(Hopelijk staat het goed, ik wist niet zo goed waar ik het anders zou moeten zetten. Mocht het verkeerd staan, dan mag die gesloten worden!)
9 december (of de week erna) gaat mijn grote droom in vervulling en dat is met kerst naar Londen te gaan. (In eerste instantie was het naar amerika, maar de Engelse kunnen er ook wat van hoorde ik dus is het nu Londen geworden). Ik ben er 1 keer eerder geweest en was dol op de stad en aangezien ik een kerst freak ben, kan je het niet beter ervaren dan daar.
Ik en een vriendin zijn van plan om een hotel en vlucht te boeken. Dinsdag a.s. gaan we boeken. Nu heb ik een vraag met name over het vervoer en ik had gehoopt dan 1 van jullie mij hier misschien meer over kon vertellen.
Ik weet dat je zones hebt in Londen en wij willen sowieso een hotel gaan boeken in zone 1,2 en als het niet anders kan 3. Ik zit alleen heel erg wat is het handigst om wat voor vervoer te kiezen.
Met name vanaf het vliegveld (gaan waarschijnlijk voor Heathrow) maar ook in Londen zelf. Ik weet niet wat de kosten voor de taxi zullen zijn, maar ik ga ervan uit net zo duur (misschien wel duurder dan in Nederland).
Ik heb al wat gegoogeld en voor openbaar vervoer heb je 2 ticket mogelijkheden en mijn vraag was, waar doe ik het beste aan.
- Travel card (deze heb je voor 1 dag en voor 7 dagen, wij gaan 2 nachten, maar je kan dan wel onbeperkt reizen met bus etc.)
- Visytor Oyster card (deze lijkt op een ov chipkaart en je krijgt 50% korting op Metro maar moet het wel steeds opladen).
Ik vroeg mij af of er mensen zijn met ervaring. Ik hoor het graag