Ervaringen met Zanzibar in november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Ervaringen met Zanzibar in november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 08:42

Met het gebruik van de zoekfunctie kom ik vooral veel paarden tegen die Zanzibar heten :')

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen naar Zanzibar? We gaan waarschijnlijk op bezoek in Nairobi en graag willen we er een relaxvakantie aan toevoegen. Nu is het vliegen van Nairobi naar Zanzibar maar een klein eindje, dus dat is wel een goede optie.

Alleen willen we graag in november en zie ik in alle klimaatoverzichten dat het flink kan regenen daar. Hoe erg is die regen? De hele dag door en geen zonnestraaltje? Of net als in het Caribisch gebied, flinke hoosbui en dan weer volop zon?

Iemand hier ervaring mee?

xchanel01

Re: Ervaringen met Zanzibar in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:10

Zanzibar is prima in November! Kan even flink regenen maar die buien zijn meestal maar kort en daarna weer zon! Vorig jaar nog in Oktober geweest, geen enkele drup regen gehad.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 09:23

Klinkt goed! Dat maakt niet zo heel veel uit een flinke bui. Het wordt dan waarschijnlijk vanaf half november/ eind november. Even wachten op de werelddealweken van de KLM en thuis nog wellicht onvoorziene omstandigheden ivm gezondheid ouders.

Zag dat ook veel Airbnb is op Zanzibar, dus daar moeten we wel uitkomen :D

Meer ervaringen zijn altijd welkom!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:51

November en december is regenseizoen. Je kan pech hebben en een rotweer hebben, maar over het algemeen zijn het buien en weer opklaringen. In april/mei is het ook regenseizoen maar die is vaak heftiger dan die in nov-dec :=

Oosten van het eiland is vaak beter dan het westen trouwens.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:37

Gebruikten jullie ook malariatabletten?

Ik heb het de afgelopen reizen (Kenia/Namibië) niet gedaan, is het daar wel verstandig of valt het mee?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:00

Ik ben in december 2008 in Zanzibar geweest. Een enkele bui gehad, die waren wel heftig maar ook weer snel voorbij en dan weer volop zon. Malariatabletten slikte wij wel maar wij waren daarvoor ook in Tanzania geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:06

In Kenia zijn weinig malaria muggen, in Zanzibar vliegen ze wel veel rond. Maar zelf gebruik ik ze eerlijk gezegd nooit.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 20:28

We komen dan vanuit Nairobi, dat ligt te hoog voor muggen, dus dat scheelt weer :D Masai Mara heb ik afgelopen keer ook geen tabletten genomen, mijn reisgenoot wel en die was er vreselijk ziek van. Dus als het een beetje met deet kan, dan doe ik dat liever.