Auto reis naar Italie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn1989

Auto reis naar Italie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 10:38

Hoi allemaal,

Wij gaan ivm een bruiloft van familie over 1,5 week naar Italie(toscane). Maar het is nu al zo dichtbij en we weten eigenlijk nog niet wat we verder willen doen.
We houden enorm van dieren (2x op safari naar Afrika geweest) en zijn geen echte cultuursnuivers.

Wat ik al heb gevonden is in Abruzzo een tocht om beren en wolven te gaan spotten. En natuurlijk op een boot opzoek naar dolfijnen.

Nog meer tips qua overnachtingen, eten enz?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:46

Nou Toscane is toch wel een van de mooiste regio's in Italie, dus daar zit je alvast goed. Je kunt wijnproeven, in de heuvels rondom Toscane wandelen....en cultuursnuiver of niet, Firenze (Florence) is natuurlijk eigenlijk wel min of meer een moetje he? prachtige stad. (je kunt Firenze echt wel in 1 dag bezoeken, alles is wel bewandelbaar)
Qua eten zou ik ZEKER de bistecca alla Fiorentina proberen....en niet bij grote restaurants gaan eten, maar bij de kleinere zaakjes, de trattoria's dus.

Sammie

Re: Auto reis naar Italie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:55

Hoe ver wil je rijden? En hoeveel dagen ga je?

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:15

Volterra, San Gimignano en Sienna zijn leuke plaatsje om te bezoeken.
Volterra en San Gimignano zijn 2 middeleeuwse dorpjes.
Ook heb je nog een grot: Grotta del Vento, dat ligt net boven Lucca (wat ook een leuk dorpje is). In Lucca heb je ook nog een toren die je op kan.
Wij hebben Pisa en Lucca op 1 dag gedaan, dus dat is te doen :)
Ook heb je nog Viale di sipressi, een lange weg met aan beide kanten allemaal sipressi bomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:29

Sienna en Luca vond ik nu net niks aan en voor mensen die geen cultuursnuivers zijn zou ik ze ook niet snel aanraden. Ik zat eerder te denken aan de cascatte delle Marmore en dat bos dat er bij in de buurt ligt. Dat ligt alleen in het zuiden van Umbrië dus wel een eindje rijden. Maar zeker die watervallen zijn de moeite waard.

Verder heb je in Lago di Trasimeno nog de eilandjes isola del polvese (met een kasteel en prachtige natuur) en isola di maggiore (zo leuk om te wandelen daar). Dat ligt bovenin Umbrië, vlakbij de Toscaanse grens.

Pisa moet je trouwens wel bezoeken hoor. Dat kan ook in een poep en een scheet gebeuren, maar imo moet je daar gewoon even langs :))

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 13:20

haha thnx allemaal!

Die eilandjes lijkt me wel heel erg leuk, hoe kom je daar? Met de boot?

Rijden maakt ons niet zo veel uit. Maar helemaal naar Sicilië gaan we niet.
Ik zet de watervallen op mn lijstje, ziet er gaaf uit!

Toren van Pisa lijkt me dan echt zo'n 'ja nu heb ik het gezien' ding. Zo stonden wij ook naar de eifeltoren te kijken... ja het is een ijzeren toren :+

Verder nog tips qua kamperen? want t tentje gaat mee :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:26

Lago di Trasimeno ligt in Umbrie, niet in Toscane. Of zitten jullie meer aan de kant van Umbrie?
Pisa is echt niets aan...alleen een scheve toren, that's it....
San Gimingano is wel leuk en schattig, en als je in Umbrie bent, Cortona...oudste stadje van Italie. DAar is aan het Lago di Trasimeno ook een leuke camping: La Badiaccia....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:36

Ja, je hebt een ferry naar ik meen beide eilanden vanuit Passignano sul trasimeno en iig naar polvese vanuit Castiglione del Lago en vanuit San Feliciano. Dan heb je ook Tuoro trouwens,

http://www.fsbusitalia.it/cms-file/alle ... _esec2.pdf (tijdstabel, let op er is een zomer en een wintertabel)

In Passignano kun je zeer vlakbij parkeren, maar dat is niet gratis. Als je een eindje lopen niet erg vindt kun je achterin het dorpje gratis parkeren en dan is het ca. 10 minuten lopen. Bij Castiglione parkeer je gratis echt vlakbij de ferryovertocht. Op Maggiore hebben ze trouwens ook leuke restaurantjes :D Helaas is het kasteel dáár niet meer bereikbaar :( Wel te koop voor een paar miljoen :')

Het Lago ligt idd in Umbrië, maar wel tegen de Toscaanse grens aan. Als je vanaf Passignano naar Castiglione rijdt kom je dus zelfs door Toscane.

En ja in Pisa die toren en een mooi plein, verder is het dorp niks. Maar die toren is toch echt even het bezoeken waard en imo die basiliek en doopkerk ook, maar als geen cultuursnuiver zijnde kan dat wel wat saai ogen. Daar ben je in een middag of ochtend zo geweest, geen hele dag voor plannen want dan is het wel saai. Paar uurtjes en weer door :j

edit: Als jullie van wandelen houden... en echt niks met dorpjes en weet ik het wat hebben en toch een scheve toren willen zien... : (Ook in Umbrië trouwens!)

http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5067300 Wandeling van 4 uur en je komt langs de scheve toren van Tuoro in the middle of no where 4 uur te lang, maar circa 1,5 uur prima? Rijd naar het gehucht Vernazzano, die weg is ook al leuk om te doen :)) , parkeer bij de kerk, loop via de weg een stukje terug naar 'beneden', houdt uiters rechts tot je tegen een gevel aanloopt die iets uitsteekt ten opzichte van de andere huizen(lijn). Daar heb je een pad dat ook naar de toren toe gaat. Het is wel een pad waar je zoo voorbij loopt, er staat een bordje in de buurt maar wij liepen er in eerste instantie gewoon voorbij :') Je ziet de toren al heel snel, maar vergis je niet dat het pad er naar toe echt kronkelt en dat je er bij het zien niet met 10 minuten bent. Maar in dit geval moet je het dus voor de wandeling doen en die toren is dan bijzaak :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:58

LZP >> BEU

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:42

Pisa zou ik overslaan tenzij je er echt toevallig toch langs rijd. Leuk voor het leedvermaak, een plein vol mensen die foto's maken terwijl ze de toren ondersteunen zeg maar, dat wel, maar verder weinig boeiends. De toren is leuk, maar in Toscane is zoveel mooiers te zien. Florence is schitterend evenals Volterra en San Gimignano inderdaad. Monteriggioni is ook leuk en Pistoia. Arezzo is een heel mooi stadje.
Mijn tip: ga gewoon touren over de kleine wegen en laat je verrassen als je opeens in of voor een eeuwenoud dorpje staat.