Werkvakantie Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 10:50

Hoi allemaal!

Ik zit er aan te denken de eerste of de tweede week van januari naar Australië af te reizen voor minimaal 3 maanden (maximaal één jaar)

Nu ben ik meerdere reisorganisatie tegengekomen die alles regelen mbt Visa, telefoon etc.

Is er iemand die zelf alles geregeld heeft om in Australië te gaan werken of is het aan te raden dit echt via een organisatie te doen?

Ik ben nog in de oriëntatie fase en ben op zoek naar tips en ervaringen!

Itsme_annie

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:00

Ik ga in November naar Australië. Visum kun je best gemakkelijk zelf regelen via de Australische overheid. Ik ga voor een Working Holiday visum. Die kan ik helaas pas aanvragen op mijn 18de verjaardag en ik wil binnen 2 weken na mijn verjaardag eigenlijk vliegen. Vanuit een reisorganisatie de tip gekregen om alvast mijn ticket te boeken en op mijn verjaardag gelijk mijn visum aan te vragen. Meestal duurt het dan maar een paar dagen voordat je hem hebt, mits je geen strafblad oid hebt. Hopen dat dat goed gaat dus...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:06

Je kunt het in principe makkelijk zelf regelen. Neem aan dat je ook voor een WHV gaat? Idd kwestie van online aanvragen.
Telefoon is een kwestie van de telefoonwinkel hier binnenlopen en een prepaid simkaart kopen.

Ik denk dat de belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is of je het prettig vindt om de eerste paar dagen iets of iemand te hebben om op terug te vallen. Of ga je er net zo lief zelf op uit.

Kom anders eens langs in ons HK topic. Allemaal Australië fans en sommigen van ons wonen er ook!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1491947

@ak145461: het kan op die manier maar ik zou wel een goede annuleringsverzekering afsluiten. Mijn WHV is de eerste keer afgekeurd, moest extra info aanleveren ivm gezondheidsverklaring. Dit is niet op tijd gelukt dus ik moest mijn vluchten naar Australië annuleren.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:14

@Barramundi: ik ga voor een wijzigbaar ticket die ik voor €75,- kan omboeken als het niet lukt, maar toch bedankt voor de tip!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:41

Je kunt alles best zelf regelen! Ik vertrek zelf over twee weken naar Australie op een WHV! Heb een wijzigbaar ticket bij Kilroy!

Overigens was mijn WHV binnen drie kwartier binnen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:56

Veel vragen referenties en veel banen krijg je via via, dus dat is lastig als je nog geen netwerk daar hebt. Maar dat kan natuurlijk ook aan de regio liggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:16

Wat voor werk doet ze / zoekt ze?
Edit: ik zie heel vaak dat ze mensen zoeken voor farmwork in regio Innisfail. Misschien een idee voor haar?

Toen ik backpacker was en op een WHV zat, heb ik nooit langer dan twee weken zonder werk gezeten. Ben wel een aantal keer voor een baan naar de andere kant vh land gevlogen, maar nooit een seconde spijt van gehad.
Dit maal heeft het me 5 weken gekost om een baan te vinden in Sydney. Vond ik zelf niet tegen vallen.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:04

Undefined schreef:
Je kunt alles best zelf regelen! Ik vertrek zelf over twee weken naar Australie op een WHV! Heb een wijzigbaar ticket bij Kilroy!

Overigens was mijn WHV binnen drie kwartier binnen. :+

Ik hoorde ook al van iemand die hem in 2 dagen had dus dan moet het in mijn geval goed komen denk ik. (Direct afkloppen natuurlijk :D )