Omdat ik door mijn vele research-pogingen door de bomen het bos niet meer zie, ben ik op zoek naar tips van mede vakantiegangers.
De situatie is als volgt:
Mijn vriend heeft een half jaar geleden zijn been gebroken en hij is intussen 2 operaties verder. Lopen gaat goed, maar lange afstanden of intensieve tochten kan hij nog niet maken. Midden september zijn wij 2 weken vrij (vanaf 10 sept), en wij zijn op zoek naar een leuke vakantie. Er zijn nog wat meningsverschillen wat betreft kamperen of een hotel, maar de bestemming moet er natuurlijk al wel komen.
Zonder zijn 'beenprobleem' zouden wij fietsen, stadjes bezoeken en andere dingen om de omgeving en natuur te verkennen - dus de ondernemende vakantie. Helaas moeten we daar op inschikken. De bergwandeltochten die ik in mijn hoofd heb moeten dus nog een jaartje wachten

Nu ben ik zelf een natuurliefhebber, en wil ik daar natuurlijk niet op inleveren (dus geen standaard zwembadvakantie, alhoewel dit wel het makkelijkste zou zijn voor mijn vriend).
Mijn vriend is normaal gesproken zeer sportief en zit niet graag stil. Daarom kijken we er beide naar uit wanneer hij weer gewoon kan sporten

Ik probeer dus ideeën te bedenken om toch de natuur en omgeving te ontdekken, zonder dat er enorme stukken moet worden gesport/gelopen. Fietsen gaat goed (maar natuurlijk geen dagtochten van 50-60 kilometer) en een kano huren leek me ook een goed plan.
Daarnaast zouden wij in de omgeving van een meer of strand zitten waar je kunt zwemmen en relaxen op de dagen dat wij niets ondernemen, liefst zeer dichtbij onze slaapplek (dus een korte wandelafstand).
Als hij echt te veel last heeft van zijn been zou ik eventueel 's ochtends in mijn eentje een stuk kunnen gaan wandelen en kan vriendlief uitrusten aan het meer/zwembad.
Om het nog moeilijker te maken hebben wij het liefst wel een zomerse temperatuur, ik denk hierbij aan 24-25 graden. Warm genoeg om lekker aan een meer in de zon te liggen, maar niet te warm om dingen te ondernemen.
Wat nu hoog op mijn lijstje staat is Slovenie, bij Bled en het triglav nationaal park. Zweden spreekt mij dan weer heel erg aan, maar dat mist de zomerse temperaturen die mijn vriend graag wil zien.
Waarschijnlijk zijn er nog een heleboel andere plekken! Aangezien er vast meer ondernemende mensen zijn die wel eens wat moeilijker ter been zijn, maar toch op vakantie willen.. Ik hoor graag jullie tips!