Skigebied Sölden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Skigebied Sölden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 16:53

Hallo!

Ik zag dat er nog geen specifiek wintersport 2016 / 2017 was en omdat ik niet zo actief ben in grote topics, alvast hier mijn vraag:

Na jaren in Zillertal arena te zijn geweest willen we volgend jaar naar Sölden. Maar nu lees ik vanalles over het bussysteem daar, dat er maar weinig bussen in de ochtend rijden.

Is dat echt zo? En waar kan ik fijne huisje vinden? We gaan met 6 personen, minimaal 3 slaapkamers en willen graag een woonkamer. Heel veel huisjes die ik vind, hebben geen woonkamer namelijk.

Hoor graag jullie tips en ervaringen!

zebra89

Re: Skigebied Sölden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:09

Waar in sölden zit je? Wij zaten vorig jaar in sölden zelf en wouden skieen in hoch sölden. Zijn we met de skiverbinding gegaan. Van appartementen naar sölden was 2 min lopen. Liften naar boven genomen en vanaf daar skieen naar hoch sölden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:28

We hebben nog niet geboekt. Ikzelf zou het geen probleem vinden als we buiten Solden zouden zitten, maar dan moeten de bussen wel regelmatig rijden.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:32

Skibus gaat iedere 20 minuten https://www.soelden.com/skibus-parken
En op het schema kan je ook zien waar hij langs komt.
Als je de frequentie ok vindt is het handig een huisje ergens op de route van de bus te zoeken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:32

Oke super, daar heb ik wat aan, dankje! Hier kunnen we rekening houden met het huisje zoeken inderdaad.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:36

In solden zit een skidepot bij de lift, geloof 2 of 3 tientjes voor een week. Wij gingen gewoon wandelen (solden is echt niet heel groot...max 2 km tot de lift) ben je meteen opgewarmd voor de skipiste ;)
En de skies en skischoenen stonden dus (verwarmd) klaar bij de lift. Ideaal ;)

En de skibus ook paar keer genomen.Was goed te doen :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 23:35

Oh wat toevallig! Ik zei tegen m'n vriend dat ze dat moesten maken, zo'n depot bij de lift, maar het zit er dus, super handig! Bedankt voor je reactie!