Paardrijden in de Caraïben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Paardrijden in de Caraïben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 10:14

Hallo lieve mensjes van Bokt!

Dit weekend ben ik door mijn vriend verrast met een wel héél luxe verjaardagscadeautje: vliegtickets naar Sint Maarten! Nu zijn we een beetje aan het kijken wat we allemaal willen gaan doen, en welke eilanden we allemaal willen gaan bezoeken. Vooralsnog lijkt het erop dat we vanaf Sint Maarten na een paar dagen door vliegen naar Guadeloupe, vanaf daar naar Dominica waar we ongeveer een week zullen blijven. Dan nog een paar dagen Antigua, en dan terug naar Sint Maarten, en terug naar Nederland (hoewel ik nog steeds hoop dat deze laatste bestemming optioneel is...)

Lang verhaal kort: heeft er iemand tips voor een goede stal op een van de genoemde eilanden, voor een leuke buitenrit met goede begeleiding? Mijn vriend heeft 0 rijervaring dus het zal een rustig stapritje worden, maar ik vind het wel belangrijk dat het een stal is die goed voor zijn paarden zorgt. Netjes onderhouden tuigage bijvoorbeeld.

P.s.: Als er op een van de eilanden op Paso Fino's gereden kan worden zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn!

GreaseMonkey

Re: Paardrijden in de Caraïben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 09:25

Niemand?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:45

Helaas geen idee, maar Dominica staat wel hoog op mijn lijstje! Ik ben wel benieuwd naar jullie reisplan eigenlijk, hoeveel weken ga je?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:04

Wow dat is een verjaardag cadeau? Haha ik ben wel benieuwd naar reacties. Ik wil volgend jaar naar costa rica en misschien een van de eilanden. Ben wel op hawaii geweest, maar daar zocht je niet over :P

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:42

Haha, jah, flink cadeau :wow: Ik wist ook echt even niet wat ik uit moest brengen toen ik de tickets uitpakte

We gaan 2,5 weken, en zoals het er nu uit ziet blijven we eerst 2 nachten op Sint Maarten, Daarna door naar Guadeloupe waar we 4 nachten blijven, gevolgd door 7 nachten op Dominica, 2 nachten op Antigua en dan terug naar Sint Maarten, waar we nog 1 nachtje blijven voordat we terug vliegen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:26

Ik kan je alleen paardrijden op Sint Maarten aanraden, op de andere eilanden ben ik niet geweest :D

Er zitten op Sint Maarten twee stallen. Een op het Nederlandse deel (Seaside Nature Park - http://www.seasidenaturepark.com/) en een op het Franse deel (Bayside Riding Club). Nu kom ik er net achter dat de stal op het Franse gedeelte gesloten is, dus je hebt op Sint Maarten maar één keuze :)

Ik heb daar jaaaren geleden een half jaar gewerkt, ondertussen is het echt ontzettend veranderd qua activiteiten, het is enorm uitgebreid (nu ook manegelessen en een kinderboerderij volgens mij). Als je op die stal wil galopperen moet je een privérit boeken en ook als je alleen met je vriend wilt rijden zonder andere mensen. Je zult je verbazen hoeveel mensen komen paardrijden die nog nooit op een paard hebben gezeten (veel Amerikaanse toeristen via cruiseschepen), ik denk dat 90% echt niet kon rijden van de mensen die ik tijdens de ritten heb begeleid. Wat dat betreft kan je vriend daar prima terecht. Aan het einde van de rit ga je met de paarden de zee in. Hoe het zwemmen met de paarden nu is weet ik niet, maar met de meeste ritten gingen we niet echt zwemmen. Je stapt wel de zee in, maar met zadel en al, en niet diep genoeg om echt te zwemmen. Qua lengte van de rit: het natuurgebied waar we toen in reden is niet zo groot, dus met een uur heb je alles wel gezien.

Hoe de paarden daar verzorgd worden, ik vond zelf erg goed, naar omstandigheden. Je zit in een andere cultuur en met een ander klimaat. De paarden lopen daar dag en nacht buiten. Wei kennen ze daar niet (veel te warm en te droog), ze lopen op een bergachtig gebied met struiken en bomen. Ze staan onder een overkapping te wachten op toeristen en we gebruikten elke dag andere paarden om zo de paarden ook rust te gunnen. Vergeleken met Nederlandse paarden zijn ze een stuk schraler en kleiner en compacter. Ze zijn goed gewend aan de ondergrond en kunnen prima zonder hoefijzers door het terrein rijden. Veel kwalen worden door de eigenaar zelf opgelost omdat een dierenarts met verstand van zaken niet snel bij de hand is. Hij heeft zeker hart voor zijn dieren.

Ik kan je de stal van harte aanbevelen :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:36

Toevallig dat ik hier een topic over tegenkom, ik zit nu op zo'n cruiseschip met Amerikaanse toeristen. Beetje harde wind hier op de zee nu en dat is best beangstigend voor iemand met watervrees, vandaar nog wakker :')

Ik ben gisteren wezen rijden in de caribbean, op een strand en ook in het water tot aan m'n knieën ong, verder durfde ik niet, is wel een veel andere cultuur hier, je hoeft niet eens een cap op of laarzen aan.
In galop over het strand lijkt mij wel leuk, maar een tijd geleden is m'n pony er met mij in galop vandoor gegaan, wil eerst weer wat meer vertrouwen krijgen... Los over het strand en in het water en in een storm rijden gisteren was al heel wat, daar ben ik wel trots op :P Maar die paarden zijn denk ik al wat nerveuze ruiters gewend.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:17

x_spekkie_x schreef:
Een op het Nederlandse deel (Seaside Nature Park - http://www.seasidenaturepark.com/) en een op het Franse deel (Bayside Riding Club)

Helaas heb ik via pb begrepen dat deze stal niet aan mijn eisen voldoet. Magere paarden, versleten tuig. Zulke praktijken wil ik niet ondersteunen, dus waarschijnlijk wordt het dan maar niet paardrijden op Sint Maarten.

Het schijnt dat er op Dominica een stal zit die de zaakjes wel goed voor elkaar heeft. Vooralsnog hebben we onze pijlen daar dus op gericht.