Vakantie plekken - tips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Vakantie plekken - tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 20:20

Hoi iedereen :D

Wij zouden dit jaar eigenlijk naar Turkije gaan, maar met de onrust de laatste tijd willen we toch even kijken voor een ander land.
Er is echter zoveel aanbod, dat wij door de bomen het bos niet meer zien :Y)

Daarom dacht ik, misschien weten de bokkers nog iets leuks :D

Ons 'eisenlijstje' voor 2 personen;
- Voor een (ultra) all inclusive hotel max 2000 euro.
- Half pension oid vinden we ook goed (maar dan voor minder geld), kamperen vinden we ook leuk, maar we willen toch het liefst kijken voor all inclusive (mogen wel aangeboden worden)
- Lekkere temperatuur, zonnetje gegarandeerd
- Zwembad er bij
- Eventueel een strand op loop afstand (en dan liefst een zand strand en liever geen kiezels) (max 15minuten)
- Winkeltjes/Markt in de buurt, zodat we 's avonds ook iets kunnen ondernemen.
- Muziek oid bij het hotel 's avonds is iets wat we vorig jaar en het jaar daarvoor wel gemist hebben. Dus dit zou wel heel leuk zijn als zoiets er is.
- 10 t/m 15 dagen weg rond 3 augustus (of 4) als vertrek datum.
- Vliegen vanaf Amsterdam.

Landen als Spanje, Italië, Portugal zijn we weg van maar is geen eis :D We houden er van om iets te ondernemen (cultureel, activiteiten, bezienswaardigheden, mooie natuur, etc), maar lekker lui met een boekje aan het zwembad vinden we ook fijn. Daarom zoeken we een beetje een mix waar dit zou kunnen.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Groetjes,
Sylvana

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:36

De meeste van je 'eisen' zijn vrij standaard, de meeste zon-zeevakanties bieden dit wel aan. Omdat je je reisdata, budget en je favoriete landen al weet, moet het echt niet al te moeilijk zijn, lijkt me... Tenzij er niks meer beschikbaar is omdat iedereen wil omboeken, dat zou kunnen natuurlijk.

Alternatief: niet alles van tevoren willen weten (of er een zand- of kiezelstrand is bijvoorbeeld), maar gewoon iets boeken en gaan! Veel spannender, en maakt het ook veel makkelijker 8-)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:39

Gran Canaria is misschien wat voor jullie! Qua hotel zou je even moeten zoeken voor jou eisen, is weet wel dat het daar niet belachelijk duur is, echt mooie hotels.
Voor de rest voldoet Gran Canaria aan al jullie eisen, veel leuke tentjes, iedere avond is er wel wat te doen vooral bij de Yumbo. Doordat het een eiland is zit je altijd dichtbij zee. Over het hele eiland loopt 1 snelweg waardoor je overal gemakkelijk kan komen met de bus of huurauto. Veel natuur te zien maar je kan ook heerlijk een dagje shoppen. Hopelijk heb je er iets aan :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 20:43

Ja omdat het vrij standaard is, is er ook veel aanbod inderdaad :)

Maar dingen als muziek 's avonds, dichtbij winkels/het centrum. Is vaak niet te vinden op websites en wel iets wat wij graag willen en op onze vorige vakanties gemist hebben. Dit kan je niet aangeven (de rest uiteraard wel) tijdens het zoeken en alleen uit ervaringen/recensies weten.

Een favoriet land hebben we niet, wel een voorkeur, maar echt alle landen (waar het rustig is uiteraard) zijn welkom :)

Zand strand of kiezels is ook niet echt een eis (wel prettig). En uitjes doen we graag dus we willen ergens terecht komen waar wel wat te doen is en ook daar liepen we 2 jaar geleden tegen aan (braakliggend terrein naast het hotel, geen winkels op loop afstand) dingen die vooraf bij het boeken niet bekend waren, maar wel flink tegen vielen..

@L0vemyhorse; Dankjewel! Ga ik daar ook even naar kijken :D

L0veMyHorse

Re: Vakantie plekken - tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:47

Hier kan je handig zoeken in welk deel je precies wilt: http://zon.sunweb.nl/spanje/gran_canaria :) Playa del Inglés vind ik persoonlijk een echte aanrader maar het is maar wat je wilt! Ben benieuwd waar de reis uiteindelijk heen gaat

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:50

Barcelona. Zandstrand. Prachtige stad. Altijd veel te doen, veel levendigheid, uitgaansvertier maar ook veel cultureels, lekker warm, en als iets niet op loopafstand is, kun je met de metro.

Verder blijf ik bij mijn andere tip: je avontuur niet van tevoren helemaal willen dichttimmeren, want dat lijkt me een gegarandeerd recept voor teleurstellingen...

Succes met de zoektocht en een fijne vakantie gewenst! 8-)