Londen met kerst, tips gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Londen met kerst, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 13:00

Hallo iedereen,

(Hopelijk staat het goed, ik wist niet zo goed waar ik het anders zou moeten zetten. Mocht het verkeerd staan, dan mag die gesloten worden!)

9 december (of de week erna) gaat mijn grote droom in vervulling en dat is met kerst naar Londen te gaan. (In eerste instantie was het naar amerika, maar de Engelse kunnen er ook wat van hoorde ik dus is het nu Londen geworden). Ik ben er 1 keer eerder geweest en was dol op de stad en aangezien ik een kerst freak ben, kan je het niet beter ervaren dan daar.

Ik en een vriendin zijn van plan om een hotel en vlucht te boeken. Dinsdag a.s. gaan we boeken. Nu heb ik een vraag met name over het vervoer en ik had gehoopt dan 1 van jullie mij hier misschien meer over kon vertellen.

Ik weet dat je zones hebt in Londen en wij willen sowieso een hotel gaan boeken in zone 1,2 en als het niet anders kan 3. Ik zit alleen heel erg wat is het handigst om wat voor vervoer te kiezen.

Met name vanaf het vliegveld (gaan waarschijnlijk voor Heathrow) maar ook in Londen zelf. Ik weet niet wat de kosten voor de taxi zullen zijn, maar ik ga ervan uit net zo duur (misschien wel duurder dan in Nederland).

Ik heb al wat gegoogeld en voor openbaar vervoer heb je 2 ticket mogelijkheden en mijn vraag was, waar doe ik het beste aan.
- Travel card (deze heb je voor 1 dag en voor 7 dagen, wij gaan 2 nachten, maar je kan dan wel onbeperkt reizen met bus etc.)
- Visytor Oyster card (deze lijkt op een ov chipkaart en je krijgt 50% korting op Metro maar moet het wel steeds opladen).

Ik vroeg mij af of er mensen zijn met ervaring. Ik hoor het graag :)

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Londen met kerst, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:36

HK->BEU

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:40

ik lees even mee, ik ga misschien ook naar London met kerst!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:43

Van vliegveld naar de stad is t goedkoopst en makkelijkst met de trein te gaan, kaartjes kan je van te voren kopen of op het vliegveld..
Dan binnen londen is de metro het allerhandigst, brengt je overal en snel..

Je gaat een behoorlijke tijd denk ik dan? Kun je heel veel zien, zorg dat je een planning maakt zodat je niet achter de feiten aanloopt want de drukte van londen kan je opslokken zeker rond de kerstdrukte :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:11

Ik zou niks met de taxi doen in Londen. Overal gaat een metro, en de trein vanaf heatrow naar het centrum is ook goed te doen! (wel druk in de spits, net zoals de ns). Ik zou voor de oyster kaart gaan.

Voor de rest lekker googlen en voor jezelf een plan/ schema maken, er zijn genoeg kerstmarkten, de grote kerstboom op travelgar square, ijsbaan, etc.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:59

Ah oke bedankt iedereen. Die grote kerstboom wil ik inderdaad heel erg graag zien. Oke dan toch maar met de trein van vliegveld. Gaan er vanaf de meeste vliegvelden wel een trein naar het centrum?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:04

Je kunt gewoon losse treinkaartjes per dag kopen hoor. Ik geloof iets van 10 pond? En dan kun je de gehele dag reizen met metro, bus en overground.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:25

Vanaf heatrow kun he het beste met de trein naar padignton station. 1 tip neem niet de heatrow express maar een gewone trein. Je doet er iets langer over. Ik geloof 10 mij maar het scheeld heel veel geld. In de stad zelf kun je het beste reizen met de metro en daarvoor vind ik het makkelijkst ik een oystercard te gebruiken.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:27

Aangezien je vraag niet specifiek over kerst in Londen gaat, maar over het OV daar...je vraag past goed in het lopende topic over Londen [BEU] London II
Daar zitten veel mensen met ervaringen en zij kunnen je verder helpen, hier een slotje.