Alleen naar New-York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Alleen naar New-York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:58

De kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt, de keuze is gemaakt. Ik heb besloten om het eind van het jaar naar New York te gaan voor ongeveer een week. Alleen.

Het overwegen van deze bestemming had al wat voeten in aarde, het vervolg is nog moeilijker. Waar en hoe pak ik dit aan?

Wat ik tot dusver heb gevonden op internet is dat het verstandig is om een hotel in Manhattan te zoeken. Niet vanwege de veiligheid maar vooral omdat hier de meeste toeristische attracties zijn. Maar wat is verstandig? Boek je een hotel en vlucht samen? Boek je de vlucht en pas je daar het hotel op aan? Waar vlieg je op?

En dan de toeristische attracties. Wat is een must-see? Hebben jullie tips en trucjes?

(Vorig jaar ben ik alleen naar Köln gegaan, maar dat ging mis, want ik had verkeerd geboekt. Gelukkig kon in wel in mijn hotel terecht :') Dus ik bereid mij liever nu goed voor. )

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:10

Ik zou gewoon kijken wat goedkoper is, ticket met hotel of allebei los. Ik vond het leuk om naar de speelgoedwinkel swarz(ik weet niet hoe je het schrijft) omdat daar de opnames voor de film big zijn gedaan de scène met de vloerpiano. Verder vond ik het uitzicht van de empire state wel indrukwekkend en natuurlijk zijn de state of liberty en dat deel van het centrum met dat gouden beeld, daar hebben ze in de winter altijd een ijsbaan voor maar nu kom ik ook al niet meer op die naam :'). Het liberty science center vond ik ook interessant en de Brooklyn botanic garden. Verder ja het is wel een stad, ik vind de uitgestrekte natuur veel meer Amerika.

Alles is trouwens heel goed bereikbaar per metro.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-08-16 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:13

New York is leuk!!! Ik ben daar anderhalf jaar geleden gewenst en hebben toen vlucht en hostel los van elkaar geboekt. Dat doe ik eigenlijk altijd met vakanties en bevalt prima. Ik ben toen naar een ijshockeywedstrijd geweest en een musical op Broadway, erg leuk! Wat wij niet gedaan hebben, maar wel een aanrader schijnt te zijn is een fietstour door de stad. Monument van de twin towers en het museum erbij waren ook erg indrukwekkend. Genoeg te doen daar!!

eenitraM

Re: Alleen naar New-York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 15:19

Bedankt voor jullie reactie!

Hoeveel dagen zouden jullie gaan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:24

Ik ben in 2008 naar New York geweest voor 5 dagen, geweldig daar! Ik zat in hotel New Yorker, op loopafstand van veel, waaronder Time Square, aanrader. Prijzen liggen wel flink hoger dan hier voor een hotel.
Wat ik heel leuk vond was de grote bibliotheek uit de film 'The day after tomorrow' en ik vond Central Park heel leuk om te wandelen. Warenhuis Macy's, en een musical kijken op Broadway (koop een last minute ticket), Chinatown was heel gaaf. Phoe, teveel om op te noemen.
Veel plezier, alleen gaan in zo'n grote stad is juist gaaf omdat je dan enkel en alleen dingen doet die jij leuk vind en je met niemand rekening hoeft te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:29

Ik zou echt minimaal 7 dagen proberen te gaan! NY is echt heel goed te doen als je alleen bent, iedereen is heel behulpzaam en vriendelijk.
Wij hebben ticket en hotel apart geboekt toen, ik zou rond broadway gaan zitten. Dan heb je eigenlijk alles op loop afstand! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:51

Hier een NY addict die over 6 weken alleen gaat voor de 5e keer :D
Ik heb mijn reis bij het reisbureau geboekt (vlucht en hostel)
Ik verblijf in Lower Manhattan(224 east 47th) in Vanderbilt YMCA.
Je kunt natuurlijk kiezen om bijvoorbeeld in een hotel te gaan maar omdat NY geen 1 persoonskamers heeft in de hotels ben je via het reisbureau al een stuk duurder uit.
Tips:
American Museum of natural history
Grand Central Terminal
Hop on hop off bus(stop je allemaal bij bekende plekjes)
Central Park
NY Public Library(kun je gratis internetten op gewone pc)

Hou er wel rekening mee dat in december de prijzen de pan uitvliegen voor zowel ticket als hotel

Mocht je nog vragen hebben, pb is open

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:05

Bij Bokt-Erop-Uit is een heel actief USA topic, misschien kun je daar ook nog even kijken.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:10

Oh ik lees even mee! Ben ook van plan eind van het jaar alleen naar New York te gaan :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:15

Je kunt er inderdaad prima alleen heen :j Ik ben op mijn 18e met mijn vader mee geweest, hij was op zakenreis dus overdag was ik ook alleen. Ging heel goed. Aanraders: Grand Central, Central Park, Times Square, Coney Island, Empire State Building etc. Die echt toeristische dingen zoals die bussen hou ik niet van. We zijn wel een dag door New Jersey gereden, dat is ook leuk. Is gelijk weer een wereld van verschil met drive-in pinautomaten en dat soort Amerikaanse dingen. Autorijden zelf is overigens ook al een belevenis.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:26

Ik vind het gewaagd van je. Veel plezier alleen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:49

Ik heb met mijn broertje een week in een hostel in new york gezeten. Je deelt de kamer met andere toeristen. Echt prima! Ik zou idd voor manhattan kiezen. En alleen is er ook genoeg te doen, ik ben ook alleen op stap geweest als ik mijn broertje zat was en hij mij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:57

Mijn zus heeft in hotel Pennsylvania gezeten en was zeer tevreden. Subway en stadion aan de overkant en zeer centraal. Ze landde op Newark en stapte voor de deur uit met de Subway, verder was het een van de goedkoopste maar zij had alleen logies.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:58

Is AirBnB geen optie voor je? Wij gaan in november en zijn veel goedkoper uit met AirBnB.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:03

Veel plezier! Misschien kun je nog couchsurfen :) Airbnb, virtualtourist, genoeg sites waar je persoonlijk contact kan leggen met plaatselijke bewoners.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:57

LZP -> BEU

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:39

NY is erg leuk :j
Wij hadden via het reisbureau een hotel op 10th in Hells Kitchen. Sky Hotel. Prima :)

Wij hebben vanaf Top of the Rock de stad bekeken. Leuke daarvan ipv het Empire State, is dat je die laatste dan ook op de foto hebt en andersom niet.

High Line park is erg leuk om te belopen, zit ook een heerlijk hamburgertentje langs.

9/11 gebied is erg indrukwekkend! Ruim een ochtend in voor het bezoek aan het museum. Ga zo vroeg mogelijk, dan is het fijn rustig in het museum :)

Neem de gratis ferry naar Staten Island, kom je vlak langs het Vrijheidsbeeld :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:15

Ik had vorig jaar een hotel op 5th avenue en dat was perfect want alles was op loopafstand: central park empire state time square. De rest met de taxI. Ook vanaf jfk naar het hotel. Wat ik echt heel gaaf vond was de helicoptervlucht. Echt een aanrader. Ik was samen met mijn vriend maar zou er in mijn eentje ook prima kunnen vermaken

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:13

Top dat je NYC gekozen hebt voor je trip! Hou er rekening mee dat eindejaar echt heel duur is.
Voor een eerste kennismaking met de stad is het fijn om met de hop-on hop-off bussen een tour te maken. Je komt langs alle belangrijke bezienswaardigheden en doorheen verschillende wijken van de stad. Je kan onderweg afstappen en op een volgende bus weer opstappen. En er is een gids aan boord die uitleg geeft.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:07

Wat een leuke positieve reacties :D

Alleen wordt New York op de lange baan geschoven. Ik ga naar Curacao voor een weekje rond eind november/begin december om een bekende op te zoeken.

Nu even wachten op de werelddeals van KLM :=

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:16

Dat is wat gezelliger dan in je eentje naar New York te gaan. Misschien kan je als je naar New York gaat toch nog samen met iemand gaan.

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:53

Wij gaan eind oktober. Hebben eerst een vlucht geboekt en later via airbnb een appartement.
De dame van het appartement heeft ons ook al do's en don'ts gegeven.
Ik wens je veel plezier. Mij lijkt in december de ijsbanen erg leuk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:13

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:18

Er is zo ontzettend veel te doen en zoveel plek om te verblijven.
Ben er nu 3 keer geweest (12, 9 en 6 dagen) en nog lang niet uitgekeken.
Je zegt eind van het jaar te gaan, zelf ben ik een keer net voor kerst geweest, maar ik vond het zelf wat te druk toen. Als ik weer zou gaan zou ik voor juni kiezen.

En wat te doen, tja, wat vind je leuk ;)
Empire State Building meerdere malen op geweest (mooi rond zonsondergang), shoppen, door de verschillende wijken lopen, over de Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld (vond er zelf overigens niet veel aan, maar hé, iets wat je een keer gezien moet hebben?), strand met Coney Island, Bronx Zoo, Central Park, Guggenheim. Een musical is niet goedkoop, maar als je er van houdt, dan is Broadway toch wel DE plek om te gaan.

Ik heb destijds alles in een pakket gekozen met vlucht en hotel (logies). Pennsylvania nu 2 keer geweest, niet superdeluxe, maar bevalt prima en vanaf daar makkelijk de metro te pakken of te lopen. Voordeel van logies is leuk ergens een plekje zoeken om te ontbijten of lekker wat meenemen en ergens in een parkje gaan zitten om te eten. En hoe handig een metro ook is, het is zo tof om door de verschillende wijken te lopen en om je heen te kijken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:20

ff een stipje, ik ga eind april 2017 :)