17 daagse Single groepsreis Puur Zuid-Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

17 daagse Single groepsreis Puur Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 19:58

Ik wil al jaren naar Zuid Afrika.
Zelf ben ik in 2010 al naar West Afrika geweest (Gambia, Senegal)
Maar nu wil ik echt naar het zuiden.
Ik ben al een paar keer alleen op vakantie geweest in Nederland.
Dus dit wordt mijn allereerste vakantie dat ik alleen naar het Buitenland ga.
Ik heb expres voor een singlereis gekozen, dan heb je geen gedoe met kinderen en mensen die met elkaar komen.

Met boeken wacht ik nog heel even.
Vandaag heb ik contact gehad met Fox en die vertelde mij dat als ik in januari boek er vaak nog genoeg plekken zijn.
Ook heb ik gevraagd of ik in termijnen kan betalen, en dit kon dus ik ben super blij.
Als ik 250 euro per maand spaar dan heb ik genoeg. Maar ik ga voor 300pm.

Ik heb al een lijst gemaakt met activiteiten die ik dan extra erbij wil nemen.
optionele excursies

Drakensbergen
-Bezoek aan Royal Natal Park
ZAR 90,- p.p.
Het Royal Natal Nationaal Park is prachtig gelegen in het noorden van de Drakensbergen. Schitterende panorama’s; mooie bergen en watervallen, u ziet het allemaal tijdens deze excursie. Onder begeleiding van een gids maakt u een prachtige wandeling door het park.

Hluhluwe
-Gamedrive Hluhluwe Wildreservaat
ZAR 600-985,- p.p.
U maakt een drie uur durende game drive door het Hluhluwe Wildreservaat.
3-uur durende excursie incl. lunch: ZAR 600,- p.p.
Volle dag excursie incl. lunch: ZAR 985,- p.p.

-Cape Vidal
ZAR 540,- p.p.
U maakt een halve dagexcursie naar Cape Vidal. Hier vindt je misschien wel de mooiste en verlaten stranden van Zuid-Afrika. U maakt een mooie wandeling over de zandduinen van het park en aansluitend heeft u de mogelijkheid om bijzondere dieren te spotten en te gaan snorkelen in Cape Vidal.
De benodigde snorkelmaterialen zijn inclusief.

Kaapstad
-Bezoek aan de Tafelberg
ZAF 240,- p.p.
Vanaf de top van de Tafelberg heeft u een adembenemend uitzicht over Kaapstad en de Atlantische Oceaan. U kunt er voor kiezen om met de lift naar boven en beneden te gaan, maar wandelend naar boven of beneden is ook zeker de moeite waard.
-Robben eiland tour
ZAR 330,- p.p.
Op Robben eiland staat de gevangenis waar Nelson Mandela het grootste gedeelte van zijn leven heeft vastgezeten. Op het eiland krijgt u een indrukwekkende tour onder begeleiding van een oud-gevangene. Het eilandje ligt voor de kust van Kaapstad en is zeker de moeite waard!
-Afscheidsdiner
ZAR 300,- p.p.
Een gezellig afscheidsdiner waarop u kunt terugdenken aan een prachtige rondreis door Zuid-Afrika.

Kruger National Park
-Bushwalk
ZAR 220,- p.p.
Onder begeleiding van een ranger gaat u een mooie bushwalk maken.
-Game Drive Kruger National Park (gehele dag)
ZAR 900,- p.p.
Vandaag maakt u een prachtige game drive door het Kruger National Park en gaat u op zoek naar de ''Big Five''. Inclusief lunch en conservation fee.
-Avond Game Drive
ZAR 660,- p.p.
Per open 4x4 maakt u tijdens zonsondergang / avond een spannende gamedrive.

Swaziland
-Paardrijden
ZAR 500,- p.p.
Tijdens deze excursie maakt u een (circa) twee uur durende tocht per paard door het Mlilwane Wildlife Sanctuary.

De koers is :
1 zar = 0,0634
1 € = 15,7628 zar

Alles is logies-ontbijt
Dus als ik 500 euro voor de rest van het eten reken is het ruim
Als ik alle bovenstaande excursies ga doen ben ik rond de 305 kwijt.
Dus dan zit ik al op 805 bovenop de prijs van de vakantie
Ik wil 17 juli weg dus dan betaal ik 2101,50€
Dus dan ben ik in totaal 2906,50 kwijt.
Ik ga uit van 3000€
Maar omdat ik ipv 250 € 300€ ga sparen heb ik meer.

Dit is de vakantie die ik wil boeken.

https://www.fox.nl/zuid-afrika/single-r ... 017/extras

Ik heb in 2010 entingen laten zetten.
Sommige waren 10 jaar maar andere weer 5 jaar.
Dus dat komt dan ook nog erbovenop.

Tips en ervaringen zijn welkom en hoor ik graag.

Sakura789

Re: 17 daagse Single groepsreis Puur Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:20

Leuk hoor! Wij zijn in mei geweest, we hebben onderweg veel dieren gezien in de auto, dus we hebben niet heel veel excursies gedaan. Uiteindelijk hadden we alleen het luipaard niet gezien en die hebben we uiteindelijk gespot met een excursie. Dus ik zou, zeker aan het begin van de reis, niet volop excursies gaan doen!

Wat ons erg meeviel waren de kosten voor het avondeten, we vonden het relatief goedkoop als je vergelijkt met Nederland. We hebben in Kaapstad ook Tafelberg + Robbeneiland gedaan, het is maar net waar je interesses liggen.

Mijn DTP inenting verliep toen we op vakantie waren, deze heb ik niet alsnog voor de vakantie gehaald. Vroeger waren ze 15 jaar geldig zelfs en nu 10 jaar. Voor de volgende reis ga ik die wel weer halen. Vergoed je zorgverzekering de inentingen niet? Wil je ook nog een reis/annuleringsverzekering gaan afsluiten?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:39

Leuk! Ik heb in Swaziland / Mlillwane een tocht van 4 uur gemaakt, denk dat deze wel een stuk mooier is dan de 2-uurs tocht, wij zijn echt de bergen in geweest. Ik had dan ook nog de mazzel dat ik de enige was, dus prive begeleiding had. Overigens een heel paardvriendelijke plek!

Robbeneiland en Tafelberg zeker doen!

Drakensbergen hebben wij een paar dagen doorgebracht, ook erg mooi.

Wij hebben zelf veel door de wildparken gereden met huurauto, veel gezien, maar wel begonnen met een game drive en vonden het ook fijn om meteen dingen te kunnen vragen (hoe dicht we bij olifanten konden komen, waarop letten enzo). Hluhluwe hebben we dan wel zelf gereden. Heb je St Lucia ook op de planning? Boottochtje tussen de nijlpaarden en krokodillen is ook een aanrader.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 11:36

Bedankt voor de tips.
ik heb de excursies er even bij gezet die mij erg gaaf lijken.
Robben eiland doen ze alleen als het weer goed was geloof ik.
17 september ga ik naar zo informatie dag dus tot die tijd ligt niks vast.

Die boottocht zit volgens mij al in het progamma maar die lijkt mij ook erg mooi.

@sakura is dit dezelfde reis als die jullie hebben gedaan ?

@miran om zelf te rijden lijkt mij best wel spannend of valt dat mee

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:41

Ik ben in 2013 als vrijwilliger naar Z-Afrika geweest!
Ik heb daar drakenberg gedaan en Hluhluwe van wat op je lijstje staat! Zeker aanraders!
Ik heb in Drakenberg zelf gereden met paarden, was een super leuke ervaring!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:46

Ik heb een vergelijkbare reis geboekt bij NRV reizen. Vertrek in november.
Mijn ervaring is dat er bij verre reizen vaker mensen alleen reizen.

Volgens mij staat een behoorlijk deel van jouw lijstje ook op mijn reisbeschrijving.

Wow, ik zie wel dat jouw reis flink duurder is.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:49

ik ben ooit met NRV naar indonesië geweest. Ik vond dat ze het dagprogramma veel te vol hadden gebouwd waardoor we overal doorheen gescheurd zijn.. plus de organisatie in NL en de organisatie in het land waar je heen gaat, hebben vaak niet dezelfde afspraken die ze doorgeven aan je betreffende reisleider(s).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:39

Nee, wij hebben een deel gedaan en zijn toen door Namibië getrokken (4x4 met daktent).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:43

Leuk! Ik ben net terug uit ZA. Neem vooral echt warme kleding mee. En een winterjas! Het klinkt overdreven maar vooral met vroege gamedrives en laat in de middag kan het heel koud zijn. Bij ons vroor het 's nachts.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:52

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 13:04

Bedankt voor de link.

Hoe hebben jullie het gedaan met bellen en SMSEN enzo.
Een simkaarten gekocht of gewoon eigen abb aangehouden

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:29

Zelf rijden vonden wij goed te doen, hebben zo'n 4000 km gereden in drie weken. Links rijden went snel en de wegen zijn goed. De wat drukkere kruisingen is het wel fijn om met z'n 2en te kijken wat er gebeurt.

Wij hadden 1 telefoon mee voor nood, een enkele sms naar het thuisfront. Vijf jaar geleden was er weinig internet. Maar wij hebben er ook weinig behoefte aan om steeds te appen ofzo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:33

Wij hebben ook zelf gereden, ging erg goed :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:43

Miran schreef:
Zelf rijden vonden wij goed te doen, hebben zo'n 4000 km gereden in drie weken. Links rijden went snel en de wegen zijn goed. De wat drukkere kruisingen is het wel fijn om met z'n 2en te kijken wat er gebeurt.

Wij hadden 1 telefoon mee voor nood, een enkele sms naar het thuisfront. Vijf jaar geleden was er weinig internet. Maar wij hebben er ook weinig behoefte aan om steeds te appen ofzo.

Bij ons hetzelfde verhaal, ook 4000km gereden met z'n tweeen, alleen ook deel door Namibië en dat is vrijwel alleen maar onverhard rijden. Voor de 'drukke'plaatsen hadden we google maps gedownload, deze kun je ook offline gebruiken. Voor technische details verwijs ik naar mijn wederhelft. In ieder geval in Kaapstad was het heel makkelijk om gewoon Google maps te gebruiken. Alleen de steden hebben we gedownload, de rest met de oldskool kaart! Ach je komt toch maar één kruising tegen op 300km, dus zo snel ga je niet fout rijden.

Wij hadden een simkaart mee van vrienden die eerder in ZA waren geweest, zij gebruikten met name internet om uber te gebruiken, maar wij hebben het niet gebruikt. Af en toe hadden we internet en hebben we een update gestuurd en voor de rest heerlijk van de wereld, zonder bereik :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:08

Wij hebben ook 5 weken zelf gereden, duizenden kilometers. Ook best wel wat slechte wegen, maar met beetje stoere auto kom je een eind ;)

Heb gewoon mijn Nederlandse simkaart meegenomen.... is puur voor nood en dan kan je prima met je NL abo bellen en verder gewoon op wifi. Ik hoef niet zo nodig veel contact en je hebt erg veel wifi ook daar.
Zou niet de moeite nemen voor een ZA-simkaart eigenlijk.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 14:56

Ik heb de reis geboekt :D
Ik vetrek 12 juli tm 27 juli 2017
Heb er super veel zin in.
Excursies doe ik ter plekke wel

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:03

Supergaaf! Tussen het wandelen door zal ik je volgen als je hier wat post. :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 16:54

Vast wel als ik internet heb haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:04

Leuk hoor! Ik ben afgelopen zomer voor de 4e keer in z.a. geweest. Drie jaar geleden ben ik ook in hluwehluwe geweest, in swaziland (hlane), zelf door de drakensbergen via de sani pass naar Lesotho gereden. In Mozambique met walvishaaien gesnorkeld. Natuurlijk ook in het kruger geweest (deze zomer 8 nachten). Geweldig gebied om te reizen. Wij regelen wel altijd alles zelf. Zelf tickets boeken, auto huren en overnachtingen regelen. Zo hebben we de meest bijzondere dingen meegemaakt. Voor 4 weken rondreizen waren we destijds 3000 euro kwijt. Afgelopen zomer waren we veel goedkoper uit, want de ZAR staat erg gunstig.

Neem veel lagen kleding mee. In het kruger hadden we 30 graden overdag, maar in de buurt van johannesburg vroor het. Om het maar niet te hebben over de drakensbergen. Gevoelstemperatuur 's nachts in Lesotho was -10.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 18:00

Supervixen schreef:
Leuk hoor! Ik ben afgelopen zomer voor de 4e keer in z.a. geweest. Drie jaar geleden ben ik ook in hluwehluwe geweest, in swaziland (hlane), zelf door de drakensbergen via de sani pass naar Lesotho gereden. In Mozambique met walvishaaien gesnorkeld. Natuurlijk ook in het kruger geweest (deze zomer 8 nachten). Geweldig gebied om te reizen. Wij regelen wel altijd alles zelf. Zelf tickets boeken, auto huren en overnachtingen regelen. Zo hebben we de meest bijzondere dingen meegemaakt. Voor 4 weken rondreizen waren we destijds 3000 euro kwijt. Afgelopen zomer waren we veel goedkoper uit, want de ZAR staat erg gunstig.

Neem veel lagen kleding mee. In het kruger hadden we 30 graden overdag, maar in de buurt van johannesburg vroor het. Om het maar niet te hebben over de drakensbergen. Gevoelstemperatuur 's nachts in Lesotho was -10.

Bedankt voor de tip.
Laagjes gaan zeker mee omdat het winter is daar in juli.
Maar mij is dat warm zat haha

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:20

Wij zijn in april-mei naar Zuid-Afrika geweest, 3 weken Kruger :D
Daar wil ik je een tip voor geven, want volgens mij wordt het hier niet genoemd. Als je een walk wilt doen (aanrader trouwens <3 <3 <3 <3 ) vertrek je vaak voordat de "camps" open gaan, dus je moet in het kamp overnachten van waaruit je de walk gaat doen.

Verwacht tijdens de walks niet al te veel sensatie, er wordt meer gekeken naar de bomen, planten en sporen van dieren dan dat je echt op 3 meter afstand van een dier komt. Het kan natuurlijk wel dat je een dier tegenkomt, maar we hebben er in de tijd dat wij er waren heel wat gedaan en het is één keer tot een close-encounter gekomen, waarbij de geweren geladen werden :P

Geniet er in elk geval van, het is er prachtig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:24

Mijn zusje heeft een morning walk gedaan vanuit lower sabie, maar zij hebben toch veel gezien, onder andere een groep hyena's die een prooi aten. In april/mei is er ook veel meer begroeiing en daardoor zie je minder. Ben zelf ook een keer in mei geweest en dat is echt een verschil met juli/aug.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:34

Supervixen schreef:
Mijn zusje heeft een morning walk gedaan vanuit lower sabie, maar zij hebben toch veel gezien, onder andere een groep hyena's die een prooi aten. In april/mei is er ook veel meer begroeiing en daardoor zie je minder. Ben zelf ook een keer in mei geweest en dat is echt een verschil met juli/aug.

Dat is natuurlijk waar hoor :j
Maar ik wil het even zeggen omdat de kans (groot) is dat je gewoon niet op een paar meter afstand van een dier komt wat veel mensen toch (stiekem?) verwachten. Wij hebben met veel verschillende toeristen gelopen en die zuchtten aan het eind: "Ja, maar waar zijn de dieren dan?"
We hebben olifanten, nijlpaarden, krokodillen, olifanten en natuurlijk impala's :Y) van redelijk dichtbij, maar veilige afstand gezien.

Een keer zette een olifant een aanval in op ons, maar toen de rangers begonnen te roepen droop hij gelukkig af :o Daarna was ik blij met alle prachtige bloemen en bomen en dieren op veilige afstand, haha. En natuurlijk is het lopen door de prachtige natuur geweldig, met het gevoel dat al die dieren dan gewoon ergens om je heen zijn <3 Ik wil weer terug :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 20:27

Ik ga zeker een safari doen :D
Zowel lopend als met auto

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:27