Weekendje weg Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Weekendje weg Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:08

Ik heb al ff gezocht, maar kan hier zo niet een topic van vinden...
Ik zoek me een ongeluk, maar zie door de bomen t bos niet meer.
Ik wil graag met mijn 15 jr nichtje een weekendje weg. De bedoeling is naar n geheel andere omgeving te gaan op niet meer dan ong 2,5 uur rijden. Wie weet een leuke camping, in een mooie omgeving (heuvelachtig, bergen of zee/meer), wat ook leuk is voor n tiener?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:24

En je wil naar Duitsland?
Je kan natuurlijk prachtig wandelen in het Zwarte Woud maar doet jouw nichtje dat graag? Mss vindt ze Berlijn of Bonn dan wel toffer om naartoe te gaan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:28

vanuit Friesland naar Duitsland ben je al minimaal een uur mee kwijt, zeker vanuit een gehuchtje (voor je dan bij een snelweg bent etc).. Dus dan heb je nog maar anderhalf uur over aan reistijd in Duitsland..

Dan kom je niet echt ver qua andere 'natuur' dan Friesland/Groningen, immers je blijft dan aan Noord/oost Duitsland gebonden. Bergen zul je niet kunnen bereiken, strand is nog steeds waddenzee kust. Meren zullen er vast zijn, maar of die echt heel anders zullen zijn dan de meren in Friesland (die naar europese maatstaven an sich redelijk indrukwekkend zijn) vraag ik mij echt af.

Zwarte woud is een goede optie om echt een andere omgeving te proeven, maar dat zal op zeker 8-9 uur rijden uitkomen (om echt dieper daarin te komen), wel een schitterende omgeving
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-08-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:29

In Duitsland vlakbij Limburg heb je de Eifel, ik vind het echt heel mooi daar en ga er graag heen. Er is veel natuur, er zijn kleine bergjes en ook vulkaanmeren en gewone meren om in te zwemmen. En het stadje Monschau is erg mooi om een dagje door te struiken.
Een camping zou ik zo niet weten, wij hebben een keer in zo'n huisje op een landal park gezeten, erg mooi!

Alleen vanaf Friesland misschien een beetje ver, maar het zeker waard!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:31

elenaMM77 schreef:
vanuit Friesland naar Duitsland ben je al minimaal een uur mee kwijt, zeker vanuit een gehuchtje (voor je dan bij een snelweg bent etc).. Dus dan heb je nog maar anderhalf uur over aan reistijd in Duitsland..

Dan kom je niet echt ver qua andere 'natuur' dan Friesland/Groningen, immers je blijft dan aan Noord/oost Duitsland gebonden.

Dat had ik er ff niet bijgezegd, maar dat is gerekend vanuit Groningen, daar woont mijn nichtje ;)
Dus 2,5 uur reistijd in Duitsland (het noorden dan)
De kust zou ook kunnen, als iemand een leuke camping kan aanbevelen..

elenaMM77

Re: Weekendje weg Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:39

dagje phantasialand? is kleine 3 uur dan vanaf de grens gok ik..
helaas heb ik weinig kennis van noord Duitsland.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:07

Geen idee of je het leuk vindt maar Serengeti Park in Hodenhagen ligt op ongeveer 2,5 uur rijden. Wij hebben het gecombineerd met een dagje Bremen voor een weekendje weg.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 10:57

bedankt voor alle ideeen, ik ben nog druk aan het zoeken.
Ik ben nu ook al zover dat de reistijd iets meer mag zijn, als dan de camping dan niet te duur is :D en duitsland hoeft op zich ook niet.
ik heb deze gevonden: http://www.campingdendriesch.nl/nl/?
iemand daar ervaring mee?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:33

Het eiland Norderney is erg mooi en is niet bepaald ver reizen van Groningen/Friesland. Er zijn ook genoeg campings.