Hoeveel geld mee op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Hoeveel geld mee op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:22

Ik heb even wat onverwachte kosten waardoor mn vakantie potje een beetje is aangetast :') (dat heb je met paarden..) Dus wordt nu toch een beetje zenuwachtig.

Hoeveel nemen jullie ongeveer mee op vakantie, of denk je daar van te voren niet over na? Heb je een max bedrag dat je uitgeven per dag, per week, of per vakantie?

Wij rekenen ongeveer gemiddeld 60 euro per dag met zn tweeën. Gaan simpel camperen en weekje festifal. Op het festival zullen we wel meer kwijt zijn en wanneer we camperen zullen er ook dagen zijn dat we alleen boodschappen doen voor een tientje.

Misschien een beetje een vreemde vraag maar ben nieuwschierig :')

Schuur_

Re: Hoeveel geld mee op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:38

Dat ligt nogal aan de vakantie die je wilt doen.
Als ik naar de usa ga calculeer ik altijd een shopping budget maar voor de rest eigenlijk niet echt.
Vakantie is vakantie voor mij en dan wil ik niet lopen tellen of ik wijn of water neem bvb.

In jouw geval wat lastiger dan natuurlijk maar met 60euro per dag is wel mooi gerekend. Probeer anders een camping en festival budget. Dan heb je een beter overzicht

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:40

Bij ons gaat gewoon het normale weekbudget mee van 100 euro. Scheelt dat het verblijf al betaald is en dat dit enkel voor eten, drinken, en uitjes is, maar toch moet er vaak nog iets extra bij. De boodschappen zijn daar wat duurder en we nemen vaak ook meer extra's mee die we thuis laten liggen. Tevens is de supermarkt wat verder weg en gaan we daar vaker heen dan thuis dus de brandstof gaat ook wat harder.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:40

Ligt er maar net aan wat je van de vakantie verwacht. Lig je alleen maar aan de waterkant een boek te lezen dan ben je minder kwijt dan dat je musea bezoekt en activiteiten gaat doen. Als jij 60 euro te besteden hebt per dag dan moet dat vast prima lukken. Misschien soms wat bijstellen maar het kan zeker.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:41

Wij nemen 100 Euro per dag mee

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:43

Bij een gewone zonvakantie reken ik ongeveer 50 euro per dag per persoon, exclusief eventuele excursies. Nou is dat wel ruim gerekend, maar wil ook niet op de centen letten. Wij hebben dan regelmatig een terrasje, lunch en avondeten buiten de deur en dat soort dingen :)
Is alweer anders als je op een camping zit en gaat koken enzo.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:44

Ik neem zo'n 50-100 euro aan cash mee. Dat is voor noodgevallen. De rest trek ik wel uit geldautomaten onderweg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:45

Dat ligt aan het soort vakantie. Ik maak meestal een berekening van de kosten vanuitjes, zoek goedkope of gratis parkeerplaatsen uit, idem voor eettentjes bijv kortingsbonnen en idem voor gratis te bezoeken en plan dingen die bij elkaar liggen op een dag om het eea te besparen.

finnens

Re: Hoeveel geld mee op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:51

Ligt inderdaad ook erg aan het type vakantie. We willen het weekje camperen niet zoveel spannends doen, dus denk dat we wel ruim genoeg zitten. Uit eten kan erg goedkoop in slovenie dat scheelt ook al, naar welke plek je gaat. Ik had benzine en verblijf al mee gerekend trouwens.

Leuk om eens van andere mensen te lezen ook!

Festival budget en camping budget is een slim plan, gaan we denk ik doen want is wel erg handig.