Ervaring Visum Turkije online of via reisorganisatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Ervaring Visum Turkije online of via reisorganisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:36

Hallo,

Over 6 weken ongeveer ga ik naar Turkije. Ik moet nog een visum regelen.
Ik zag dat het online kan, maar ook via de reisorganisatie. Dat is wel iets duurder.
Hoe doen jullie dat?

Sani

Re: Ervaring Visum Turkije online of via reisorganisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:43

Ik heb het via een website gedaan online. Scheelde me in een lange wachtrij staan op het vliegveld daar.
Dit was de site: https://www.evisa.gov.tr/nl/
Wordt ook door ANWB aanbevolen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:55

Idd via die website gaat t snel, wel goed controleren dat je alles zonder typfouten invoert anders kun je problemen hebben het land binnen te komen haha. Je hebt trouwens wel een creditcard nodig voor die website. Ik heb er gewoon een van familie geleend en hen contant terug betaald

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:05

Dat kun je ook gewoon halen als je daar aankomt volgens mij, je kunt het navragen bij je reisbureau.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:07

moonsparkle schreef:
Dat kun je ook gewoon halen als je daar aankomt volgens mij, je kunt het navragen bij je reisbureau.

Nee kan niet meer.

Idd via de website is het makkelijkst :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:09

Ow echt? Dat wist ik niet het was toch niet heel erg lang geleden dat ik geweest was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:13

Vanaf 1jan 2015 kan dat niet meer :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:43

Je kan hem het beste online aanvragen. Inprincipe kan je hem nog op het vliegveld aanvragen, maar daar zijn ze niet zo blij mee. Dus lekker online aanvragen, als je dit zelf niet durft dan zou ik het door je reisbureau later done.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:21

Op het vliegveld kan nog wel bij een automaat, maar hier kan je alleen betalen met credit card.
Ik heb de mijne afgelopen juli via deze site besteld. Je kunt gewoon met Ideal betalen.

www.visa4turkey.com

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:10

Lous schreef:
Op het vliegveld kan nog wel bij een automaat, maar hier kan je alleen betalen met credit card.
Ik heb de mijne afgelopen juli via deze site besteld. Je kunt gewoon met Ideal betalen.

http://www.visa4turkey.com
via deze site kan dat idd, maar alles wat niet de officiële site Is vraagt extra kosten ;)

Op het vliegveld kan idd nog, ik had juist begrepen dat je dan alleen contant kon betalen? Iig vragen ze er dan flink extra voor.

Gewoon via de officiële site Is echt heel makkelijk, kijk er een keer en als je het niet aandurft gewoon naar je reisbureau gaan :) visum komt binnen 5 minuten na aanvraag binnen als je het via de site doet

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:01

Super bedankt!! Ik ga het via de site regelen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:29

Floriske schreef:
Lous schreef:

http://www.visa4turkey.com
via deze site kan dat idd, maar alles wat niet de officiële site Is vraagt extra kosten ;)

Op het vliegveld kan idd nog, ik had juist begrepen dat je dan alleen contant kon betalen? Iig vragen ze er dan flink extra voor.

Gewoon via de officiële site Is echt heel makkelijk, kijk er een keer en als je het niet aandurft gewoon naar je reisbureau gaan :) visum komt binnen 5 minuten na aanvraag binnen als je het via de site doet

Ik heb geen extra kosten hoeven betalen op het vliegveld, via deze site krijg je gewoon een officieel visum. Er is geen officiele site. Het kan via elke site die het aan bied en een visum kopen aan een balie is nergens mogelijk weet ik. Alleen met een creditcard via een automaat.
Sommige sites zijn goedkoper, maar dan kan je alleen met creditcard betalen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:24

Sani schreef:
Ik heb het via een website gedaan online. Scheelde me in een lange wachtrij staan op het vliegveld daar.
Dit was de site: https://www.evisa.gov.tr/nl/
Wordt ook door ANWB aanbevolen.

Hier heb ik het toen ook gedaan, heel simpel :j