Treintickets Schotland bestellen zonder creditcard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

Treintickets Schotland bestellen zonder creditcard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 17:40

Hoi!

Ik ga volgende week naar Schotland, twee weken rondtrekken met een vriendin. Nu willen we onze treintickets alvast online bestellen omdat dat stukken goedkoper schijnt te zijn dan ter plekke. Dus wij onze gegevens invoeren op de website van Scotrail, blijkt dat je een creditcard nodig hebt. Nou, die hebben we dus niet :+ Een online prepaid creditcard zou een optie zijn maar je moet helaas de kaart meenemen naar de ticketautomaten daar om jezelf te verifiëren. Dus mijn vraag is... wat nu? Heeft iemand ervaring met Scotrail? Moet je echt de fysieke creditcard meenemen of heb je alleen de nummers nodig? Of zijn er andere opties om goedkoop door Schotland te reizen?

edit; je kan ook Maestro selecteren bij betaalopties en dat heb ik wél, maar dan moet je een security number en card number opgeven die niet op mijn pasje staan (er staat wel een pasnummer, maar die is ongeldig op de website... lekker handig :Y) )

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door _Laura_ op 26-07-16 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellybeans

Re: Treintickets Schotland bestellen zonder creditcard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:41

Om het een stukje makkelijker te maken voor jezelf, je kent niemand in je directe omgeving met een credit card? In dit soort situaties gebruik ik de creditcard van mijn vader omdat ik er zelf ook geen heb.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 17:43

Mijn ouders hebben maar 1 gezamenlijke creditcard en die willen ze niet 2 weken lang aan me uitlenen, dus helaas niet -O- Verder ken ik niet echt mensen die mij een creditcard zouden kunnen lenen, denk ik..

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 21:59

Het is gelukt! Het kon bij een andere site via PayPal *\o/*

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:17

Fijn!

Ik krijg bij dit topic ook meteen een credit card advertentie. :')
Veel plezier in Schotland!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:25

Haha dankje :D

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:43

Als je in de toekomst van plan bent om naar het buitenland op vakantie/werk te gaan, zou ik toch een creditcard aanschaffen.
Hier in Nederland is een creditcard niet echt gebruikelijk in het betalingsverkeer, we zijn het dus niet gewend, maar in het buitenland is dit heel gewoon.
Als je bijvoorbeeld naar Amerika gaat, hier wordt bijna alles met creditcard gedaan, zelfs een pak melk afrekenen.
Maak het jezelf wat makkelijker en schaf er eentje aan.
Ook als je onverwachts in het buitenland in een ziekenhuis geraakt of een auto wil huren, dan is een cerditcard verrekte handig.