Ik ga er dit jaar voor het eerst naartoe. We gaan met de auto en een tent (ik heb nog nooit gekampeerd). Ik heb dus een tent, twee slaapzakken, zo'n opblaasbaar 2 persoons matras (hoe krijg ik die vol zonder stroom of kun je daar gewoon stroom voor krijgen?), een zaklamp, is wc papier daar nodig ? En wat missen we nog? Wat zijn de tips voor het park, wat mag je niet missen? We gaan 1 dag heen, 2 dagen park en 1 dag terug. We gaan tussen de zomer en herfst vakantie en door de weeks dus ik verwacht geen extreme drukte. Nog aanraders qua restaurants of andere dingen die in de buurt te doen zijn? Het mag max een uur rijden daar vandaan zijn.
Ik ben een kampeerleek dus daarvoor helaas geen tips. In het park mag je het volgende echt niet missen:
- Arthur, superleuk! Weer eens wat anders - Blue Fire (enorm hard afgeschoten worden) - Wodan, meest heftige houten achtbaan ooit - Silver Star, verslavend. Veel heftigere duik van de Baron in de Efteling.
Ik zou er niet een uur vanaf gaan zitten.. dat gaat tegenvallen.
wij zaten zelf in een hotelletje op een uur afstand, maar hebben voor september met 7 man een huisje gehuurd. (we zouden twee dagen gaan, maar tweede dag was te slecht).
wat betreft drukte, wij gaan de laatste week van september, geen vakanties (niet hier, niet in duitsland en niet in frankrijk). Ik verwacht dezelfde drukte als toen we midden mei gingen.. bijna overal zo doorlopen af en toe even kwartiertje wachttijd.. alleen Arthur was druk.
Restaurants: houd er rekening mee dat je geen avondeten kunt eten in het park, alle echte 'restaurants' sluiten rond 15.00h, de snacktentjes blijven wel open.
kwa campings heb ik geen idee.. weer kan daar redelijk wisselvallig zijn.
zeer charmante silverstar foto, je mag drie maal raden wie er als eerste in zaten
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-16 19:47
Wij gaan naar de camping op het park zelf dus dat zou 5 of 10 minuten lopen moeten zijn. Kun je bij de andere hotels gewoon binnen om te eten? Het ging me vooral om restaurants in de buurt of andere dingen die te doen zijn binnen een uur rijden. Vooral nu ik ook lees dat alle restaurants in het park ook al eerder dicht gaan.
wij reden gewoon een rondje in de buurt, door de dorpen.. dan kom je vanzelf wel iets tegen Moonsparkle.. Net als in Nederland heeft ieder dorp wel een of meerdere stekjes waar je kunt eten.
geen haute cuisine verwachten en dan kom je ook nooit bedrogen uit ligt altijd wel iets op het bord dat weg te werken is haha
camping bij het hotel valt heel erg tegen helaas. Wij gaan zelf altijd naar de camping campingpark oase in Ettenheim. Is echt top camping. Er zitten overal wel restaurantjes. Vooral de griekse restaurants in duitsland zijn een aanrader. Wij gaan dit jaar ook weer lekker 2 weekjes die kant op. Maar wij pakken de camping in Ettenheim
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-16 16:38
We gaan 2 dagen naar het park dus scheelt het dan niet veel qua parkeergeld? Inmiddels gaan we bijna heb nog wat leuke dingen in de buurt uitgezocht, maar tips zijn nog welkom
parkeren valt heel erg mee. 5 euro per dag. Je kan naar de watervallen in triberg gaan, De grootste koekoeksklok, colmar (heel oud stadje) strasbourg, er zijn diverse rodelbanen, het apen en vogelpark, Mocht je nog meer willen weten kan je altijd pb sturen.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-16 18:05
Ik had zelf het zwembad, de watervallen en de langste rodelbaan van Duitsland op het eventueel te doen lijstje gezet