Vakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Vakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:02

Wie is er afgelopen jaar nog naar Egypte geweest en kan mij vertellen hoe je dat ervaren hebt ?

Ik weet dat de badplaatsen relatief veilig moeten zijn maar hoor het graag van iemand zelf.

Ben benieuwd ! :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:08

Mijn vriend heeft er vorig jaar een bruiloft gehad in Cairo, toen was het daar heel erg rustig. In die zin dat het altijd iets gevaarlijker is daar natuurlijk (gezien verkeer etc.). Met name bij de piramides was niemand te bekennen en ze vonden het eigenlijk wel relaxed. Alleen toen ze net terug waren, toen kwam een schietincident vanaf een motor in het nieuws (op kopten geloof ik).

Familie van mij is bij een badplaats geweest (ik weet niet meer welke) en hadden een beetje mixed feelings. Het was daar ook rustig en dat was aan de ene kant heel fijn, want gidsen hadden alle tijd en aan de andere kant helemaal niet prettig, omdat ze het gevoel hadden dat iedereen aan ze 'trok'.

Zelf zou ik die kant niet heel snel opgaan denk ik met alle kennis van de afgelopen jaren (net als Turkije). Het kan soms in één keer totaal uit de hand lopen. Wil je garanties op een onbezorgde vakantie zou ik ergens anders naar toe gaan. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang en het risico nemen, dan zou ik het niet laten.

Aria_zz

Re: Vakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:18

Ik ben er een maand en een half op stage geweest. In Alexandrië, maar ook rondgereisd.
Hurgada, ook een badplaats, is erg mooi en kun je ook gaan duiken etc, en iets minder bekend waardoor het in mijn ogen ook veiliger is.

Nu, een stad als Siwa (oase stad) vind ik dan wel leuker omdat er veel meer cultuur is.

Egypte vind ik persoonlijk niet el gevaarlijk, aangezien er hier ook aanslagen gebeuren. Enkel de Sinaï woestijn moet je niet in willen, teveel leger en gedoe.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:21

Ik ben afgelopen november in Marsa Alam geweest en het was daar gewoon veilig. In de avond gingen we een paar keer naar de stad daar met een groep, en is goed te doen. Je merkt er niks van dat het ''onveilig'' zou moeten zijn. Op het vliegveld werd wel alles dubbel gecheckt.

In november gaan we naar Hurghada dus ben benieuwd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:17

Ik ben vorig jaar oktober geweest en wij hebben echt helemaal niets van onrust oid gemerkt, gewoon een heerlijke vakantie gehad. Wij zaten bij Hurghada :j

Enige wat wij niet hebben gedaan is een excursie naar de piramides, maar dat had ook met de reistijd te maken, was een rit van een paar uur in gewapend konvooi en dan daar in de stikhitte hadden wij geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:38

Ik ben met kerst naar Sharm geweest en mijn moeder gaat regelmatig naar Egypte en ik voel me daar 's nachts op straat veiliger dan overdag in Rotterdam... Het is alleen HEEL erg stil nu.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:07

Aria_zz schreef:
Egypte vind ik persoonlijk niet el gevaarlijk, aangezien er hier ook aanslagen gebeuren. Enkel de Sinaï woestijn moet je niet in willen, teveel leger en gedoe.

Daar sluit ik mij bij aan. Ik heb vorig jaar (maart-april) zo'n zelfde stage in Cairo gedaan en daar heb ik mij ook niet onveilig gevoeld, behalve dan in het verkeer :') Maar qua onrust oid was er niets te merken, en ik zou gerust weer gaan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:08

Bedankt voor de reacties !

Wij gaan het er ook maar gewoon op gokken ! Eigenlijk iedereen vertelt wel dat het alweer even rustig is daar..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:21

Wij zijn vorig jaar ook nog in Egypte geweest, in de badplaatsen merk je niks.
We zijn er ook geweest toen er negatief reisadvies werd aangekodigd (we vlogen om 15.45 en om 16.15 werd er negatief reisadvies gegeven naar Egypte) ook toen hebben we er weinig van gemerkt, behalve dat er geen nieuwe toeristen naar Egypte kwamen en dat we uiteindelijk met 5 andere gezinnen overbleven in een gigantisch hotel.

Dit jaar dan naar Turkije geweest en het was nu weer niet zeker of we zouden gaan... gelukkig konden we gaan, en hebben we er vrij weinig/niks van gemerkt.
Dit was voor ons wel de druppel en dit is voor ons wel de laatste keer geweest dat we naar zo'n land zijn geweest... Misschien dat we nog een keer een last minute boeken maar ik vind het risico te groot om ver van te voren te boeken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:41

Wij zijn nu net terug van 12 dagen Egypte en een prima vakantie gehad :j

Inderdaad extra controles op de luchthavens en onderweg maar verder niets te merken. Wij zaten bij Soma Bay en ook nog een dag Luxor gedaan wat (behalve dat t bloedverziekend heet was) ook helemaal prima was +:)+