Amerika - waar te beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Amerika - waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 15:30

Hi Allemaal,

Het afgelopen jaar is er veel gebeurd, mijn vader is overleden, dezelfde week besloot mijn toenmalige vriend het 'niet aan te kunnen', mijn moeder heeft op de IC gelegen aan een zware dubbele longontsteking en ik heb in dezelfde maand als mijn vader en ex mijn auto total-los gereden en een meisje het ziekenhuis in met een verbrijzelde enkel.
Nu heb ik afgelopen week zelf ontslag genomen bij mijn werk, ik associeerde de plek met deze gebeurtenissen en merkte dat ik daardoor minder plezier kreeg in mijn werk.

Na dit alles merk ik dat ik hier in mijn omgeving mijn plek niet meer kan vinden, ik ben hierdoor behoorlijk veranderd en veel mensen vinden dit lastig om mee om te gaan.

Ik zou dus heel graag er 'even uit gaan' en zo tussen 2 banen in, wanneer is er een betere plek?

Amerika heeft mij altijd getrokken en dan met name South Carolina (hier komt mijn ene merrie vandaan).

Wat ik dus graag wil is er echt helemaal tussenuit, even opnieuw kunnen beginnen met nieuwe mensen om me heen, een andere taal en een andere plek. Engels is geen enkel probleem, ik spreek op mijn werk hele dagen Engels omdat ik op een internationale groep sta.

Ik heb mijn hele leven al op een paard gezeten (als baby bij mn moeder voorop) en heb sinds 6 jaar ervaring in het western rijden.

Iets met paarden/trektochten o.i.d. lijkt me dus ook een prima plan.

Wat raden jullie aan? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:34

Ik neem aan dat je op vakantie wilt?
Je mag nl. niet werken op ESTA, waarmee je de USA binnen komt, ook geen vrijwilligerswerk.
Heb je nog niet gegoogled naar ranches in South Carolina?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 22-07-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:35

[BEU] USA
Hier een heel topic met USA gangers en ervaringsdeskundigen :)

Je wilt er echt gaan werken begrijp ik? Dan moet je cht op een visum daar heen. Die zijn niet heel makkelijk te krijgen geloof ik.
Op je ESTA mag je max 90 dagen en mag je niet werken, alleen vakantie vieren.

Canada heeft net als Australie een Worker Visa programma, maar daar zijn wel wat eisen aan verbonden, die zijn wel online te vinden.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 16:20

Nee hoor, ik heb hier over een paar maanden al een baan hier. Ik wil er alleen echt even tussenuit omdat ik mn plek niet meer kan vinden. Topic heb ik inderdaad ook al gekeken & reactie geplaatst. :)

Ja ik heb al flink wat gegoogled naar ranches, maar op google vind je ook met regelmaat dingen die niet betrouwbaar zijn. Vandaar mn vraag waar jullie goede ervaringen hebben en wat jullie aanraden.

Kortom ik wil er dus een paar weken tussenuit, het liefste naar een ranch waar trektochten/rijtochten mogelijk zijn op quarter horses o.i.d., in de omgeving van South Carolina.