Parkeren Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Parkeren Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:31

Aanstaande maandag ga ik met 3 vriendinnen 2 dagen naar scheveningen. Nu kunnen wij pas vanaf 3 uur in het hotel en hadden wij bedacht om van te voren te gaan winkelen in Den Haag. Nu vroeg ik mij af waar wij in Den Haag het beste kunnen parkeren om makkelijk in het winkelcentrum te komen.

Nu moeten jullie even weten dat wij rasechte Limbo's zijn en nog nooit in een stad met trams hebben gereden met de auto :'). Graag zou ik dus ook de trams zoveel mogelijk willen vermijden.

LovingTweety

Re: Parkeren Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:54

Haha. Allereerst, succes met de hoeveelheid fietsers, bus, voetgangers en trams.

Dan verder. Het prettigste en makkelijkste parkeren is de grote markt/spui garage, die ligt onder de primark, Bijenkorf etc. Maar om daar te komen moet je wel door een zeer chaotisch stukje Den Haag.

Ps, parkeergeld is ook wat meer dan in Limburg. Ik was de eerste keer bij mijn vriend in Venlo stomverbaasd.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:55

Lekker parkeren onder het Malieveld, moet je wel nog een klein stukje lopen, maar niks geen trams, vrijwel gelijk van de snelweg af de parkeergarage in!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:58

Zou lekker de auto in Scheveningen (bij het hotel?) zetten en met de tram naar Den Haag gaan. Met de tram ben je er zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:21

Sjira schreef:
Zou lekker de auto in Scheveningen (bij het hotel?) zetten en met de tram naar Den Haag gaan. Met de tram ben je er zo!

Hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Zag inderdaad dat er bij de parking achter het hotel trams stoppen. Geloof dat we dan ook veel goedkoper uit zijn dan dat we eerst in de stad gaan parkeren en daarna weer bij het hotel!

Bedankt voor de tip!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:33

Sjira schreef:

Mijn idee, anders zou ik kiezen om te parkeren via p+r hoornwijck. Ben je buiten het centrum en je betaald maar 4euro voor parkeren en tramticket voor 4personen.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:42

Als je geluk hebt.. kan je meteen van de snelweg aan de schenkkade parkeren langs het viaduct. Maar dan wel als je om 11 uur komt (Max 2 uur parkeren en het duurt tot 2 uur, daarna is het gratis). Dit is 10 minuten tot 15 min van dr stad af lopen en kost haast niks :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:42

Ik zou ook voor de optie parkeren in Scheveningen gaan :j ik weet niet vanaf welke kant je komt (A12 of vanaf de noordkant/Wassenaar) maar veel trams zijn qua voorrang geregeld met stoplichten. Sowieso als je de Scheveningen route vanaf Wassenaar hebt (deze rijd ik dagelijks). Ik was daar als dorpsmeisje ook heel blij om toen ik naar de grote boze stad verhuisde :=
Centrum is wel stukken lastiger rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 06:44

Bedankt voor de tips allemaal!

Wij komen vanaf het zuiden en rijden denk ik eerst in de richting van Utrecht.

Dat is wel fijn als alles met stoplichten geregeld is, aangezien ik die inderdaad als dorpsmeisje nog nooit tegen ben gekomen. :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 06:51

Als je Den haag binnenrijdt via A12, afslag Station Den Haag, bij Parkeerlichten links langs het station, rijd je zo naar Parkeergarage Muzenplein. Dan ben je bij het Centrum Tweede Kamer, maar je betaalt 4 euro per uur.

De keuze om in Scheningen te parkeren en met de tram te reizen is goedkoper