Met kinderen op vakantie?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:06

Wij zijn vorige jaar met onze dochter van 1,5 gaan backpacken in Maleisië voor 3 weken.
Ik was toen halverwege de 2e zwangerschap. Was erg leuk :D Voordeel was wel dat ik dl bijna altijd in de draagdoek had dus ze was gewend dat we geen kinderwagen hadden. Verder ga ik nog borstvoeding wat het ook allemaal een stuk makkelijker maakte. En ze is een hele makkelijke eter. Ik zou het echt niet zomaar aan iedereen aanraden om zo op reis te gaan. Maar wij vonden het super gaaf.

Nu met 2 kindjes sta ik niet echt te springen om weer op zo'n verre reis te gaan. Dit komt vooral doordat dl zich zo heerlijk vermaakt op een 'gewone' camping waar ze de hele dag buiten kan spelen. Als je op reis bent, hebben ze toch minder vrijdag.

moonsparkle schreef:
Het is nog wat langer weg, maar het lijkt me wel balen als je kind leerplichtig is. Ik las iets over flexibele scholing en dat lijkt me wel wat. Op vakantie tijdens schoolvakanties betekend bij alle uitjes enorme drukte en 10x zo duur :')

Hoe doe je dat dan ook met uitstapjes kies je dan vooral voor dingen die je met zn 3en kunt doen of kies je voor iets waarbij je om en om iets kunt doen en de ander toekijkt?

En met het tijdsverschil als ze heel jong zijn?

Van het tijdsverschil had onze dochter nog de minste last. Die sliep sowieso nog overdag, dus een jetlag heeft ze nooit gehad. Ook noodles als ontbijt vond zij totaaal geen probleem.
Wij hebben bijna alles met zn drieen gedaan. Alleen een wandeling door de jungle ging ik niet meer omdat t bloedheet was (joh) en ik een erg slechte knie heb, dus ik wilde het risico niet lopen. Ml had dl in de draagdoek.
Verder zijn we een keer op snorkel excursie geweest. Dl lag in het dobberende bootje te slapen en de dochter van de kapitein lette op haar. Dat was echt super. Toen ze wakker werd gingen ze samen de visjes voeren. Maar als dat niet zo relaxed was gegaan, waren mijn man en ik gewoon op de beurt het water in gegaan. Als je je flexibel opstelt, kan er heel veel :j

Shenavallie
Berichten: 11667
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:26

moonsparkle schreef:
Dat is ook waar ik naar verlang. Sterker nog het liefst zou ik ze ergens anders dan in Nederland laten opgroeien, maar opzich heb je hier wel een goeie basis. Ik hoop zo dat ik mijn kinderen de liefde voor de natuur kan doorgeven. Dat ze niet constant op telefoons, pc en ipads zitten.

Met deze instelling ben je al zo'n eind op weg! :j

Oh ja, ik ging overigens met mijn zwangere toeter evengoed op vakantie. ;) Met de auto en met de veerboot. Tijdens mijn zwangerschap mocht ik van mijn vader alleen niet meer in de tent bivakkeren (hij was een beetje bezorgd, hi hi hi), dus gingen we naar een lodge en B&B's. Zodra mijn zoon eruit geplopt was, werd het weer met de tent kamperen. M'n zoon heeft (misschien wel daardoor) in al die vijf weken Scandinavië in zijn tent geslapen, terwijl hij met die perma-frost en soms hele koude momenten bij de Noordkaap ook in het mini-caravannetje kon slapen. Dat wilde hij niet, want hij vond het in de tent veel te leuk. :D

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:51

Je kunt er gewoon niets aan voorspellen, zo simpel is het.
Wij hadden een hele makkelijke baby maar die kon niet in een drager zonder hysterisch te worden. Met de kinderwagen ben je flink beperkt.
Ze is een groot en zwaar kind. Ze wilde later wel in een rugzak maar was met 2 jaar gewoon echt al veel te zwaar.
Dan is spannend wandelen in de bergen dus echt geen doen.

In de auto: soms heb je 8 uur lang geen kik en zo heb je 4 uur lang gillende kleuters die elkaar proberen te slaan.

Vliegen: kan de ene prima rustig gaan, maar je kan ook ineens een worstelende krijssende wurm hebben.

Onze dochter slaapt al heel lang enkel in bed. Dus savonds laat wat gaan doen en hopen dat ze dan wel ergens will gaan liggen kunnen we vergeten. Dan moeten we er dus rekening mee houden dat ze de dag erna tot 10 uur slaapt en niet te genieten is.

Mijn ouders wandelde graag, ik ook, maar mijn broer kreeg daar kniepijn van-> weg wandel vakantie.

Mijn jongste broer was vreselijk wagenziek: die gaf al over voordat we het dorp uit waren.

Je kunt gewoon niet weten hoe het loopt.

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:52

moonsparkle schreef:
Dat is ook waar ik naar verlang. Sterker nog het liefst zou ik ze ergens anders dan in Nederland laten opgroeien, maar opzich heb je hier wel een goeie basis. Ik hoop zo dat ik mijn kinderen de liefde voor de natuur kan doorgeven. Dat ze niet constant op telefoons, pc en ipads zitten.


Dat is voor ons één van de redenen dat we emigreren met ons zoontje. En dat we hem thuisonderwijs gaan geven op onze eigen manier.
Als we geld genoeg zouden hebben zou ik het liefst mijn zoontje de verschillende culturen laten beleven echt een paar weken/ maanden tussen de indianen leven en dan weer door naar een Mongolië ofzo zodat hij echt ervaart hoe het is om in een andere cultuur te leven zonder de luxe van de mobieltjes ect.

Het reizen is maar net hoe je er zelf tegenover staat. Een kind heeft behoefte aan zijn ouders,eten drinken en slapen wanneer hij moe is. Daar hoef je echt niet een vaste tijd voor te hebben. Erg makkelijk is dan wel borstvoeding geven(als je dat wil dan ;)) en je kindje dragen zo heb je altijd melk bij en je kindje kan slapen wanneer hij/zij wel.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:56

Esmolove, sommige babies hebben extreem routine nodig.
De een is zo, de ander zo, daar is geen lijn in te trekken.
Heb je de pech met een huilbaby dan ben je alleen maar oververmoeid en heb je echt geen zin om daar mee in een tentje te zitten.
Onze dochter sliep als baby het beste buiten onder een boom. Perfect dus om buiten wat te doen.
Maar dragen ging dan weer niet, dus alleen op semiverharde wegen.
Echter zijn er ook babies die al hysterisch worden als de maxicosi in beeld komt.

moonsparkle
Berichten: 21798
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 15:03

esmolove schreef:
moonsparkle schreef:
Dat is ook waar ik naar verlang. Sterker nog het liefst zou ik ze ergens anders dan in Nederland laten opgroeien, maar opzich heb je hier wel een goeie basis. Ik hoop zo dat ik mijn kinderen de liefde voor de natuur kan doorgeven. Dat ze niet constant op telefoons, pc en ipads zitten.


Dat is voor ons één van de redenen dat we emigreren met ons zoontje. En dat we hem thuisonderwijs gaan geven op onze eigen manier.
Als we geld genoeg zouden hebben zou ik het liefst mijn zoontje de verschillende culturen laten beleven echt een paar weken/ maanden tussen de indianen leven en dan weer door naar een Mongolië ofzo zodat hij echt ervaart hoe het is om in een andere cultuur te leven zonder de luxe van de mobieltjes ect.

Het reizen is maar net hoe je er zelf tegenover staat. Een kind heeft behoefte aan zijn ouders,eten drinken en slapen wanneer hij moe is. Daar hoef je echt niet een vaste tijd voor te hebben. Erg makkelijk is dan wel borstvoeding geven(als je dat wil dan ;)) en je kindje dragen zo heb je altijd melk bij en je kindje kan slapen wanneer hij/zij wel.


Gaan jullie daadwerkelijk emigreren? Er waar gaan jullie nu dan naartoe? Echt emigreren zou ik ook niet zo snel durven hoor in verband met ons werk. Maar af en toe een maand weg lijkt me prima om veel van de wereld mee te krijgen.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:07

Liefde voor natuur en andere culturen kun je overal leren.
In het mooiste land ter wereld kun je nog steeds opgroeien met 10 uur per dag tv en gamen.
Omgekeerd kun je zelfs in de stad je kind de wonderen van de natuur leren mits je zelf in staat bent te genieten van een klein koolwitje in de garaniums.

Shenavallie
Berichten: 11667
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:25

Sizzle schreef:
Esmolove, sommige babies hebben extreem routine nodig.
De een is zo, de ander zo, daar is geen lijn in te trekken.
Heb je de pech met een huilbaby dan ben je alleen maar oververmoeid en heb je echt geen zin om daar mee in een tentje te zitten.
Onze dochter sliep als baby het beste buiten onder een boom. Perfect dus om buiten wat te doen.
Maar dragen ging dan weer niet, dus alleen op semiverharde wegen.
Echter zijn er ook babies die al hysterisch worden als de maxicosi in beeld komt.

Dat ben ik met je eens, er zijn heel veel verschillen. Wij hadden (en hebben nog steeds) echt enorme mazzel. Toch denk ik ook dat voor een groot deel de reacties van en het omgaan met de situatie door de ouders en de omgeving van invloed zijn op of een kind zich wel of niet prettig voelt. Ik zie vaak genoeg ouders helemaal over de rooie gaan en zuchten en steunen als een kind niet reageert zoals zij willen. Een kind voelt die spanning natuurlijk haarfijn aan, waardoor het alleen maar erger wordt.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:38

Het is voor een deel hoe je er in staat, maar als een kind geen zin heeft in iets dan kan dat nou eenmaal ook echt een vervelende situatie geven.
Ik heb tussen de 1,5 en 2 jaar regelmatig een kind gehad dat een uur lang over toeren kon zijn inclusief kotsen omdat ik het bijvoorbeeld niet toeliet dat ze midden op een doorgaande straat wilde gaan zitten of de buggy van een heuvel wilde laten rollen :=
:')

Dat stadium ging hier gelukkig niet zo lang, sommige houden dat rustig enkele jaren vol. Ons buurkindje is een echte italiaan met bijbehoren temprament zullen we maar zeggen O:)

Bloemetje75
Berichten: 1997
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:59

Natuurlijk kun je met kinderen ook op vakantie. Inderdaad wat meer aanpassen.

Oudste was 7 mnd toen ze mee ging naar zuid Frankrijk (met de auto) en 13 maanden toen ze met de bus met ons mee ging naar Rome voor een week. Middelste 3 maanden toen we voor vakantie in Nederland kozen. Jongste met 5 mnd met vliegtuig mee naar Portugal...

Nu zijn ze 12, 10 en 8 en heb ik net 2 weken door Frankrijk getrokken met de camper, zonder man. Lastige is als er 2 het ene willen en nr 3 dat echt niet (canyoing). Dan kan het niet want ik kan er niet 1 achterlaten. Ga je met 2 volwassenen, dan splits je op.

Afspraak hier is dat we af en toe een dag voor mama doen (toch een stad, kasteel, weet ik veel) maar dan wel de kinderspeurtocht. Ook kun je kinderen heel goed naar rare dingen laten zoeken in musea en in steden (eerste die een kat ziet die voor een raam ligt bijv). Ook uiteraard dagen aan een meer of zwembad moet je inbouwen.

Ik heb makkelijke eters en slapers, bij ieder kind geldt dat uitleggen wat je gaat doen en waarom en hoe lang dat duurt dingen al iets makkelijker maakt (kaart met de route waar ze om de zoveel km of tijd een stikker kunnen plakken zodat ze zien hoe het vordert scheelde veel gezeur bij mijn kindren toen ze tussen 3 en 8 waren), lang leve de dvd spelers etc...

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:39

Wat heel leuk is met kinderen op vakantie en geocashen! Wel eens van gehoord? Kort de bocht is het schat zoeken in de natuur over de gehele wereld! Google maar eens :-) overal vind je wel cashes, makkelijke, moeilijke, puzzels waarbij je meerdere moet zoeken voor het antwoord. Cashes die onderdeel van wandelingen zijn. Een cash is vaak een tupperware bakje met daarin een papier en potlood om je geonaam en datum te vermelden, verstopt onder een brug, bankje, in holle boom, kuil, aan verkeersbord, etc. Ook reizen souveniers rond over de hele wereld, van bakje naar bakje :j

De oudere kids (+ 6) vinden dit hartstikke cool, buiten schatzoeken!

moonsparkle
Berichten: 21798
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 20:52

Dat duurt nog lang, maar het klinkt wel heel leuk :D

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:06

moonsparkle schreef:
Dat duurt nog lang, maar het klinkt wel heel leuk :D


I know, maar dat bedoelde ik tegenover het nadeel van die leeftijd & leerplicht :D

Voor die tijd kan je op vakantie wanneer je wilt, en daarna kan je de drukte tijdens zomer&kerstvakantie ontsnappen door schatten te zoeken :+

_Nadia_

Berichten: 2658
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:23

Toen wij nog 1, 2 en 3 kinderen hadden hebben we wel gereisd, rondreis Florida met 3 kleintjes (alle 3 onder de 4 jaar!), naar Spanje en naar Portugal.
Inmiddels hebben we 7 kinderen en zit reizen er niet meer in, tenminste we gaan 1 keer per jaar naar Nederland op vakantie, en verder enkel hier in de UK.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:32

Ik ben dit jaar op vakantie geweest met dl van 8 weken en zl van toen 15 maanden. Mijn kinderen zijn gewend overal mee naar toe te gaan en zijn dus erg makkelijk. Beide slapen ze in de doek/zak of kinderwagen waardoor we niet beperkt worden in slaapjes verplicht op bed. Zl heeft een hekel aan auto rijden waardoor we hebben gekozen niet te ver te gaan dit jaar.

Ik denk tot een jaar of 3 dat je overal wel heen kunt, daarna word je toch wat beperkter doordat de kinderen ook wat leuks Willen doen.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:57

Natuurlijk kan je reizen met kinderen. Gewone vakanties maar ook hele wereldreizen worden gemaakt door mensen met kinderen (lang leven homeschooling).
Als je kinderen krijgt pas je je leven hier op aan maar dat houd echt niet in dat je je reislust moet inleveren, je leven krijgt alleen een extra inhoud.
Kijk naar wat, tegen die tijd, het beste past, korte reisjes of misschien wel de wereld rond of misschien even niet op vakantie.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:12

Als je ook maar aan die kinderen denkt.
Ik zie soms verkleumde huilende hummeltjes op de skipiste waarvan ik denk: voor wie was dit leuk?

Wij waren een paar jaar geleden met een stel skieen met een 18 maanden oud kind. Was heel gezellig, echter moest steeds 1 iemand thuisblijven omdat de gup pertinent wijgerde om zijn zonnebril op te houden :+
Mijn baas had een vergelijkbare ervaring: leuk naar de sneeuw. Kind huilen omdat het geen wantjes aan wilde en als ze uit waren ging ze huilen omdat het koud was _O-

Ik zag de bui al hangen dit jaar, maar toch geprobeerd en we bleken een voorbeeldig sneeuw kind te hebben *\o/*

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:39

Wij gaan met gups van 14 maanden naar Florida.
Toen hij 8 weken was zijn we 1.5 week door Duitsland getrokken en daarna een week in Zeeland /België.
Nu zijn wij altijd al huisjes/hotel mensen geweest. Dus reisbedje mee en gaan :)
Kinderwagen was onze grootste miskoop. Die gebruikte we nooit. Altijd de doek of de drager :)
Moet zeggen dat we mazzel hebben met een zeer makkelijk en gezellig kindje dat wel tegen wat onregelmatigheid kan.

tengeltje11
Berichten: 7169
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:43

ik ken mensen die voor 4 maanden met 2 kleine kindjes(lees 1.5j en 3j),een wereldreis gemaakt hebben.
echt trekken.

hadden veen draagdoek en draagzak bij om elk een kindje te dragen vooral.
de rest hebben zij eigenlijk weinig problemen ervaren.

kind van 3 is zindelijk,eet alles mee en ook hun kind van 1.5 at gewoon mee met alles wat hun aten.
het is ook maar wat je zelf ziet zitten/niet ziet zitten.

tuurlijk is het minder gewoon gaan en moet je ietsje meer na gaan denken rond de kindjes,maar is prima te doen hoor.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:06

Ik heb een tweejarige die voor geen meter stil kan zitten. Ritten langer dan twee uur trekt ze niet en dan nog moet ik het zo plannen dat ze een dutje doet :+
Zelf leef ik zo'n beetje om de wereld te zien, maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren met haar.

Ze houdt er gelukkig wel van om nieuwe dingen te zien, dus ik heb goede hoop.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:57

Geen ervaring mee, geen kinderen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je, als je eenmaal kinderen hebt, je hele andere behoeftes hebt. Voor de kinderen hoef je het in ieder geval niet te doen, ver reizen. Die kunnen dat niet waarderen. Een camping met een zwembad ergens in Europa is meestal al meer dan goed.

Ik kan me wel voorstellen dat je je toekomstige kinderen niet hier wilt laten opgroeien. Het is hier ook zo druk en iedereen is erg met zichzelf bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:15

Ja hoor , die van ons namen we vanaf hun vierde mee op rondreis waarbij we geregeld 6000 Km met de auto aflegde in 3 weken.
Naar de lofoten, rondreis oost europa ( Bosnie , Servie , Albanie etc etc ).

Daarvoor iets rustiger aan ( onder andere omdat onze zoon veel in het ziekenhuis lag ) .

Maar dochter namen we ook al vanaf 9 maanden gewoon overal mee naar toe. In al die landen wonen ook kinderen :)
Dochter is inmiddels 20

Oh ja mijn tip : doe de lange einden rijden s'nachts . Kinderen slapen heerlijk achter in de auto en wij wisselen elkaar af .. worden ze wakker in Slovenie of Portugal , en dan daar lekker ontbijten )

moonsparkle
Berichten: 21798
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 20:06

Ik keek net nog Floortje naar het einde van de wereld en toen zei mn vriend ja dat heb je wel met reislustige kids, dat je ze na een tijd misschien bijna niet meer ziet. En toen kwamen we beide tot de conclusie dat het avontuur en genieten van de natuur misschien wel de beste bestemming zou zijn voor onze kinderen. Liever ver weg, avontuurlijk en gelukkig dan een boring job in Nederland omdat er brood op de plank moet komen. Wij hebben zelf ook niet de meest alledaagse beroepen. Natuurlijk heb je niet voor het zeggen hoe jouw kind gelukkig word, maar laten zien hoe mooi de wereld is zal voor ons wel een doel zijn.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:27

Lijkt mij een mooi doel :)

Overigens is werken niet per definitie 'boring'.
Voor je wereld reis zul je bovendien ook centjes moeten hebben.

Ik ken ook wel mensen die zonder hun kinderen gaan, maar dat zou ik niet kunnen geloof ik. Zou me dan heel de tijd schuldig voelen ben ik bang.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:43

Wij zijn met onze dochter nu 3 en ik dus 37 weken zwanger afgelopen week nog op een camping geweest.
We hebben echt met zijn allen genoten en het was heerlijk geen wifi mobiel etc het was echt gezins tijd.
gewoon simpel eten wandelen en zelfs de hond heeft genoten voor 2.
Het enige was dat ons kindje echt lek geprikt werd door de muggen en daardoor bang was om te gaan slapen dus lag dochter lief in de derian met muggen prut op in het midden.
Ik ben van mening dat de natuur en het back to basic gevoel ons juist weer energie geeft en een ideale bestemming is voor ieder !. maar dat kan ook dichter bij en hoeft echt niet altijd ver weg per definitie, maar dat is mijn persoonlijke mening!