Mijn avontuur in Hongarije!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Mijn avontuur in Hongarije!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 18:48

Hoi hoi allemaal!

Zoals sommigen al weten, loop ik op dit moment stage in Hongarije. Tot nu toe bevalt het erg goed! :D

Ik loop op een toeristische paarden bedrijf stage en maak dus een hoop mee en mag ook mee op ritten.
Het is hier enorm mooi en de paarden en pony's zijn erg leuk. Helaas hebben een paar een naar verleden, maar knappen hier heerlijk op.
Hele aardige mensen en ze praten ook nog eens Nederlands! :D

Maandag was het dan zover.. Voor het eerst met het vliegtuig, voor het eerst naar het buitenland zonder bus die je naar een pretpark brengt, voor het eerst in een land waar ik geen woord spreek van hun taal . (zelfs geen ja, nee en hallo. :')) en dat helemaal in mijn eentje.
Toen we bij aankomst elkaar gevonden hadden zijn we naar de auto gegaan en naar een grote winkel.. Met nadruk op groot!! Daar heb ik eten en drinken gehaald. Zodat ik een tijdje vooruit kan. En uiteraard een kaartje voor mijn mobiel, zodat ik overal internet heb.
Nadat we klaar waren, naar mijn verblijf plaats gegaan. Alles uitgepakt en uiteraard naar bed. Ik was echt moe van alle indrukken..

De plek waar ik verblijf:
Afbeelding

Dinsdag gingen we kennis maken. Langs de dorpwinkeltjes, mocht ik wat willen halen dan kan dat.
Na de kennis making hadden we pauze van ander half uur.. Het is hier best wel warm.
Na de pauze zijn we wezen rijden. De buurt verkennen te paard. Waarom niet?
Helaas kwam ik een beetje op een nare manier achter dat hier veel doorns zijn in de bosjes.. :=
Als we weer alleen op pad gaan, nemen we een grote heggenschaar of iets mee.. Door de regen is het ietwat te veel.
Afbeelding

Vandaag, woensdag hebben we weer een rit gemaakt. Dit keer met 2 meiden erbij die voordat ze naar school gaan nog even een rit wilden maken.
1 september begint de school voor Hongarije. Maakt niet uit op welke dag dat valt, op weekend na uiteraard.
Dit keer gingen we een route zonder doorns. Dat was toch wel fijn. :P
Na het rijden had ik pauze van anderhalf uur. Na de pauze gingen we de schaduw opzoeken en tuig vetten. Alvast zoveel mogelijk doen voor het wijnoogstfeest.

Afbeelding
Links onder zien jullie een paar pony's. Staan heerlijk de hele dag op het land/bergen/bos! :D

Ik ben erg benieuwd wat voor avonturen ik verder zal beleven op The Little Horse Valley en alles eromheen! Mijn camera heb ik mee.. Dus binnenkort de pony's op de foto zetten en naar diverse plekken gaan zoals een berenreservaat. :D
11 november ga ik weer terug naar Nederland.. Dus heb nog even de tijd om te genieten. :)

Ik weet niet hoevaak ik zal posten, want dat ga ik alleen doen met wifi.

Nico_lette

Re: Mijn avontuur in Hongarije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:05

Super gaaf! Ik volg:) Hopelijk heb je het naar je zin!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:21

Wat leuk! Ik volg :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:27

Uiteraard volg ik ook! Echt super gaaf

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:33

Hey leuk! Waar zit je precies?

Het wijnoogstfeest is pas rond oktober, toch?

Nee = nem
Ja = igen
Goede dag = jonapot

;)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:36

Peelie schreef:

Nee = nem
Ja = igen
Goede dag = jonapot

;)

jonapot :') '
Oke sorry, dat was offtopic :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 19:45

Peelie schreef:

Nee = nem
Ja = igen
Goede dag = jonapot

;)

Wij zeggen hier vaak gewoon hallo. :')
Komen hier veel Nederlanders, paar hebben hun eigen huis zegmaar.

Ik zit in Legend. Ik loop stage op The Little Horse Valley. :)

Wijnoogstfeest is in September. Hier de 24e en week ervoor ergens anders. Gaan we ook meerijden zover ik het begrijp.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:47

Ik heb het even opgeschreven zoals je het zegt. Daarbij zou het het allermooiste zijn als je het uitspreek met de toon als een aflopend trappetje. Snap je wat ik bedoel? :P

Ik zie dat je in de buurt van Buda-Pest zit. Als je de kans krijgt moet je daar zeker een dag naartoe gaan als je van cultuursnuiven houd.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:15

Leuk!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 13:41

http://m.imgur.com/udYCZwG

Vandaag heb ik een vrije dag, dus de bergen in gegaan naar de pony's en een paar foto's geschoten. Misschien dat ik vanavond weer ga met het avond Licht. :)

Even 3 bij elkaar gestopt.. Heb nu geen wifi en zo hoef ik geen jaren te wachten tot ie klaar is met lle foto's. :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 17:22

Oh wauw, iedere week rijdt de diepvries auto langs met allemaal verschillende soorten diepvries eten. Wat handig! :D

Dus friet en hamburgers gehaald. Mocht ik wat snels en makkelijks Willen heb ik iig wat op voorraad. Helaas was de pizza op. ;(

Maar misschien heeft hij volgende week weer pizza. :):)

Net een filmpje gekeken, straks eten maken en dan in de avond maar weer klimmen. Zonnetje schijnt hier goed dus hoop dat het licht heel mooi is. :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 19:38

Afbeelding

Vandaag mijn 3e rit gemaakt.
Ook een heel vies paard gewassen, nog niet helemaal schoon. Maar het paard is weer bruin. :=

Morgen 2 ritten, in de ochtend een pittige lange rit en in de avond een rustigere rit. In de middag een lange pauze.. Want het gaat 40 graden worden.. :wow:

Straks eten.. Als ik het zo zie gaan we pannenkoeken eten. :+

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:59

Ik volg. Ik vind zulke verhalen altijd prettig om te lezen...
Klinkt als een heerlijke tijd die je daar gaat beleven!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:09

Afbeelding

Vanochtend weer een leuke rit gehad. Dit keer met gevorderden en gingen af en toe lekker hard! :D

Nu pauze tot 3 uur.. Er is een uv allarm gegeven.. En ik als Nederlander moet dan helemaal niet te lang in de zon zijn. :+

Vanavond wordt er een klein dorp wandelingetje gemaakt, dus dan ga ik helpen met poetsen en zadelen. Daarna komen er kinderen voor een rustig buiten ritje. Kan ik zelf ook bij komen tijdens het rijden, haha.

Alweer bijna een week stage voorbij. Wat gaat dat snel zeg. :oo

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:33

Klinkt zeker heel leuk!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:43

Leuk om je verhalen te lezen, veel plezier op je stage!
Fijn om te lezen dat de paarden daar in goede handen zijn en jij ook
het er naar je zin hebt. Kan natuurlijk weleens tegenvallen...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:08

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin! :D

Vanochtend een springles gehad. Halve les erachter aan gehobbeld, de klanten zijn Hongaars en ik snap natuurlijk niet wat ze dan zegt.. Hooguit dat ze dan wat zegt van 'b - E', dan weet ik dus dat daar wat gaat gebeuren.. :+

Springen ging goed. Af en toe een weigering, maar ben blijven zitten. Springen op nieuwe paarden en pony's vind ik altijd erg spannend. :P

Laatste sprongetjes over geslagen, kreeg last van mijn knieën.. En voor ze dus danig pijn doen dat de pijn een dag blijft.. Ben ik maar gestopt en beugels lekker uit. Daarna weer door gereden toen de hindernissen weg gehaald waren, toen ging het weer. :)

Tussen door weer een heerlijke pauze gehad en een paar hoofdstellen gevet.. Die zijn weer zwart i.p.v lichtbruin/Grijs. _O-

Straks voeren en water geven en dan is deze dag ook weer voorbij.

Morgen dagje vrij. Gaat regenen.. En niet zo'n beetje ook. :=

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:27

Peelie schreef:

Nee = nem
Ja = igen
Goede dag = jonapot

;)

jonapot kivano is goedendag ;)
tenminste hier in csemo
woon er sinds 7 juli 2015 heb nu 4 paarden, staan allen aan huis
bij ons niet bergen maar bos en die doorns ken ik al te goed , dat prikt hahaha
ik volg, vind het wel leuk! :)
köszönöm is dankjewel :)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:26

Ik volg zeker mee! Wat een gaaf topic moet dit worden! Ben erg benieuwd naar de rest van je ervaringen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:43

Wat een leuke ervaring :-) Dapper om dat zo in je eentje te doen, eerste keer vliegen en dan ook nog naar een land waar je nog nooit bent geweest en de taal niet spreekt :-)

Hoe heb je dat zo gevonden? Ziet er echt heel erg leuk uit :-)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:00

Ik volg ook! Ik vind het heel leuk om dit mee te lezen! Veel plezier!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 07:49

Apple schreef:
Wat een leuke ervaring :-) Dapper om dat zo in je eentje te doen, eerste keer vliegen en dan ook nog naar een land waar je nog nooit bent geweest en de taal niet spreekt :-)

Hoe heb je dat zo gevonden? Ziet er echt heel erg leuk uit :-)

Ja idd. Vond het wel enorm spannend, maar voel mij al redelijk thuis. Soms denk ik nog dat ik in Nederland woon. En dat ik in de avond naar huis ga.. Dat is nog wel even vreemd. :')
Vooral mijn moeder en zus vinden het erg tof en goed voor mij. Aangezien ik ook beperkingen heb en dit ook zo'n beetje in mijn eentje heb geregeld. Wel af en toe hulp gevraagd, maar dat was dan iets wat mijn moeder ook niet helemaal snapte. :+

Ik heb het gevonden via stagemarkt. Ging gewoon alle euro landen af en alle sites bekijken. De site is Nederlands dus ging ik er vanuit dat ze ook Nederlands spreken en schrijven. Dus had ik een gokje gewaagd. :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:19

Dat heb je goed gedaan meid. Even uit je comfortzone stappen en gewoon DOEN.
Top!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:23

Wat mooi daar! Lijkt me echt een droomplek om stage te lopen voor je. Geniet van de tijd daar, je leert er vast een hoop (ook/vooral over jezelf). :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 12:06

Haha ja ga er zeker een hoop van leren. Meer vertrouwen met rijden (buiten rijden is niet altijd even rustig op je kont zitten. Word echt lenig met rijden hier :=), springen meer vertrouwen krijgen en krijg ook les met het beleren van paarden. Nog nooit gedaan dus dat is natuurijk ook leuk! Een van de paarden kent het al een heel klein beetje, dus daar ga ik eerst op zover ik het begreep. Misschien wel fijn haha. :P

Nu heb ik pauze tot 1 uur. Aangezien het gister regende hebben de paardjes gister, vandaag en morgen vrij. Het is hier nogal glad geworden..
Straks ga ik aan de stageverslag beginnen en daarna naar de winkel. Dus diep nadenken wat ik allemaal nodig heb.

Gister was ik lekker lui en heb ik 3 films gekeken. Dus niet veel bijzonders. :')

Zal wel een redelijk rustig weekje worden. Iig vandaag en morgen.