Rustig makkelijk bereikbaar strand NoordHolland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Rustig makkelijk bereikbaar strand NoordHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:25

Hallo iedereen.
Weten jullie een makkelijk bereikbaar rustig strand? Ik wil graag mijn moeder meenemen. Maar die is slecht ter been.
Het liefst in Noord Holland. Groetjes Daniëlle

Laura_Zodine

Re: Rustig makkelijk bereikbaar strand NoordHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:29

met paard?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:37

Ik wilde zeggen Hargen aan zee! Maar dat is nog een eind lopen. Je hebt vlakbij Zandvoort nog een strandje dat rustiger lijk!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:39

Laura_Zodine schreef:
met paard?

Nee. Met moeder! Haha

Mijn moeder is slecht te been dus kan niet ver lopen.

Zandvoort en dat soort plaatsen zijn erg leuk. Maar vaak ook veel files. Het liefste Noord Holland. Maar daar ook in het noorden. Dan kan ik via de afsluitdijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:42

Castricum, mocht je een invalidenkaart hebben kan je nog dichterbij gaan staan, anders kan je mams even op bankje neerzetten, jij je auto wegzetten op de parkeerplaats en nog geen 50 meter lopen zit je op het strand.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:45

_AB_ schreef:
Ik wilde zeggen Hargen aan zee! Maar dat is nog een eind lopen. Je hebt vlakbij Zandvoort nog een strandje dat rustiger lijk!

Jij bedoelt pernassia bij Zandvoort, maar dit is een echte afrader voor mensen slecht ter been. Je hebt naar beneden (althans waar ik het strand op en af ging) geen trap maar alleen een zandheuvel naar beneden. Zelfs voor gezonde mensen erg pittig!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:46

Ik zou ook voor Hargen aan zee gaan. Bij het dorp zelf kun je tot aan de strandopgang rijden en dan de auto verderop parkeren. Of de strandopgang pakken bij de grote parkeerplaats in het duin. Maar dat is verder lopen.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:59

IJmuiden aan zee kan je ook goed parkeren. Klein heuveltje (verhard) over naar het strand. Parnassia moet je nog een aardige zandheuvel af, en dus op de terugweg weer op. Zandvoort en Bloemdaal heb je veel last van files.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:00

Ik lees ook even mee. Wil graag met onze honden naar het strand maar ben zelf momenteel slecht ter been en kan alleen kleine stukken lopen. Dus mocht iemand een idee hebben waar de auto zo dichtbij mogelijk mee kan, rustig is en er honden mogen lopen.

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:01

Langervelderslag in Noordwijk is ook een fijn strand, parkeerplaats vlak bij en er loopt een hard pad tot op het strand. Het is daar wel druk nu met het mooie weer, maar dat is overal denk ik zo :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:03

Wilawander schreef:
Ik lees ook even mee. Wil graag met onze honden naar het strand maar ben zelf momenteel slecht ter been en kan alleen kleine stukken lopen. Dus mocht iemand een idee hebben waar de auto zo dichtbij mogelijk mee kan, rustig is en er honden mogen lopen.

Ik weet dat er op Texel honden het strand op mogen. En dat je daar vlakbij kan parkeren! Maar om nou even heen en weer te gaan naar Texel voor zoiets ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:30

Bij de parkeerplaats bij Hargen aan zee kun je je moeder uit laten stappen bij de ingang. Daar staan bankjes waar ze op je kan wachten als jij parkeert. De route naar het strand is mooi stevig en niet zo lang.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:34

_AB_ schreef:
Wilawander schreef:

Ik weet dat er op Texel honden het strand op mogen. En dat je daar vlakbij kan parkeren! Maar om nou even heen en weer te gaan naar Texel voor zoiets ;)

Toevallig vorige week gedaan naar Terschelling daar een vriendin daar zijn moest en haar honden mee genomen maar wil graag een keer met de mijne maar dat was wel een hele onderneming voor 1 dag. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:42

daantjuhhh schreef:
Laura_Zodine schreef:
met paard?

Nee. Met moeder! Haha

Mijn moeder is slecht te been dus kan niet ver lopen.

Zandvoort en dat soort plaatsen zijn erg leuk. Maar vaak ook veel files. Het liefste Noord Holland. Maar daar ook in het noorden. Dan kan ik via de afsluitdijk

[***].

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:38

Callantsoog is ook leuk, er is een grote parkeerplaats en vanaf daar is het maar een klein stukje over de dijk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:15

Lien2 schreef:
IJmuiden aan zee kan je ook goed parkeren. Klein heuveltje (verhard) over naar het strand. Parnassia moet je nog een aardige zandheuvel af, en dus op de terugweg weer op. Zandvoort en Bloemdaal heb je veel last van files.

IJmuiden kun je achter de boulevard parkeren, klein stukje duinen wandelen en niet heel stijl en je bent op het strand. Wel is het een stuk door het zand lopen als het laag water is om bij de zee te komen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:24

Egmond aan zee kun je ook pal aan het strand parkeren langs boulevard lopen en een aantal strandpaviloens zijn zeer makkelijk te bereiken ook als je slechter ter been bent. Is helaas met erg mooi weer wel druk zijn. Anders misschien Camperduin of Bergen aan zee?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:32

Hargen of bergen, en dan even een strandrolstoel huren, kleine moeite maar het scheelt zo veel

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:04

Callantsoog of Groote Keeten.
Deze stranden hebben maar 1 rij duin, dus de wandeling is beperkt.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:37

Op het strand komen was voor mij niet het probleem - ik kwam er echter bijna niet meer vanaf. Uiteindelijk reed er toevallig een politieauto langs (niet op een stuk waar je als burger met auto mocht komen) en mijn vader heeft hen gevraagd of ik mee mocht rijden. Ik kwam zelf namelijk echt de duin niet meer op.

Dus let goed op: je moet niet alleen op het strand komen, maar je moet ook weer terug naar de auto.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:43

LZP -> BEU