weekend plekje Burgh Haamstede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

weekend plekje Burgh Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:26

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een fijn plekje in Burgh Haamstede weten voor 2 mensen en 2 paarden. Hoeft niet perse op dezelfde locatie. De paarden heb ik het liefst lekker buiten op een weiland of paddock, liever niet opgestald. We zouden dan vrijdag begin van de avond arriveren en zondag in de loop van de middag weer vertrekken.
Voor onszelf is een sta caravan oid ook wel prima, liever niet zelf een tent of caravan mee nemen.

Mocht je iets weten dan hoor ik het graag! Particulier is ook welkom :j

Josien_

Re: weekend plekje Burgh Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:37

Wij hebben afgelopen maand gelogeerd met onze paarden bij Paardenhotel Burgh.
Daar hebben ze ook kleine huisjes om in te verblijven.
Paarden worden daar super verzorgd, maar staan 's nachts wel op stal.
Verwacht qua camping geen luxe maar het is schoon.

Enige nadeel is dat je wel een stukje stappen van de duinen en het strand af zit.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:47

En overdag stonden ze wel buiten? Want ik had op de site gekeken en kreeg het idee dat ze helemaal niet op de wei kwamen, en dat staat me dan niet aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:56

Moet het perse Burgh Haamstede wezen? Of in de buurt ook mogelijk?

Bij het paardenhotel hebben ze écht heel weinig weidegrond. Je hebt natuurlijk in Renesse ook nog keuze en in Ellemeet heb je De Schelphoeve annex Hoogeboom paarden. Daar is dag en nacht buiten een mogelijkheid. Het is ongeveer 15 minuten rijden vanaf Burgh en het strand is nog te doen vanaf die locatie. Ze hadden daar vroeger ook een caravan en een huisje dat je kon huren, of dat nog steeds zo is geen idee. Maar in Ellemeet is er genoeg vakantiehuisjes te huur en zit je op fietsafstand van je paard.

Anders kun je eens contact opnemen met Bokker Mammaslamma, zij woont in Burgh-Haamstede.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:22

Amable schreef:
En overdag stonden ze wel buiten? Want ik had op de site gekeken en kreeg het idee dat ze helemaal niet op de wei kwamen, en dat staat me dan niet aan.

Onze pony's stonden van 's ochtends 7 tot een uur of 4 buiten.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 13:50

Het hoeft niet in Burgh Haamstede zelf te zijn, mag alleen show op de Burghse dag geven, vandaar wel daar in de buurt :)
Thanks voor de tips!

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:20

Sammie schreef:
Moet het perse Burgh Haamstede wezen? Of in de buurt ook mogelijk?

Bij het paardenhotel hebben ze écht heel weinig weidegrond. Je hebt natuurlijk in Renesse ook nog keuze en in Ellemeet heb je De Schelphoeve annex Hoogeboom paarden. Daar is dag en nacht buiten een mogelijkheid. Het is ongeveer 15 minuten rijden vanaf Burgh en het strand is nog te doen vanaf die locatie. Ze hadden daar vroeger ook een caravan en een huisje dat je kon huren, of dat nog steeds zo is geen idee. Maar in Ellemeet is er genoeg vakantiehuisjes te huur en zit je op fietsafstand van je paard.

Anders kun je eens contact opnemen met Bokker Mammaslamma, zij woont in Burgh-Haamstede.

Dit klop absoluut niet, rond het paardenhotel ligt een kleine vier hectare weide, en de paarden worden voor je in de weide gezet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:30

En wat klopt er dan 'absoluut' niet :+ Ik zeg nergens dat jullie ze niet in de weide zetten. Daar rep ik zelfs met geen enkel woord over := En ik heb ook nergens het aantal hectare benoemd, enkel dat het heel weinig is.

@ Amable, ik zag via google dat je vorig jaar ook mee hebt gedaan. Kun je niet op hetzelfde plek terecht?

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:38

Wij zijn daar ook geweest denk 2 jaar geleden, de ruiterpaden in het bos zijn erg zwaar (weet niet hoe dat nu is) en het is echt wel een stuk rijden voordat je op het strand bent. Ik zelf zou er zelf niet meer heen willen. :)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:45

Paardenhoeven.com is in Ouddorp. ( afstand- Burgh- Ouddorp is 20 km)

Prima stal met alle faciliteiten en kunnen de paarden wel prima buiten en is veel dichter bij het strand en de duinen dan in Burgh bij het paardenhotel

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:58

ierr schreef:
Wij zijn daar ook geweest denk 2 jaar geleden, de ruiterpaden in het bos zijn erg zwaar (weet niet hoe dat nu is) en het is echt wel een stuk rijden voordat je op het strand bent. Ik zelf zou er zelf niet meer heen willen. :)

Zijn nog steeds erg zwaar. Veel heuvel op en af. En de duinovergangen van de ruiterpaden zijn erg steil.
Op zich heel erg leuk, maar ponylief had toch spierpijn na ons weekendje!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 07:16

Sammie schreef:
@ Amable, ik zag via google dat je vorig jaar ook mee hebt gedaan. Kun je niet op hetzelfde plek terecht?

Vorig jaar ben ik op en neer gereden. Maar vond dat achteraf eigenlijk zonde, zo dicht bij het strand zitten en dan niet ook nog even over het strand heen gaan. Stalgenootje had ook hele goede ervaringen met de Burgh, dus toch daar geboekt voor de paarden. De Schelphoeve zou nog terug bellen, maar daar heb ik niets meer van gehoord helaas. Had er zelf nog eens achteraan kunnen bellen, maar er gaat nog iemand mee en die wil haar paard eigenlijk weer liever wel de nacht op stal, dus ja, dan lijkt de Burgh een prima keuze :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:05

Groot gelijk toch :) moeten ze zelf maar bellen. Veel plezier!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 08:14

Dank je wel!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:11

Hou wel in de gaten dat ze dat ze ook daadwerkelijk buiten komen. Ik ben er 1x een lang weekend geweest (vrijdagavond tot maandagmiddag). In dat weekend is mijn paard 1x max 2 uurtjes buiten geweest. Verder alleen maar op stal gestaan. Tevens is het ruim 3 kwartier rijden voor je op het strand bent. Ik sta normaal altijd op minicamping waverijn. Maar ik weet niet of je daar nog paarden mee kan nemen...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:26

Volgens mij is het altijd maar net wat je fijn vindt. Elke stal heeft wel iets :P .
Het is inderdaad wel 45 minuten waarvan een stuk langs de weg of door een wat smaller straatjes waar ook een bus komt. Niet ideaa, maar vond het zelf geen ramp.

Vond dat ze bij ons de paarden echt verwenden. Enorm veel hooi en veel krachtvoer momenten. Ook stond mijn pony bijna kniehoog in haar ruime stal. Enige jammere was dat ze inderdaad de laatste dag niet in de wei zijn gekomen. Dit was een samenkomst van omstandigheden door een wedstrijd en deels standaard bij hun geloof ik.

Achja, je hebt vast veel plezier daar Amable en succes met je show :D !