Stedentips voor Stedentrips!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Stedentips voor Stedentrips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:33

Ik weet dat er al meerdere topics hierover bestaan, maar ik kon zo een twee drie niet precies vinden wat ik zocht.

Ik ben opzoek naar een leuke stedentrip, aangezien ik een cadeaubon bij stedentrip.nl heb gewonnen! *\o/*

Het is een budget van 500 euro per persoon. Ik vind het zonde om zwaar onder dat bedrag te gaan zitten, omdat ik dan geld weggooi. Ook geef ik het geld liever niet uit aan bijvoorbeeld een reis van 500 euro pp naar Praag, terwijl er genoeg goedkopere reizen (zoals 200-300 euro) zijn. Dan ga ik liever over een paar jaar voor de goedkope variant hihi.

Dus, wat zoek ik:
- Een mooie stad
- Veel te zien
- Ongeveer 5 dagen zoet
- Beschikbaar bij stedentrip.nl

Waar ik al ben geweest:
- Parijs
- Londen
- Barcelona
- Malaga
- Berlijn
- Marrakech
- Athene
- Boedapest

Momenteel denk ik aan Sint Petersburg, Madrid, Valencia en Reykjavik. Mocht iemand daar zijn geweest, ik hoor graag of dat geweldig was of niet! :D
Alvast heel erg bedankt voor de informatie!

CastaMickey

Re: Stedentips voor Stedentrips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:45

Lissabon is heel mooi, Rome ook! :) En voor 5 dagen zit je wel rond dat bedrag ongeveer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:23

Krakau!!! Zo'n mooie stad. Veel te beleven en je kunt er heerlijk goedkoop eten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:45

Rome of wenen

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:49

Oh helemaal vergeten te vertellen. Rome staat al op de planning met kerst! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:52

Reykjavik zelf is vrij klein, wel wat bezienswaardigheden en het stapleven schijnt erg gezellig te zijn. Maar een week daar zitten zou ik echt niet willen. Of zitten excursies inbegrepen bij het bedrag dat je gewonnen hebt? Dan heb je vanuit Reykjavik namelijk wel echt heel veel te gekke keuzes! Maar zuiver alleen Reykjavik heb je met anderhalve dag wel gezien.

Misschien Dublin? Of iets in Zweden of Noorwegen? Of de andere kant op? Kaapstad? Al weet ik niet of je dat met dat bedrag redt. Wel een súpergave stad 3.

Wel een hele gave prijs trouwens, gefeliciteerd :D !

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:56

Yv_ schreef:
Reykjavik zelf is vrij klein, wel wat bezienswaardigheden en het stapleven schijnt erg gezellig te zijn. Maar een week daar zitten zou ik echt niet willen. Of zitten excursies inbegrepen bij het bedrag dat je gewonnen hebt? Dan heb je vanuit Reykjavik namelijk wel echt heel veel te gekke keuzes! Maar zuiver alleen Reykjavik heb je met anderhalve dag wel gezien.

Misschien Dublin? Of iets in Zweden of Noorwegen? Of de andere kant op? Kaapstad? Al weet ik niet of je dat met dat bedrag redt. Wel een súpergave stad 3.

Wel een hele gave prijs trouwens, gefeliciteerd :D !

Dank je wel! En bedankt voor de tips!

Ik zou de excursies inderdaad zelf moeten betalen, en die zijn best wel prijzig. Welke stad in Zweden of Noorwegen zouden gaaf zijn?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:01

Oh zonde. Dan zou ik Reykjavik zelf persoonlijk overslaan. En dan gewoon een vakantie IJsland boeken :P :)). Het is echt een perfecte uitvalsbasis voor 1001 dingen, maar als stedentrip zelf vind ik het te klein. Ik ben er 2 keer geweest, 1x een weekendje en 1x langer voor een rondreis en beide keren ben ik vrij weinig in Reykjavik zelf geweest. Eigenlijk alleen om heerlijk te eten, om even bij te komen of om excursies te gaan doen. Daarbij was ik elke avond te moe van de lange dagen en vele indrukken om nog te gaan stappen. Dus over het uitgaansleven durf ik niet zoveel te zeggen, maar hoor vanuit meerdere hoeken dat dat daar wel heel erg gezellig is.

Verder heb ik geen idee, bedacht me Noorwegen of Zweden omdat je dan ook een beetje die kant op zit. Zit me zelf ook te oriënteren op een rondreis naar Noorwegen. Maar volgens mij lopen er een paar topics over rondreizen in Noorwegen, misschien kun je daar wat tips uithalen?

Edit: Oh sorry, ik had in je beginpost helemaal het zinnetje gemist dat je alleen kunt boeken wat die website aangeeft. Wilde even kijken, maar ik kom er momenteel niet op, dus weet niet wat ze aanbieden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:04

Bedankt voor je tips! Dan valt Reykjavik inderdaad af!

De site doet het bij mij wel gewoon! :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:07

www.stedentrip.nl toch?
Die geeft bij mij aan "please come back later".
Zal het even op mijn telefoon proberen, misschien staan er steden bij waar ik nu niet op kom oid.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:24

Krakau schijnt heel mooi te zijn, heeft ook bijnamen zoals "het Florence van Polen" en er wordt beweerd dat het een van de mooiste steden van Europa is. Ik ga er van de zomer ook een paar daagjes heen tijdens mijn rondreis door Polen :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:32

Felicxa schreef:
Krakau schijnt heel mooi te zijn, heeft ook bijnamen zoals "het Florence van Polen" en er wordt beweerd dat het een van de mooiste steden van Europa is. Ik ga er van de zomer ook een paar daagjes heen tijdens mijn rondreis door Polen :)

Krakau is supermooi. Tripje naar de zoutmijnen, en de kerk waar Copernicus bewees dat de aarde draaide, zijn daar aanrader.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:33

Stockholm schijnt prachtig te zijn, die staat hoog op mijn lijstje. Weet alleen niet of die op die site staat...

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:31

Turijn,prachtige stad, wroclaw polen,heel leuk,niet duur.
En boedapest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:35

Ik ben gek op Madrid en Porto <3

Vorig jaar ben ik met een vriendin 4 dagen in Madrid geweest en ik had er nog wel langer willen blijven.
Er is zo veel te zien, het is ontzettend gezellig en schoon en mooi en we voelden ons ook behoorlijk veilig. Heel veel van de bezienswaardigheden zijn lopend te doen, de hop on hop off bus is verder ideaal en het winkelen is eindeloos! De gezellige straatjes met restaurants en terrasjes <3 Pleintjes met live muziek 's avonds. En de prijzen vallen absoluut mee.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:37

Valencia is er leuk! Eind juni een paar daagjes geweest. Heerlijk weer en voor ieder wat wils; dagje winkelen, naar het strand, fietsen of wandelen (door het park van zo'n 9km als ik het goed zeg), musea's bezoeken etc.

Staat op de planning om er nog een keer heen te gaan!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:53

Hier ook eens in Madrid geweest! Geweldige stad. Echt een dikke aanrader.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 10:04

Yv_ schreef:
http://www.stedentrip.nl toch?
Die geeft bij mij aan "please come back later".
Zal het even op mijn telefoon proberen, misschien staan er steden bij waar ik nu niet op kom oid.

Ik zie dat ik het verkeerd geschreven heb. Het is stedentrips.nl, dus ik miste een s hihi.

Heel erg bedankt voor de tips! Hier heb ik echt wat aan!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:32

Kijk, die doet het wel :D.

Even het lijstje bekeken en ik zou zeggen New York :)). Mits bijbetaling van jullie natuurlijk okee is. Zit je er voor heel weinig geld. Fan-tas-tische stad <3

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:39

Wij zijn paar jaar geleden in Edingburgh geweest, echt een héérlijke stad, vanalles te doen. Shoppen, musea, natuur, geweldig. <3

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:46

Misschien Dublin of Lissabon?

Over Reykjavik ga ik met Yv mee. Reykjavik zelf heb je in een dag zelf wel gezien. Mocht je een auto huren en wat rond gaan rijden is het zeker wel de moeite waard! En inderdaad ook de excursies zijn erg gaaf. IJsland is zo ontzettend mooi en bijzonder <3

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:02

5 dagen is best lang... Madrid vond ik heel leuk, maar na een dag of 4 hadden wij het wel gezien :j
New York is een absolute aanrader, volgens mij kun je daar weken rondlopen! Aanrader is ook om een free tour te doen door Harlem bijvoorbeeld.
Stockholm is ook heel leuk! Als je in de zomer gaat ook echt geweldig met al die eilandjes.
Andere steden in Scandinavie zijn toch aan de kleine kant voor zoveel dagen.
Maar... als je de mogelijkheid hebt om Oslo en Bergen te combineren (en dan de beroemde treinreis te doen) dan is dat wel een aanrader.

Sint Petersburg ben ik zelf helaas nog niet geweest, maar zou ik zeker in het lijstje laten staan als optie. Een andere is Moskou! Vonden wij in ieder geval een topper.

Istanboel ook, maar gezien de recente aanslagen en onrust weet ik niet of dat een optie is?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:16

Istanbul is prachtig maar geen aanrader nu ...
Venetië vind ik persoonlijk ook erg mooi! En wil je per se binnen Europa blijven want anders is New York ook een erg leuke stad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:43

Praag :) mooie stad en excursie theresienstadt zeker doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:06

Ik kan me geen enkele stad indenken waar ik 5 dagen zou willen blijven. Ik heb het na een halve dag wel gehad.
Maar voor een plaats waar je langer wilt blijven denk ik dan aan Florence of New York.