Australië!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Australië!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:00

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar een zes weekse huwelijksreis maken door het noorden van Australië. We willen beginnen in Sydney en dan met het vliegtijd en huurauto's verder de noordkust af en het Great barrier reaf etc bekijken. Wat zijn nou dingen die we echt moeten zien of bekijken? Hoe hebben jullie dat gedaan, wat moeten we zeker wel of niet doen etc?

Weer hebben nog nooit zoiets gedaan dus we zijn en beetje zoekende met hoe en wat...

We zorgen dat ons budget toereikend is dus dat is niet het hoifdprobleem.

Help!! :D

denice

Re: Australië!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 23:13

Mijn excuses voor de typefouten! Ik schaam me dood :+

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:07

Hoi!
Ik ben 2 jaar geleden naar Australië geweest, zeker een aanrader. Wat wel handig is om te weten is dat je bijvoorbeeld met het vliegtuig land in Sydney en bijv via cairns weer terug vliegt(scheelt een hoop auto km's).
Aanraders:
Tocht met boot naar Great barrier reef& whitsunday islands.
Three sisters bezoeken in Katoomba.
Australia zoo van steve irwin (gewoon voor de fun)
Vogelbekdieren kijken en vliegende honden kijken (door middel van zip linen) in Eungella.
Op een boot mee in Sydney walvissen kijken.
Billabong zoo in Port Macquarie Was erg leuk:)
Eigenlijk zijn alle opvanghuizen voor wilde dieren gewoon leuk, kan je Kangaroos en wallaby's voeren en komen echt naar je toe en vinden et reuze gezellig.
Noosa national park voor koala's kijken als je ze vindt het park is prachtig.
Byron bay erg leuke stad, veel (stoned) hippies zijn wel heel aardig!
Tsja ben waarschijnlijk wel wat vergeten, rij gewoon er zijn ontzettend veel mooie plekken daar. Van +35 graden naar -10 van zand naar prachtige regenwouden en stranden.
Mocht je nog meer dingen willen weten je kan mij altijd een pb sturen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:40

Bedankt voor je antwoord!

Goede tip, niet hetzelfde start en eindpunt hebben!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:42

Waarom precies het noorden als ik vragen mag?
Wij zijn in 2009 van Perth naar Sydney gereden met een huurauto en een tent in 6 weken, echt een geweldige ervaring!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:47

Ohhh die typfouten.... Vreselijk. := :+

Ik zou een lonelyplanet ding aanschaffen en bij de ANWB heb je superhandige gidsjes. En dit zou ik doen: http://www.crocosauruscove.com/

Alleen geen idee of je in de buurt komt, mijn geografiekennis is ruk.

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:52

Oh Gaaf zeg!
6 jaar geleden wezen backpacken en de tijd van mijn leven gehad.
Sla Cairns ook zeker niet over, en cape tribulation, 'where the rainforest meets the great barriere'
heel bijzonder die stranden daar.
Uiteraard de whitsundays en Fraser Island.
Ook de Goldcoast vond ik erg leuk, met zn pretparken en jetset.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:55

Wij hebben een rondreis gemaakt vanaf Melbourne, dus wel een ander gebied. Misschien heb je toch nog wat aan onze reisverslagen en voorbereidingen.

Site: www.tijmesdownunder.wordpress.com

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:01

Super tof! Geen tips, want wij zijn vorig jaar alleen in zuid west Australië geweest, maar het was wel geweldig :D
Maar vast veel plezier!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 18:33

Azmay schreef:
Waarom precies het noorden als ik vragen mag?
Wij zijn in 2009 van Perth naar Sydney gereden met een huurauto en een tent in 6 weken, echt een geweldige ervaring!

Omdat de tijd waarin wij gaan, het midden en beneden niet zo warm is..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 18:34

Nijna schreef:
Oh Gaaf zeg!
6 jaar geleden wezen backpacken en de tijd van mijn leven gehad.
Sla Cairns ook zeker niet over, en cape tribulation, 'where the rainforest meets the great barriere'
heel bijzonder die stranden daar.
Uiteraard de whitsundays en Fraser Island.
Ook de Goldcoast vond ik erg leuk, met zn pretparken en jetset.

Hele fijne tips!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:39

ik zou een lony planet kopen en daar lekker in lezen de komende periode.
er zijn natuurlijk grote en bekende dingen om te zien.
maar er zijn zoveel kleine verborgen pareltjes in de wereld,
daar kom je niet of nauwelijks, of je bedenkt niet om er heen te gaan.

wij hebben jaren terug voor drie maanden indonesie/maleisie een globale 'must see' lijstje gemaakt..
ook qua orientatie van overnachtingen is het fijn om m te hebben.. en een leuke herinnering voor later in de kast

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:42

Ooh wat fantastisch! Ik zou zeker ook de lonely planet kopen, om een beetje ideeën op te doen van wat er allemaal te zien is.

Ons schema (wij hadden vier weken) zag er als volgt uit:
Dag 1-5:
Melbourne. Sla Melbourne als het kan zeker niet over! Het is een geweldig mooie en leuke stad. Vooral ook de Great ocean road rijden. Vond ik een van de mooiste stukken van onze reis in Australië.
Vliegen naar Sydney (Scheelt een hele hoop tijd en is goedkoop).
Dag 6-9:
Sydney. Het bekijken van de botanische tuin, de wijk, opera in het opera house gezien (aanrader!), op zondag is al het openbaar vervoer $2,50 voor de hele dag. Daarom zijn we die dag naar de blue mountains geweest om die te bezichtigen en wandelingen te maken.
Dag 10-12:
Byron bay. Zonsopgang kijken bij de vuurtoren en tevens meest oostelijke punt van het Australische vasteland. Daarnaast heb ik daar mijn allereerste surfles genomen. Deze was bij black dog surfing, zeker een aanrader.
Dag 13-15:
Brisbane. Stad verkennen en ik wilde perse naar Lone Pine sanctuary (dierentuin) om met een koala op de foto te gaan en kangoeroes te voeren.
Dag 16-17:
Noosa. Heel relax stadje waar we graag langer hadden willen blijven. Helaas door de tijd alleen het stadje kunnen verkennen, wandeling door het national park gemaakt, gesurft en de meest mooie zonsondergang ooit gekeken.
Dag 18-20:
Hervey Bay & Fraser Island. Zeker naar fraser island gaan! Dit kan vanuit rainbow beach of het iets populairdere hervey bay. Op fraser island hebben we met cool dingo tours gereisd. Ook deze zijn zeker een aanrader, maar misschien meer voor jongeren. Daarnaast vanuit Hervey Bay ook gaan walvisvaren, zeker een leuke ervaring.
Dag 21-24:
Airlie Beach & Whitsunday Islands. Fantastische bestemming! Dit is het paradijs haha. Zeker de verschillende eilanden bezoeken.
Dag 25-26:
Townsville naar Magnetic Island. Vanuit Townsville hebben we de ferry genomen naar magnetic island, waar we 1,5 dag hebben verbleven. Erg leuk eiland om gewoon rond te struinen en wat snorkelen.
Dag 27-31:
Cairns. Cairns is de meest actieve stad van dit al want er gaan 1001 tripjes vanuit daar. Wij zijn naar de Atherton tablelands geweest, hebben op het great barrier reef gesnorkeld, we zijn gaan raften (met raging thunder. Ik zou dit tripje op nummer 1 zetten van de hele reis) en hebben een auto gehuurd om naar cape tribulation en daintree national park te gaan.

Ik zou werkelijk niks aan de reis veranderen en zou alles opnieuw doen! Hadden graag meer tijd gehad om meer tripjes te doen en wellicht was rustiger aan, maar dat zat er helaas niet in.

Alvast heel veel plezier!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:03

Ons hoogtepunt van de reis was Flinders Ranges NP, ontzettend veel kangoeroes en emoes gezien, prachtige natuur en echt een outback-gevoel al is het maar randje outback. En het bezoek aan Broken Hill aan de Flying Docters. Maar dat is voor jullie dan wel erg uit de richting.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:35

denice schreef:
Mijn vriend en ik willen volgend jaar een zes weekse huwelijksreis maken door het noorden van Australië. We willen beginnen in Sydney

denice schreef:
Omdat de tijd waarin wij gaan, het midden en beneden niet zo warm is..

Je weet dat Sydney in het onderste kwart van Australië ligt :+

Wanneer ga je precies? Ik woon in Sydney en tuurlijk is het hier nu in de winter aardig fris, maar een vriendinnetje van mij woont in Katherine (dat kwalificeert zich wel als 'het noorden') en daar was het gisteravond dezelfde temperatuur als hier! ;)
Wat ik bedoel te zeggen; laat je niet alleen leiden door 'het is daar niet zo warm' maar bekijk het klimaat in zijn algemeen. Warm is leuk, maar kan ook 90% luchtvochtigheid betekenen in sommige delen of je kunt in de regentijd belanden. In Sydney is het nu toevallig de afgelopen dagen niet zo best weer, maar komende week overdag weer zon en 20 graden.

Verder is de route langs de oostkust mooi (zeggen ze) maar..... kijk ook eens naar de westkust. Ik heb die eens gereden; van Perth naar Darwin en dat was echt een prachtige route om te rijden!!
Veel plezier met de voorpret en vragen staat vrij! Kom anders ook eens meekletsen in het HK topic: Australië Daar zitten nog meer Australië liefhebbers en experts!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:46

Super leuk Australië als huwelijksreis!

Ik ben er 10 jaar geleden geweest,( wat is dat alweer lang geleden zeg) wij zijn er 3 maanden geweest.

Prachtig land, vriendelijke mensen.. . Idd de lonely planet kan je al een heel eind op weg helpen.

T geen wat lilim zegt hebben wij idd ook(grotendeels) bezocht.

Heel veel plezier!