Thalys naar Parijs, identiteitskaart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Thalys naar Parijs, identiteitskaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:18

Woensdag gaan mijn vriend en ik, als het goed is, naar Parijs. Nu kom ik er net per toeval achter dat zijn ID kaart is verlopen (al sinds januari). Hij heeft geen paspoort, wel een geldig rijbewijs. Morgen heeft hij een afspraak bij de stadswinkel, helaas gaat het waarschijnlijk niet lukken om voor woensdag een nieuwe ID kaart te regelen tenzij we een spoedaanvraag doen (kan dit nog aan de balie?) maar dit is erg duur dus dat willen we eigenlijk alleen doen als een geldige ID kaart echt nodig is in de Thalys van Rotterdam naar Parijs (we reizen op dezelfde dag nog terug). Weet iemand of het echt nodig is om een ID kaart mee te nemen of volstaat het ticket en evt. een rijbewijs? Ik heb wel een geldige ID kaart.

Ragdollcat

Re: Thalys naar Parijs, identiteitskaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:21

Morgen of bedoel je de volgende week woensdag? als het de volgende week woensdag is dan lukt dat nog makkelijk als jullie er direct achteraan gaan morgen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:21

Ja dat moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:22

Op zich heb je altijd een geldig ID nodig :+ maar het wordt niet specifiek gecontroleerd zoals in het vliegtuig. Maar als je in Frankrijk om wat voor reden dan ook je ID moet tonen ben je wek de pineut. En ik gok dat ze in Frankrijk steeds strenger worden ;)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:22

Het is nog altijd noodtoestand in Frankrijk en dus verhoogde controles, ID is dus imo noodzakelijk. Ik weet ook niet hoe goed jullie Frans om de hele uitleg te doen in geval van problemen...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:23

ID kaart is idd wel nodig. Rijbewijs geldt niet als geldig legitimatiebewijs....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:24

Zelfs binnen nl heb je een geldige id kaart nodig laat staan in het buitenland. Ik gok dat de pakkans niet super groot is maar wil je dat risico nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:24

Geen risico nemen en een spoedaanvraag doen. Vooral ivm de ontwikkelingen in Frankrijk is het verstandig je kunnen te identificeren, voordat ze gekke dingen gaan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:25

Ze controleren niet altijd, maar de verplichting is er weldegelijk. Zou het risico niet nemen om zonder mee te gaan. Gok niet dat ze heel vriendelijk en behulpzaam zullen reageren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:27

Heb je al contact opgenomen met de Marechaussee? Wellicht kun je nog snel een nood-paspoort aanvragen?

Sem_

Re: Thalys naar Parijs, identiteitskaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:39

Hij heeft een afspraak bij de stadswinkel morgen voor een nieuwe ID kaart en dan doet hij een spoed aanvraag. Bedankt voor de reacties!