Stage Attica Zoological Park (Athene)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Stage Attica Zoological Park (Athene)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 16:36

Hallo allemaal :wave:

Ik zit sinds vanochtend in het prachtige Griekenland in een plaatsje net naast Athene (en aan de zee :D ). Ik zit hier voor 10 weken omdat ik vanaf maandag begin aan mijn stage hier. Ik ga namelijk stage lopen bij Attica Zoological Park, een dierentuin.

Het was de bedoeling dat ik stage ga lopen bij de tuimelaar dolfijnen die ze daar ook hebben. Echter kreeg ik vandaag een mailtje dat één van de dolfijnen op transport gaat en ik deze week nog op een andere afdeling ga lopen. Ook heel leuk! Als goed is mag ik daarna wel met de dolfijnen werken!

Ik houd een blog bij van mijn avontuur hier in Griekenland! Dus wie het leuk vind kan deze volgen op de onderstaande link:
http://my-life-as-larissa.weebly.com/

Veel leesplezier! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:28

Wauw cool zeg! :)
Voor je derde jaar? Zie dat je dezelfde opleiding doet als die ik gedaan heb (maar dan in Velp).
Ben toen ook (2x) op stage geweest in het buitenland, met dolfijnen, maar dan in Curaçao (training/therapie) en Spanje (met wilde dolfijnen).

Wat doen ze daar met die dolfijnen? Wat voor werkzaamheden mag je daar gaan doen? :) Ben benieuwd naar je blog. Had dat bedrijf in Griekenland nog nooit gezien volgens mij.

Spreken ze daar wel gewoon Engels?

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 18:35

1234 schreef:
Wauw cool zeg! :)
Voor je derde jaar? Zie dat je dezelfde opleiding doet als die ik gedaan heb (maar dan in Velp).
Ben toen ook (2x) op stage geweest in het buitenland, met dolfijnen, maar dan in Curaçao (training/therapie) en Spanje (met wilde dolfijnen).

Wat doen ze daar met die dolfijnen? Wat voor werkzaamheden mag je daar gaan doen? :) Ben benieuwd naar je blog. Had dat bedrijf in Griekenland nog nooit gezien volgens mij.

Spreken ze daar wel gewoon Engels?

Ja klopt derde jaar! En wat leuk en wow wat een gave stages zeg! Hier kun je het meer vergelijken met een soort dolfinarium, maar worden er alleen educatieve presentaties mee gegeven. Werkzaamheden zijn voornamelijk observeren, schoonmaken, voeren maar ook meehelpen met de trainingen en het verrijken van de dieren! :j

1234

Re: Stage Attica Zoological Park (Athene)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:45

Ah oke leuk! Verrijking, training, voeren en observeren heb ik inderdaad ook gedaan bij de dolfijnen toen in Curaçao.
Veel plezier in ieder geval!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 18:58

1234 schreef:
Ah oke leuk! Verrijking, training, voeren en observeren heb ik inderdaad ook gedaan bij de dolfijnen toen in Curaçao.
Veel plezier in ieder geval!

Dankjewel! Zelf nog leuke ervaringen of tips? :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:40

K zou eerst gewoon lekker meekijken, veel vragen stellen over hoe en waarom ze iets doen,
dan kijken wat er nog beter zou kunnen en dan kan je daar mooi op inspelen met je verrijking en training-dingen :) Heb zelf een voerton gemaakt van een stuk PVC-buis. Buis met gaten erin geboord en dan moesten de dolfijnen de vis eruit krijgen door de ton door het water heen te duwen. Let wel heel erg op de hygiëne en veiligheid bij dolfijnen (en andere dieren ook natuurlijk), dat is wel iets wat je daar goed leert. :)
Dolfijnengedrag is verder heel interessant om te zien! Dus lekker veel observeren ook. Probeer de dolfijnen snel te herkennen, bij de observatie kun je dan waardevolle informatie krijgen over bepaalde dolfijnen qua sociaal gedrag en welzijn ook. Zal in het begin moeilijk zijn want je moet ze heel snel weten te herkennen aan meerdere kenmerken (staart, rugvin, bouw van lichaam, littekens...) omdat ze steeds weer onder water duiken en soms ineens springen of met rugvin of neus/staart alleen boven komen.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:02

1234 schreef:
K zou eerst gewoon lekker meekijken, veel vragen stellen over hoe en waarom ze iets doen,
dan kijken wat er nog beter zou kunnen en dan kan je daar mooi op inspelen met je verrijking en training-dingen :) Heb zelf een voerton gemaakt van een stuk PVC-buis. Buis met gaten erin geboord en dan moesten de dolfijnen de vis eruit krijgen door de ton door het water heen te duwen. Let wel heel erg op de hygiëne en veiligheid bij dolfijnen (en andere dieren ook natuurlijk), dat is wel iets wat je daar goed leert. :)
Dolfijnengedrag is verder heel interessant om te zien! Dus lekker veel observeren ook. Probeer de dolfijnen snel te herkennen, bij de observatie kun je dan waardevolle informatie krijgen over bepaalde dolfijnen qua sociaal gedrag en welzijn ook. Zal in het begin moeilijk zijn want je moet ze heel snel weten te herkennen aan meerdere kenmerken (staart, rugvin, bouw van lichaam, littekens...) omdat ze steeds weer onder water duiken en soms ineens springen of met rugvin of neus/staart alleen boven komen.

Ja inderdaad eerst lekker kijken, verrijking vind ik vaak ook lastig dus hopelijk dat ik daar ook meer van leer. Ga proberen ze allemaal zo snel mogelijk uit elkaar te houden, is vaak inderdaad echt op de kleine details letten. Maar ja dat maakt het er niet meteen makkelijker op ze blijven op het begin zo op elkaar lijken haha. Bedankt voor de tips gaat vast helemaal goed komen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:38

Ja ze lijken in het begin vaak inderdaad op elkaar, hoewel je snel genoeg de verschillen ziet. Weet niet hoeveel dolfijnen er daar zijn, maar komt vast goed! Veel plezier alvast bij de andere afdeling eerst!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:50

1234 schreef:
Ja ze lijken in het begin vaak inderdaad op elkaar, hoewel je snel genoeg de verschillen ziet. Weet niet hoeveel dolfijnen er daar zijn, maar komt vast goed! Veel plezier alvast bij de andere afdeling eerst!

Ik weet nu ook nog niet hoeveel het is zijn, heb ze helaas nog niet kunnen zien. Ik weet wel dat er gister drie nieuwe dolfijnen zijn aangekomen, vandaar dat ze dus nu even geen tijd hebben voor een stagiaire. En dankjewel gaat helemaal goed komen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:53

Tjee wat gaaf. 10 weken in Griekenland.

Ik heb de dolfijnen daar al vaak in het wild gezien.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:13

NatasjavE schreef:
Tjee wat gaaf. 10 weken in Griekenland.

Ik heb de dolfijnen daar al vaak in het wild gezien.

Zou ik ook zo graag willen zien! maar hier vanuit de kust zijn ze helaas niet te spotten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:19

Nee dat klopt.

Maar rondom Aegina zitten ze wel. Wellicht een boortochtje een keer in het weekeinde??

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:33

NatasjavE schreef:
Nee dat klopt.

Maar rondom Aegina zitten ze wel. Wellicht een boortochtje een keer in het weekeinde??

Zat ik wel aan te denken, want wil ook een keer ergens nog wat gaan duiken maar wel op de mooiste plekjes natuurlijk! Dat ga ik eens uitzoeken