaad, kaugom/snoepjes kauwen. Hierdoor slik je veel en daardoor gaan je oren weer open. Ik vlieg heel veel, nog nooit last gehad :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:28

Pluggerz heten ze. Te koop bij o.a. Beter Horen, maar ook bij het Kruidvat. Tussen de 10 en 15 euro voor een setje.

http://www.beterhoren.nl/gehoorbescherm ... fault.aspx

Ik heb dus de muziekversie, maar zolang er zo'n tunneltje in zit zou het in principe niet hoeven uitmaken.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:31

Ze werken zeker!
Zijn al een hele tijd mijn redding!

Die van mij zitten voor geen meter maar alles beter dan pijn en niets meer horen voor een paar dagen :D

Je moet inderdaad wel die hebben met een tunneltje er in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:34

Het enige wat bij mij helpt is even neussprayen voordat ik het vliegtuig in ga (ook als ik niet verkouden ben). Die dopjes zie ik altijd staan in die catalogussen in het vliegtuig, maar ben er denk ik net iets te sceptisch voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:39

Waarom zou je sceptisch moeten zijn over doppen met een tunneltje?

Het heeft alles te maken met drukverdeling. Natuurkundige wetten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:41

Karin schreef:
Waarom zou je sceptisch moeten zijn over doppen met een tunneltje?

Het heeft alles te maken met drukverdeling. Natuurkundige wetten. ;)

Het is eerder onderbewust, er staan in die foldertjes altijd erg veel handige foefjes die uiteindelijk volgens mij niet echt werken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:45

ik heb hier ook heel veel last van, een paar jaar terug bij de Etos voor een paar euro van die oordoppen voor in het vliegtuig gekocht en nergens meer last van.

@Emmaa_ , waarom ben je daar de sceptisch voor, ze werken echt. Als je ze bij de drogist koopt kosten ze een stuk minder dan in het vliegtuig, neusspray is duurder ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:45

Voor de een is het voldoende om 'gewoon' kauwgom te kauwen. Voor de ander is dat niet voldoende. Wat bij persoon X helpt, hoeft bij persoon Y niet te werken. Maar wat bij mij onder omstandigheid A werkt (bijv. niet verkouden) werkt onder omstandigheid B (wel verkouden) ook echt niet meer. Kwestie van dingen proberen onder verschillende omstandigheden.

Die doppen met tunneltjes zijn iig gemaakt om te doen wat ze moeten doen: druk op je oren verlichten. In het vliegtuig zijn ze ongetwijfeld duurder dan bij de drogist of de audicien, maar wel zo prettig dat mensen de keus hebben om ter plekke alsnog iets aan te schaffen wat de druk kan verlichten.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:47

Ik heb ook 1 keer zoveel pijn gehad dat ik huilend in het vliegtuig zat.. en het open ploppen eenmaal op land deed ook zoveel pijn.. niet normaal..

Ik heb de keer daarna dus dopjes gehaald bij de apotheek en vlieg nooit meer zonder.. met die dopjes heb ik nergens last van..

Hoewel ik de eerste keer alleen op de terugvlucht zoveel pijn had en de heenvlucht wel oké ging.. durf ik het echt niet meer te riskeren om zonder dopjes te vliegen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:06

Dan ga ik ze toch snel aanschaffen om te proberen!

Kauwgom werkt voor mij dus niet genoeg. (Als ik niet zo kauwen/slikken zou het nog erger zijn,maar alsnog doet het teveel zeer)

Zo'n neusspray mag je die gewoon in je handbagage hebben?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:15

Hier iemand met weken na het vliegen nog pijn, ik vlieg daarom niet meer. Is te gevaarlijk voor mijn buis van eustagius. De laatste keer dat ik vloog kreeg ik iets van de stewardess, ik moest het opsnuiven. Had ik dat maar jaren eerder gehad, ik heb veel minder last gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:15

Een betere afbeelding kon ik even niet vinden, maar die linker (de blauwe) heb ik ook (als reservesetje). Koop je voor 5 euro bij de Etos en volgens mij ook bij de AH. Hebben wel een iets breder tunneltje dan de Pluggerz.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:14

Ik gebruik ook altijd de planeplugs. Doe ze in als ik in het vliegtuig zit dus voor het opstijgen. Doe ze op korte vluchten niet uit. Op lange vluchten wel na ongeveer een uur en doe ze een uur voor landing weer in. Meestal gebruik ik ook nog neusspray voordat de plugs ingaan.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:04

Ik heb de allersimpelste van de Etos/Kruidvat. Die van 3 euro of.

Dé tip voor t vliegen, gebruik 1 oordopje ipv 2. Ik heb onwijs gevoelige oren maar met maar 1 dopje nergens last van.

Neussprsy mag in de handbagage.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:17

Ik gebruik ook al jaren van die earplanes. Ik had daarvoor altijd vreselijke oorpijn bij het landen en dagenlang ploppende krakende oren. Met earplanes gaat m'n rechteroor soms een beetje dichtzitten maar dat is altijd binnen een paar uur over, meestal blijven beide oren netjes open met een paar keer slikken en gapen :)

Een jaar of 2 geleden ben ik tussen start en landing de oordopjes kwijtgeraakt (waarschijnlijk uit m'n tas gevallen) en dat was de ultieme test of het aan de dopjes lag of dat ik er een soort van overheen gegroeid was (want dat begon ik te denken, ik had zo weinig last nog) maar die 'test' heb ik mogen bekopen met 2 dagen oorpijn |o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:37

Ik denk dat je van mijn antwoord niet blij gaat worden.

Zelf heb ik ontzettend snel last van druk op m'n oren.
Vorig jaar moest ik wekelijks vliegen voor mijn werk. Werkelijk de hele trukendoos geprobeerd maar tevergeefs.

Het enige wat mij geholpen heeft zijn buisjes...

Maargoed iedereen is anders en er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk zo'n helse pijn ervaren. Dus wellicht valt het reuze mee :).

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:41

Ik heb er inderdaad ook altijd veel last van, hierdoor heb ik ook van die oordopjes gekregen van mn moeder en nu voel ik het wel, maar is loopt de druk minder snel op waardoor ik het weg kan slikken met snoep of kauwgom.

Niet geschoten is altijd mis zeggen ze maar!

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:48

Vandaag terug gekomen van mij vakantie met vliegtuig.heb mijn mp3 op gehad en werkte perfect met de daling.normaal doof en pijn aan mijn oren nu nergens last van gehad alleen beetje druk,maar dat heb ik met kauwgom opgelost.