Vakantie gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine

Vakantie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 15:46

Beste bokkers,

Omdat ik door mijn vele research-pogingen door de bomen het bos niet meer zie, ben ik op zoek naar tips van mede vakantiegangers.

De situatie is als volgt:
Mijn vriend heeft een half jaar geleden zijn been gebroken en hij is intussen 2 operaties verder. Lopen gaat goed, maar lange afstanden of intensieve tochten kan hij nog niet maken. Midden september zijn wij 2 weken vrij (vanaf 10 sept), en wij zijn op zoek naar een leuke vakantie. Er zijn nog wat meningsverschillen wat betreft kamperen of een hotel, maar de bestemming moet er natuurlijk al wel komen.
Zonder zijn 'beenprobleem' zouden wij fietsen, stadjes bezoeken en andere dingen om de omgeving en natuur te verkennen - dus de ondernemende vakantie. Helaas moeten we daar op inschikken. De bergwandeltochten die ik in mijn hoofd heb moeten dus nog een jaartje wachten :P .

Nu ben ik zelf een natuurliefhebber, en wil ik daar natuurlijk niet op inleveren (dus geen standaard zwembadvakantie, alhoewel dit wel het makkelijkste zou zijn voor mijn vriend).
Mijn vriend is normaal gesproken zeer sportief en zit niet graag stil. Daarom kijken we er beide naar uit wanneer hij weer gewoon kan sporten ;). Een hele week vakantie aan een zwembad is dus geen goed plan. In het belang van de vakantiesfeer zijn uitjes en excursies noodzakelijk, haha.

Ik probeer dus ideeën te bedenken om toch de natuur en omgeving te ontdekken, zonder dat er enorme stukken moet worden gesport/gelopen. Fietsen gaat goed (maar natuurlijk geen dagtochten van 50-60 kilometer) en een kano huren leek me ook een goed plan.
Daarnaast zouden wij in de omgeving van een meer of strand zitten waar je kunt zwemmen en relaxen op de dagen dat wij niets ondernemen, liefst zeer dichtbij onze slaapplek (dus een korte wandelafstand).
Als hij echt te veel last heeft van zijn been zou ik eventueel 's ochtends in mijn eentje een stuk kunnen gaan wandelen en kan vriendlief uitrusten aan het meer/zwembad.

Om het nog moeilijker te maken hebben wij het liefst wel een zomerse temperatuur, ik denk hierbij aan 24-25 graden. Warm genoeg om lekker aan een meer in de zon te liggen, maar niet te warm om dingen te ondernemen.

Wat nu hoog op mijn lijstje staat is Slovenie, bij Bled en het triglav nationaal park. Zweden spreekt mij dan weer heel erg aan, maar dat mist de zomerse temperaturen die mijn vriend graag wil zien.
Waarschijnlijk zijn er nog een heleboel andere plekken! Aangezien er vast meer ondernemende mensen zijn die wel eens wat moeilijker ter been zijn, maar toch op vakantie willen.. Ik hoor graag jullie tips!
Laatst bijgewerkt door Nadine op 07-08-16 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Re: Vakantie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:57

Ik stel Luxemburg voor, voldoet aan veel van je eisen.
Zoek camping freibat echternach eens op :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:06

Een boot huren en zelf over het Canal du Midi in Frankrijk varen? Zo zit je een stukje in de natuur, je bent niet gebonden aan 1 plek, je bent bezig (nergens tegenaan varen :) ) en je kan aanmeren en vanuit dat plekje dan met de fiets of wandelend de omgeving wat verkennen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:08

Canarische Eilanden?
Genoeg te doen, maar het hoeft niet wanneer het niet gaat met je vriend zijn been.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:01

turkije, dan specifiek de plaats öledeniz .
mijn moeder, geen turkije ganger wilde ook eigenlijk niet, vond het geweldig en wilt terug!
mooi strand (bleu lagoon) genoeg te doen (jeep safari,water fiets of kano huren,naar de kliffen, paraglijDen, boottocht)
mooie wandelocatie, prachtige natuur tussen de bergen!
het is dat ik geen foto's op bokt kan plaatsen maar wauw.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:03

Nog geen advies voor dit jaar, maar als je vriend weer kan lopen moet je eens naar stambecco reizen kijken. Hele leuke tochten.
En met een boot weg is ook een goed idee, zie je veel maar hoef je niet veel te lopen.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:16

In jullie situatie is de keuze voor Bled inderdaad heel erg goed. Het is er prachtig qua natuur, het weer is er dan nog mooi, schitterende plek voor leuke fietstochtjes en je kunt er overigens ook geweldige buitenritten maken op Lipizaners de bergen in.

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:31

Misschien is zuid Spanje een goede optie. Wij hebben daar een auto gehuurd en zijn zo door de siërra nevada gereden. Je kunt uitstappen wanneer je wilt, stedentrips toevoegen (granada, Sevilla enz).
Was een ontzettend mooie omgeving en echt een aanrader.
Succes

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 11:33

Bedankt voor alle tips! Ik ga alles eens rustig bekijken.
Inmiddels zijn de Griekse eilanden (zakynthos) ook op het lijstje gekomen. Er is dus toch nog veel mogelijk. Op zakynthos vind ik de natuur en stranden er erg mooi uit zien, en kunnen we natuurlijk een auto huren en op die manier het eiland verkennen.

Turkije trekt ons niet, zeker vanwege de recente spanningen. Ik heb er ondanks dat ik er nog nooit ben geweest (ik weet het, vooroordelen) toch het typische all inclusive beeld bij. Dat is niet aan ons besteed.

De Canarische eilanden (tenerife, gran canaria) ben ik zelf al een aantal keer geweest. Wat betreft mooie natuur vind ik het toch niet de beste plekjes. Wel voor een lekker zonnetje natuurlijk, dus ze zijn nog niet van ons lijstje af.

Het varen heb ik bekeken (canal midi) maar ik denk dat dat niet helemaal in ons budget ligt. Wel ga ik de tip zeker onthouden, varen kun je overal en is gewoon leuk om te doen!

Spanje ga ik ook even bekijken, bedankt voor de tip!

In ieder geval zijn mijn wandeltocht/natuur plannen even in de koelkast geparkeerd, dat komt later wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:36

Zakynthos is niet zo groot. Ik zou dan een eiland hoger (lees: noordelijker) gaan, naar Kefalonia. Ook prachtige natuur, prachtige stranden en groot genoeg om je een week te vermaken.
Wij gaan dit jaar voor het derde jaar op rij hiernaar toe, dat zegt wel genoeg.
In het Griekenlandtopic staan de nodige tips ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:44

Ik wilde zweden aanraden en toen las ik zomerse tempraturen :D haha het kan 2 kanten op hier, het kan een heerlijke nazomer worden of koud en vroeg herfst :Y) echter denk ik dat zweden wel alles heeft te bieden wat je zoekt. :j

Als je kiest voor griekenland ben ik het met mijn voorganger Fitzroy eens ik denk dat je dan meer hebt aan kefalonia dan zakynthos :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:45

Misschien is Macedonië iets? We zijn vorige week daarvan terug gekomen en we hebben hier echte een geweldige vakantie gehad! Je hebt daar verschillende natuurparken welke echt heel mooi zijn en ook genoeg culturele dingen te doen. Ook zijn er genoeg dingen te doen als je niet zo goed te been bent (bijvoorbeeld St. Naum met de boot of Albanië) en zijn er ook verschillende watertaxi's waarbij je voor een paar euro naar verschillende kerkjes o.i.d. gevaren kan worden. Ik kan wel een heel verhaal gaan typen, maar misschien kan je net zo goed kijken in het fototopic wat ik heb geplaatst met alle info :P

Ik kan iedereen deze bestemming aanbevelen :) Daarnaast zijn de mensen ook erg vriendelijk en behulpzaam! En niet geheel onbelangrijk, het is ook aardig goedkoop :P

_Tamara @ [BEU] [FOTO] Macedonië en Albanië, vol verrassingen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:58

Oludeniz, Turkije inderdaad! In deze plaats heb je niet eens heel veel All-inclusive.

https://www.google.nl/search?q=oludeniz ... iz+fethiye

Prachtige natuur! Er zijn ook excursies te doen.

Ik ben net terug van 15 dagen Gumbet (Bodrum). Van de door jou genoemde 'spanningen' merk je niks :D Wij hadden een hotel op het strand, NIET all-in, dus gewoon lekker bij de plaatselijke restaurantjes eten. Er zijn genoeg excursies te boeken!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:12

Nadine schreef:
De Canarische eilanden (tenerife, gran canaria) ben ik zelf al een aantal keer geweest. Wat betreft mooie natuur vind ik het toch niet de beste plekjes. Wel voor een lekker zonnetje natuurlijk, dus ze zijn nog niet van ons lijstje af.

La Palma of La Gomera al eens uitgeprobeerd? Da's heel anders dan de "standaard" Canarische Eilanden.

Maar je keuze voor Slovenië is ook erg goed! Zelfs een heleboel plekken waar je "lui aan het zwembad" en "actief in de natuur" top kan combineren, want er zitten veel goede kuuroorden/ welness-centra. Meer van Bohinj is iets minder toeristisch dan dat van Bled en met de kabelbaan zit je zo eenvoudig bovenop de top van de berg. Het oosten van Slovenië is ook leuk, minder "ruig" misschien, maar zeker in het najaar tijdens de druivenpluk (rond het dorp Jeruzalem (!) ligt een top-wijngebied) heel aangenaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:36

Inderdaad, Slovenië in de buurt van het meer van Bohinj is echt een prima bestemming. Kanoën gaat daar sowieso lukken, en je kan met een kabelbaan naar boven de bergen in zodat je toch wat van het uitzicht kan genieten ook als je niet kan wandelen.
In een uurtje ben je ook in Ljubjana, en sowieso is het daar ook prachtig om met de auto rond te trekken en her en der te stoppen voor een picknick :) Wandelen is mooier natuurlijk, maar je zal je zeker vermaken :)