Roadtrip België {portfolio modellen gezocht}

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FR_Foto

Roadtrip België {portfolio modellen gezocht}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 13:53

Beste Bokkers,
Een vriendin en ik willen volgend jaar waarschijnlijk een roadtrip door België doen!!
Nu fotograferen we allebei en willen we graag onderweg een paar paarden fotograferen *-:)

Alleen wij hebben bijna geen contacten in België :(

Wij zoeken bijzondere paarden en pony's voor ons portfolio :D

Weet je misschien iemand in België met een bijzonder paard of een bijzondere pony?
Of lees je dit nu en denkt: Dat lijkt me leuk :D

Stuur mij dan een Pb met plaats, foto's van paard ect. :list: :D

Zoals al eerder vermeld weten we het nog niet zeker, als je een PB stuurt betekend dat ook niet meteen dat je bent uitgekozen.

(er word wel een reiskostenvergoeding gevraagd)

Groetjes Femke en Sharon
En misschien tot volgend jaar :wave: :wave:

Goof

Re: Roadtrip België {portfolio modellen gezocht}

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:15

Hoe ga je je reiskosten berekenen als je een roadtrip wil doen en je dus niet vanaf huis naar de klant toe rijdt? En waarom reiskosten als jullie zelf sowieso al een roadtrip gaan doen?

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:23

De reiskosten vind ik ook wel een beetje gek aangezien jullie zelf rondrijden :P
Nu staat mijn paard wel in een dorpje in België (Puurs Antwerpen) dus als jullie passeren zijn jullie meer dan welkom :)

Afbeelding
Afbeelding

Ook staan er nog 2 andere paarden bij die evt ook op de foto kunnen (een tinker en een oldenburger)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:24

Precies, vind het apart, alsof de eigenaren van de modellen op de route jullie roadtrip moet financieren :+ .
Laatst bijgewerkt door ElineS op 27-08-16 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:25

Goof schreef:
Hoe ga je je reiskosten berekenen als je een roadtrip wil doen en je dus niet vanaf huis naar de klant toe rijdt? En waarom reiskosten als jullie zelf sowieso al een roadtrip gaan doen?

Reiskosten gaan niet vanuit Nederland maar vanaf plaats naar plaats :)
Hoe het word berekend weten we nog niet, misschien dat we een vast begrag gaan vragen van wat we gemiddeld kwijt zouden zijn :)
De roadtrip is speciaal voor het fotografedsn, als er geen modellen zijn gaan de roadtrip niet door :)

Maar alles staat nog in kinderschoenen, daarom dat er staat dat het nog niet zeker is :) we willen eerst kijken of er Animo is :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:27

FR_Foto schreef:
De roadtrip is speciaal voor het fotografedsn, als er geen modellen zijn gaan de roadtrip niet door :)

In je OP staat dat je een roadtrip gaat doen en dat jullie het leuk zouden vinden om wat paarden op de foto te zetten omdat jullie van fotograferen houden.
Dat is iets heel anders dan 'we zoeken klanten zodat die onze roadtrip kunnen financieren'.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:32

Goof schreef:
FR_Foto schreef:

In je OP staat dat je een roadtrip gaat doen en dat jullie het leuk zouden vinden om wat paarden op de foto te zetten omdat jullie van fotograferen houden.
Dat is iets heel anders dan 'we zoeken klanten zodat die onze roadtrip kunnen financieren'.

Dat zeggen we ook niet!
Wij zijn zelf hard aan het sparen om de road trip te kunnen maken!
Vind het een beetje raar dat je het zo zegt!

Er komen 2 fotografen met veel ervaring voor een klein bedrag je paarden op de foto zetten :) dat lijkt me niet dat jullie ons dan zouden finaceieren! Dit is gewoon ons werk en dat is niet gratis :) we gaan echt niet de hoofdprijs vragen!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:35

Ik zou dan een vast bedrag doen want als ik aan zoiets zou willen meedoen (hypothetisch gezien, want ik woon niet in België) zou ik pas kunnen zeggen of ik mee zou willen doen, als ik een bedrag weet. Maar de route is afhankelijk van de 'aanmeldingen' die er nu nog niet zijn, wat betekend dat je nu nog geen bedrag kan noemen, wat betekend dat ik dan geen interesse zou hebben omdat ik wel meteen wil weten waar ik aan toe ben, voordat ik instem.

Maar alsnog vind ik het een rare manier van een roadtrip doen.

Een vast bedrag vragen voor het fotograferen is al minder vreemd, maar alsnog denk ik dat er niet veel animo is. Waarom zou iemand een fotograaf willen die alleen op die dag in de buurt is, terwijl het weer misschien heel rot kan zijn en je dan eigenlijk geen foto's wilt maken, maar reschedulen kan niet want de dag erna ben je weg. Of de foto's komen niet uit zoals afgesproken en dus wil je een reshoot, maar jij bent al weg...

Ik zou veel sneller voor een wat lokalere fotograaf kiezen. Als je toch moet betalen, betaal ik liever aan iemand dichter aan huis die een handigere agenda heeft, waar ik aan de deur kan komen kloppen mocht er iets niet goed gaan of als de foto's niet naar mijn smaak zijn een reshoot in te plannen is etc.

Voor de klant zitten er weinig voordelen aan, een fotograaf nemen die op een roadtrip is.

Aria_zz

Re: Roadtrip België {portfolio modellen gezocht}

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:41

Moesten jullie in de buurt moeten zijn, prima, hier zowel model paard als ruiter met wat ervaring, maar geen idee of jullie in de buurt zullen zijn en of ik die kosten dan wel kan betalen.
Ik bedoel, als jullie bv een strand shoot willen, of in het bos of op de hei, ik heb alles hier, maar moet er ook even met mijn paard naar toe rijden dus als die kosten er bovenop komen moet ik dat wel goed bekijken.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:44

Aria_zz schreef:
Moesten jullie in de buurt moeten zijn, prima, hier zowel model paard als ruiter met wat ervaring, maar geen idee of jullie in de buurt zullen zijn en of ik die kosten dan wel kan betalen.
Ik bedoel, als jullie bv een strand shoot willen, of in het bos of op de hei, ik heb alles hier, maar moet er ook even met mijn paard naar toe rijden dus als die kosten er bovenop komen moet ik dat wel goed bekijken.

Dat snap ik!
Wij doen dit regelmatig in Nederland dus het is niet dat we geen ervaring hebben :)